POZNAJEMY ŚWIĘTOKRZYSKIE • Aktualności • Aktualności • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

Strona główna » Aktualności » Aktualności » POZNAJEMY ŚWIĘTOKRZYSKIE
wielkość tekstuA-AA+

POZNAJEMY ŚWIĘTOKRZYSKIE

ZAMEK KRÓLEWSKI W CHĘCINACH
Klasy VI a szkoły podstawowej i I a gimnazjum z Zespołu Szkół nr 1 wybrały się w dniach 20-22.05 na wycieczkę w Góry Świętokrzyskie. Pierwszym punktem programu było zapoznanie się się z historią Zamku w Chęcinach. Po zjedzeniu smacznych lodów na rynku w Chęcinach, przenieśliśmy się do świata zjawisk krasowych, a więc do Jaskini Raj. Ostatnim punktem dnia były Kielce. Tutaj poznaliśmy kamieniołom Kadzielnię.
W drugim dniu walczyliśmy trochę z chmurami, ale i tak udało nam się zobaczyć Muzeum Minerałów, klasztor św. Katarzyny, źródełko św. Franciszka oraz osadę średniowieczną u podnóża św. Krzyża.
W ostatnim dniu naszej podróży udaliśmy się na św. Krzyż by tam zobaczyć świętokrzyskie gołoborza oraz podziwiać przepiękny widok na okolicę. Później odwiedziliśmy kryptę grobową Jeremiego Wiśniowieckiego. Kolejnym naszym celem była ostoja świętokrzyska, gdzie oprócz poznania dawnego życia, niektórzy z nas uczyli się obsługi cepa oraz latania na miotle. Ostatnim punktem było Centrum Nauki Leonardo da Vinci. Tutaj poznaliśmy przedmioty, których autorem był Leonardo da Vinci, a następnie mogliśmy bawić się w centrum nauki.
Oczywiście dodatkowymi atrakcjami były nasze wspólne wieczory, gdzie bawiliśmy się bardzo dobrze. Już czekamy na następną wycieczkę.