Pierwsza freblowska grupa - P9 • Aktualności • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

Strona główna » Aktualności » Pierwsza freblowska grupa - P9
wielkość tekstuA-AA+

Pierwsza freblowska grupa - P9

02.09.2019 r. w Przedszkolu nr 9 "Pod Sosenką" ruszyła pierwsza freblowska grupa w naszym mieście, prowadzona przez nauczycielkę - Dagmarę Drabik.To powrót do założeń koncepcji Friedricha Froebla, niemieckiego pedagoga i twórcy pierwszego systemu wychowania przedszkolnego w postaci tzw. ogródków dziecięcych.

Realizowany program "Dar zabawy" pozwala dbać o naturalny rozwój dziecka i przywraca wartość zabawie oraz całej istocie dzieciństwa. Ponadto niezwykle ważną rolę stanowi kontakt z darami natury oraz darami opracowanymi przez Froebla, które potocznie nazywane są freblowskimi klockami. Dary to zwykłe - niezwykłe pomoce edukacyjne, które poprzez codzienną zabawę przygotowują dzieci do nauki szkolnej. Przestrzeń w sali została dostosowana do założeń pedagogiki freblowskiej, dlatego też dzieci mają możliwość podejmowania aktywności w kąciku darów, kąciku twórczym, kąciku badawczym i gospodarczym. Innowacyjna organizacja pracy daje możliwość nabywania niezbędnych umiejętności życiowych w sposób twórczy i atrakcyjny dla dzieci w wieku przedszkolnym. Po kilku miesiącach można zauzważyć, że freblowska grupa zapewnia dzieciom swobodny, naturalny i wszechstronny rozwój, kładzie nacisk na samodzielność, samoświadomość i odpowiedzialność, uczy cierpliwości oraz rozwija kreatywność i twórcze myślenie. Co więcej kształtuje umiejętności społeczne, w tym uczy współpracy, wzajemnego szacunku oraz wymiany doświadczeń.

27.02. 2020 r. odbyły się warsztaty dla nauczycieli prowadzone przez Dagmarę Drabik pt. "Pedagogika Froebla w ujęciu teoretycznym", które były odpowiedzią na zaproszenie doradcy metodycznego wychowania przedszkolnego - p. Wioletty Mueller - Konieczny. Miejmy nadzieję, że to początek, który zaowocuje w rozkwit pedagogiki freblowskiej w Siemianowicach Śl.

autor: mgr Dagmara Drabik