Aktualności
Lekturowy zawrót głowy w SP6
Nadrzędnym celem kształcenia literackiego jest obudzenie zainteresowań czytelniczych, czyli nawyków obcowania z książką. W epoce kultury masowej, zdominowanej przez telewizję, Internet, kolorowe czasopisma, czytanie - zwłaszcza lektur szkolnych - często kojarzy się z zajęciem nudnym, trudnym i niepotrzebnym. Ale nie dla uczniów "Szóstki". W naszej szkole stosujemy różnorodne formy i metody pracy, by zachęcić dzieci do lektury, rozbudzić ich ciekawość, skłonić do refleksji, a także spowodować, by w książkowej historii zobaczyły sprawy ważne także dla siebie. Wykorzystujemy między innymi metodę projektu, dzięki której uczniowie nabywają również umiejętności współpracy. Efektami pracy, rozłożonej na kilka tygodni, są prezentacje w formie: albumów, plakatów, gazetek, wypracowań, czy też inscenizacji. Podczas występów teatralnych dzieci "wchodzą" w role poszczególnych bohaterów literackich i zaskakują nas znakomitym aktorstwem. Realizując lektury, korzystamy rownież z planszowych gier dydaktycznych (źrodło Gdańskie Wydawnictwo Naukowe), zbudowanych na motywach poszczególnych książek. Grą, która jest swoistą parafrazą lektury, zastępujemy zwyczajowe odpytywanie z treści dzieła literackiego. Dzięki opisanym wyżej działaniom nasi uczniowie odnajdują przyjemność w obcowaniu z książką, chętniej sięgają po lekturę, pobudzają swoją wyobraźnię, uczą się planowania, odpowiedzialności i pracy w grupie, a także sztuki publicznych wystąpień. Poniżej prezentujemy zdjęcia z ostatnich zajęć. Poznajecie Waszych ulubionych bohaterów? Pamiętajcie, że lektura wcale nie musi być nudna!
Anna Bul