Aktualności
OK na lekcjach języka angielskiego w SP6
Pytanie kluczowe: Czy da się wykorzystać wszystkie elementy oceniania kształtującego na jednej lekcji i czy ta lekcja może być ciekawa?
Na piątkowej lekcji angielskiego grupa z klasy 5 a/ c przedstawiała scenki dramowe po angielsku.
Drama jest niekonwencjonalną metodą pedagogiczną, w której wchodzenie w określone role, improwizacje uczniów pozwalają kreować rzeczywistość. Ponadto ma ona także duże walory wychowawcze ułatwia i przyspiesza naukę oraz wszechstronne dojrzewanie dziecka do społecznego i twórczego życia.
CEL: przygotuj scenkę w restauracji, WSPÓŁPRACUJĄC w grupie. NaCoBeZu będę zwracać uwagę czy znasz zwroty i słownictwo, poprawną wymowę, przygotowanie rekwizytów, współpracę.
Takie zadanie dostali tydzień temu piątoklasiści: dobór osób do grupy, wymyślenie nazwy restauracji, menu, przebrania, przygotowanie potrzebnych rekwizytów, kiedy i gdzie poćwiczymy, jak podzielimy pracę?- to dylematy przed którymi stanęli uczniowie i które musieli rozwiązać.
Piątoklasiści przygotowali się do scenek wzorowo- o czym świadczą same oceny celujące, które otrzymali na dzisiejszej lekcji. Zachwycili: przygotowaniem strojów, menu swoich wymyślonych restauracji, bardzo dobra wymową, grą aktorską. Po każdej scence dokonywali samooceny i otrzymywali informację zwrotną nie tylko od nauczyciela, ale przede wszystkim ocenę koleżeńską. Wszyscy uczniowie byli zaangażowani, na uwagę zasługuje postawa Markusa, który włączył się w pomoc kilku grupom. Rodzice wszystkich uczniów także włączyli się w przygotowania: pożyczając stroje, czy podsuwając pomysł, że można wykorzystać gotowe ulotki z pizzerii i tylko je dostosować do wersji angielskiej. Ogromnie się cieszę, że to zadanie domowe zaangażowało moich uczniów do oswajania języka angielskiego i przyniosło tak wiele korzyści☺ Dominika Swatkowska
https://photos.app.goo.gl/3PBCvBHVwvhcum777