W SP11 uczymy się programowania w największej na świecie inicjatywie edukacyjnej w historii • Aktualności • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

Strona główna » Aktualności » W SP11 uczymy się programowania w największej na świecie…
wielkość tekstuA-AA+

W SP11 uczymy się programowania w największej na świecie inicjatywie edukacyjnej w historii

W Szkole Podstawowej nr 11 uczniowie już drugi raz brali udział w ogólnoświatowej inicjatywie edukacyjnej  „Godzinie kodowania”. Uczniowie klas 4-6 na lekcjach  zajęć komputerowych rozpoczynali swoją przygodę z programowaniem, ciekawe i budujące jednak jest to, że nie przestawali po przyjściu do domu. Skąd to wiemy? Wszyscy byli zalogowani jako uczniowie, co pozwoliło na przyglądanie się ich wynikom i rezultatom. Drodzy uczniowie udowodniliście, że nowe technologie, tworzenie aplikacji - to wszystko jest w waszym zasięgu.

Godziny Kodowania, organizowana w ramach Tygodnia Edukacji Informatycznej (Computer Science Education Week), jest powszechnie uważana za największą inicjatywę edukacyjną w historii. Wzięło w niej dotychczas udział ponad 140 milionów uczestników, głównie uczniów, z całego świata.

Cieszy również popularność tej inicjatywy w Polsce. Według danych zebranych przez organizatorów, 298 572 uczestników z Polski wzięło udział w 494 956 sesjach w ostatnich 12 miesiącach Godziny Kodowania! W poszczególnych miesiącach, z wyjątkiem miesięcy wakacyjnych, Polska plasowała się na miejscach 10-16 w rankingu liczby sesji i uczestników wśród ok. 200 krajów uczestniczących w tej inicjatywie. W szczególności w grudniu 2014, 80 535 uczestników z Polski (12 miejsce wśród krajów) wzięło udział w 127 455 sesjach (10 miejsce wśród krajów). Postarajmy się, by pobić ten rekord w tym miesiącu.

W 2015 roku Tydzień Edukacji Informatycznej przypada na 7-13 Grudnia, 2015.

Uwaga: W Godzinie Kodowania można uczestniczyć przez cały rok, 24/7, z dowolnego miejsca, w którym jest dostęp do Internetu, na lekcjach i zajęciach w szkole, jak i poza szkołą, indywidualnie lub w grupie uczniów. Możliwe są również zajęcia bez komputerów (ang. unplugged).