Wycieczka klas 7 i 8 z SP 11 do Anglii • Aktualności • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

Strona główna » Aktualności » Wycieczka klas 7 i 8 z SP 11 do Anglii
wielkość tekstuA-AA+

Wycieczka klas 7 i 8 z SP 11 do Anglii

W dniach 27.05-01.06 uczniowie klas 7-8 wybrali się na wycieczkę do Anglii. Pierwszego dnia odwiedziliśmy Canterbury, gdzie podziwialiśmy zabytki wpisane na listę światowego dziedzictwa kulturalnego UNESCO, w tym kościół św. Marcina, w którym część muru pochodzi z III wieku. Zwiedziliśmy piękne stare miasto, mieliśmy możliwość spróbowania tradycyjnego English breakfast, które nie je się tylko rano. Nie zabrakło również czasu na zakupy w Primarku. Kolejny dzień spędziliśmy w Londynie, oglądaliśmy zmianę warty pod Pałacem Buckingham tzw. must-see, budynek Parlamentu i Big Ben z Elizabeth Tower (niestety w remoncie), spacerowaliśmy mostem Westminster, zjedliśmy obiad w China Town, widzieliśmy kolumnę Nelsona na Trafalgar Square, czarne taksówki, czerwone double-deckers. Trzeci dzień miło spędziliśmy w przepięknym Oksfordzie. Podziwialiśmy budynki University of Oxford m.in. Trinity College, St John's College - najlepszy w rankingu Oksfordzkich kolegiów, Christ Church, który ukończyło 13 brytyjskich premierów i w którym znajduje się sala będąca pierwowzorem stołówki ze scen z filmu Harry Potter oraz Alicja w Krainie Czarów. Zrelaksowaliśmy się w parku uniwersyteckim, a na koniec odwiedziliśmy Wolvercote Cemetery, by zobaczyć grób Tolkiena, autora m.in. "Hobbit, czyli tam i z powrotem" czy "Władcy Pierścieni". W Oksfordzie zaskoczyła nas obsługa jednego ze sklepów, która powitała nas uśmiechem i piosenką Pawła Domagały "Weź nie pytaj". Ostatniego dnia byliśmy w Greenwich, gdzie znajduje się Royal Observatory-Królewskie Obserwatorium Astronomiczne oraz Prime Meridian-Południk zerowy. Następnie udaliśmy się promem po rzece Tamizie do centrum Londynu do Tower of London, które kiedyś pełniło rolę fortecy, więzienia, pałacu, a nawet zoo. Dzisiaj w twierdzy przechowywane są klejnoty i insygnia koronacyjne oraz korona brytyjska, które mieliśmy okazję podziwiać. Niestety w skarbcu nie można robić zdjęć. Tuż obok pięknie prezentował się dostojny Tower Bridge. Potem przyszedł czas na podróż najstarszym metrem na świecie - The Tube! Wyrażenie "Mind the gap" mamy opanowane do perfekcji. Podróżowanie metrem wymagało od nas wielkiej dyscypliny, wszyscy sprawnie wchodzili i wychodzili z pociągu. Ostatnią atrakcją było Natural History Museum, a tam między innymi symulacja trzęsienia ziemi, ewolucja człowieka, wystawa o Księżycu. Daliśmy radę! Nasi uczniowie są THE BEST!!!