Innowacja pedagogiczna i projekt MEK - wspólne cele, wspólna akcja "dzień.de" w Korfantym • Programy UE • Aktualności • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

Strona główna » Aktualności » Programy UE » Innowacja pedagogiczna i projekt MEK - wspólne cele, wspólna akcja…
wielkość tekstuA-AA+

Innowacja pedagogiczna i projekt MEK - wspólne cele, wspólna akcja "dzień.de" w Korfantym

W ramach obchodów Dnia Języka Niemieckiego oraz akcji "dzień.de", organizowanej przez Polsko-Niemiecką Współpracę Młodzieży, 2 czerwca odbyły się w naszej szkole zajęcia pokazowe z języka niemieckiego, związane z tematem dotyczącym wyboru zawodu "Być nauczycielem". Grupa innowacyjna klasy IIIa oraz uczniowie klasy IIa i IIb, którzy biorą udział w projekcie unijnym "Motywacja - Edukacja - Kariera - wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych gimnazjów w Siemianowicach Śląskich" zorganizowali dla swoich koleżanek i kolegów ciekawą lekcję języka niemieckiego w sali multimedialnej.

Gimnazjaliści przygotowali krótki filmik, w którym młoda kobieta opowiadała o swojej przyszłości zawodowej w BMW Group. Następnie prezentowali scenki tematyczne, których tematem przewodnim były popularne zawody np. lekarz czy kelner. Dużym wyzwaniem dla uczestników zajęć okazał się quiz "Zawody w języku niemieckim". Ostatnia część lekcji to rozmowa kwalifikacyjna - uczniowie w profesjonalny sposób podeszli do zadania i z wielkim zaangażowaniem wcielali się w rolę dyrektora szkoły oraz osoby ubiegającej się na stanowisko nauczyciela języka niemieckiego.

Grupa młodzieży prowadzącej w tym dniu pokazowe zajęcia z języka niemieckiego wykonała zadanie perfekcyjnie - z wielką pasją i motywacją przekazywała wiedzę językową swoim koleżankom i kolegom. Przypomnijmy, że grupa projektu unijnego MEK pracowała nad tym zadaniem już od tygodnia oraz wykorzystała zasoby Biblioteki Niemieckiej i Medioteki Języka Niemieckiego. Udział w nietypowej lekcji z języka niemieckiego pozwolił prowadzącym odkryć własne zdolności i predyspozycje, a uczestnikom zajęć zastosować wiedzę praktyczną w sytuacji komunikacyjnej.


Magdalena Lyska