Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 04.05-08.05.2020r. • Aktualności • Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" • Przedszkola • Placówki • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

Strona główna » Placówki » Przedszkola » Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" » Aktualności » Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci -…
wielkość tekstuA-AA+

Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 04.05-08.05.2020r.

Witamy przedszkolaki w nowym tygodniu . Za nami długi weekend majowy wypełniony świętami narodowymi . Ten tydzień zaczniemy od kolejnego święta,  a mianowicie Międzynarodowego Dnia Strażaka obchodzonego 4 maja .
TEMATYKA TYGODNIA  : NA WSI  
PONIEDZIAŁEK  (04.05.2020 )
Praca strażaka jest ciężką pracą fizyczną, wykonywaną bardzo często w trudnych warunkach atmosferycznych i trudno dostępnych miejscach Zawód strażaka zalicza się do zawodów o wysokim stopniu ryzyka. Kojarzony jest zazwyczaj z gaszeniem pożarów i chociaż stanowią one jeden z elementów codziennej pracy to, obok udziału w akcjach ratowniczo-gaśniczych, do zajęć strażaków należy także działalność ratownicza, likwidowanie wszelkich zagrożeń o charakterze chemicznym, radiologicznym, ewakuacja ludności z zagrożonego terenu, likwidacja zagrożenia wodnego i drogowego. Patronem strażaków jest św. Florian.
1. Na początek  obejrzyjcie prezentację  DZIEŃ STRAŻAKA  – 4 MAJA , która  zapozna Was bliżej z tym  niebezpiecznym zawodem  https://www.youtube.com/watch?v=jq7fEROGYu8
2. Następnie  zachęcamy do obejrzenia  filmu pt.  Co zrobić w przypadku wystąpienia pożaru w domu lub w szkole? https://www.youtube.com/watch?v=OXKCeYIGGUs
Po obejrzeniu filmu  rodzic omawia z dzieckiem  poszczególne etapy postępowania w razie pożaru zadając dziecku pytania :  
- co robić w przypadku wystąpienia pożaru ?
- na jaki numer alarmowy można zadzwonić ?
- jakie są prawidłowe zachowania gdy wybuchnie pożar w domu ?
- jak należy się ewakuować z pomieszczeń zajętych ogniem ?
- jak należy się zachowywać w razie wybuchu pożaru np. w przedszkolu lub szkole ?
3. CZEGO STRAŻACY POTRZEBUJĄ W SWOJEJ PRACY ? - dziecko układa  wokół postaci strażaka ilustracje  przedstawiające  ubrania i sprzęty, którymi się posługuje strażak (wóz strażacki , wąż, hełm roboczy  , gaśnica, rękawice , kamizelka  ochronna, hydrant , hełm reprezentacyjny,  aparat oddechowy). Rodzic omawia z dzieckiem  wygląd i sposób wykorzystania tych sprzętów.
4. Zabawa ruchowa ,, Gasimy pożar”. Na dywanie leży gruby sznur lub skakanka , a dziecko  trzymając kółko , kierownicę  naśladuje  jazdę wozem strażackim oraz udaje odgłosy syreny strażackiej. Na hasło ,,pożar”- dziecko  podnosi sznur  i naśladuje  gaszenie pożaru.
5. NA JAKI NUMER DZWONIMY , ABY WEZWAĆ STRAŻ POŻARNĄ ?  -  przypomnienie numerów alarmowych . Rodzic rozkłada przed dzieckiem kartę  z numerami  alarmowymi .  Zadaje dziecku pytanie, czy zna te numery ? Do jakich instytucji one są ? Który to numer do Straży Pożarnej ?  - dziecko wskazuje numer  998.
Następnie rodzic omawia z dzieckiem co trzeba powiedzieć dzwoniąc do straży pożarnej, aby zgłosić zdarzenie? Wyjaśnia dziecku jakie zdarzenie zgłaszamy, że należy podać dokładny adres zdarzenia, podać swoje nazwisko i imię oraz swój  numer telefonu. Po czym można spróbować przeprowadzić z dzieckiem taką rozmowę .
6. Posłuchajcie piosenki PALI SIĘ  ! https://www.youtube.com/watch?v=yv0YdFZHmgM . Po wysłuchaniu piosenki rodzic zadaje dziecku pytania : Czy można się bawić z ogniem ? Czy dzieci mogą bawić się zapałkami? Czy ognisko w lesie to dobry pomysł?.
7. Praca plastyczna  POMÓŻ STRAŻAKOM UGASIĆ POŻAR  – dziecko wycina kropelki  wody z małymi literami  i nakleja je na odpowiednie  płomienie z wielkimi literami.
8.  Przy kolejnej  piosence STRAŻACY BOHATEROWIE  dowiecie się jeszcze  , że  strażacy nie tylko gaszą pożary  https://www.youtube.com/watch?v=jXF3Wba--Uo&t=20s.
Rodzic zadaje dziecku pytania do wysłuchanego utworu : co jeszcze mogą robić strażacy ? w jakich akcjach uczestniczą strażacy ?
9. Karty pracy - ćwiczenie spostrzegawczości , dzielenie na sylaby , kolorowanie postaci strażaka .
10 . Na zakończenie jako utrwalenie wiadomości o pracy strażaków   proponujemy obejrzenie bajeczki KICIA KOCIA POZNAJE STRAŻAKA https://www.youtube.com/watch?v=u42rsaYzrO0
11. A dla ruchu proponujemy zabawę w podskokach STRAŻAK https://www.youtube.com/watch?v=BKAw3y1HKuE
MIŁEJ ZABAWY !

WTOREK (05.05)
Kochane dzieci zapraszamy Was dzisiaj na wycieczkę na wieś, oderwiemy się trochę od tego miasta i poznamy życie na wsi. Ciekawe jakie zwierzęta tam spotkamy?
Już za chwilkę się dowiecie!
1. Na początek zachęcamy do wysłuchania opowiadania B. Michalec pt: „Wyprawa na wieś” i uzupełnianie kolejno czytanych zdań obrazkami zwierząt (dziecko układa na dywanie lub stoliku w rzędzie kolejno zwierzęta o których wspomniano w opowiadaniu). Następnie rodzic przeprowadza rozmowę na temat treści opowiadania, np.
- jakie zwierzęta kłóciły się ze sobą?
- o jakich miastach wspomniano w opowiadaniu?
- jakie zwierzęta zaczęły kłótnię?
- itp.
Można również zadać pytania odnośnie obrazków, którymi dziecko uzupełniało opowiadanie, np. ile razy wspomniano o kurach, na którym miejscu jest obrazek konia, o ile więcej jest obrazków gęsi niż świnki?, itd.
2. „Gospodarz” – zabawa naśladowcza. Przedszkolak siedzi na dywanie i wykonuje do słów rymowanki określone ruchy. Zabawę można powtórzyć kilka razy, zachęcając dziecko do włączenia się w recytację. Następnie rodzic wyjaśni dziecku co to jest gospodarz i gospodarstwo.
3. W gospodarstwie – zabawa dydaktyczna. Rodzic rozkłada zdjęcia i wspólnie z dzieckiem po kolei je omawia, zwracając uwagę na przedstawione czynności wykonywane przez ludzi.
4. Zwierzęta witają gospodynię. Rodzic wydaje dźwięki charakterystyczne dla wybranego zwierzęcia hodowlanego (gę-gę, i-haha, kwa-kwa, beee, gul-gul, muuuu, ko-ko, meeee, miauu, kukuryku, chrum-chrum, hau-hau). Jeśli dziecku uda się prawidłowo odgadnąć nazwę, wówczas prowadzący pokazuje ilustrację odpowiedniego zwierzątka. Kolejne ilustracje umieszczone zostają przy dziecku z boku. Teraz zamieniasz się w zwierzęta z „twoich” ilustracji. Ja zamienię się w gospodynię. Gdy będę witała wymienione zwierzęta,  powitasz mnie za pomocą odgłosu tych zwierząt. Na przykład rodzic mówi: Witaj, kaczuszko. Wówczas dziecko podnosi obrazek kaczki odzywa się: kwa-kwa. Zabawa trwa tak długo, aż wszystkie zwierzątka zostaną przywitane. Na koniec możecie obejrzeć i wysłuchać różne zwierzęta na wsi https://www.youtube.com/watch?v=efqoaJvBjWU
5. „Zdania z gospodarstwa” – tworzenie zdań z wylosowanym zwierzątkiem. Rodzic rozkłada w szeregu ilustracje ze zwierzętami. Przedszkolak rzuca kostką do gry i wskazuje ilustrację, która zajmuje takie samo miejsce w szeregu, jakie wylosował. Na przykład, jeśli wyrzuci na kostce 5 oczek, będzie to oznaczało piąte miejsce w szeregu od lewej strony. Następnie dziecko układa zdanie z wylosowanym zwierzątkiem a obrazku, np. „Przyglądam się…”(śwince). Rodzic w trakcie zabawy może zmieniać ilustracje ze zwierzętami.
6. „Spacer zwierząt” – ćwiczenia ruchowe. Rodzic recytuje wiersz, a dzieciak wykonuje odpowiednie ruchy idąc po obwodzie koła. Powtarza ćwiczenia, zmieniając kierunek poruszania się po kole.
7. Karty pracy: puzzle-wytnij po przerywanych liniach, przyklej w odpowiedniej kolejności w wyznaczonym miejscu i pokoloruj, przeliczanie elementów na obrazku, odszukiwanie jajek na obrazku, dopasowywanie odgłosów do zwierząt.
8. Praca plastyczna: pokolorowanie zwierząt z ćw. 5
9. Na koniec posłuchajcie i spróbujcie zapamiętać kolejność zwierzątek w znanej piosence "Stary Donald farmę miał" https://www.youtube.com/watch?v=KITSIpt5GzA&t=129s
10. A skoro mowa o zwierzętach mieszkających na wsi to zatańczcie do wszystkim znanej piosenki " Kaczuszki "  https://www.youtube.com/watch?v=zW1_ANe0l94
POZDRAWIAMY!

ŚRODA (06.05)
Witamy w kolejnym dniu! Dzisiaj poznamy rodziny zwierzątek na wsi. Ciekawe czy już wiecie, jak nazywają się dzieci niektórych zwierzątek hodowlanych - jak jeszcze nie to za chwilę się dowiecie!
1. Na początek posłuchajcie Historii Siwka, który był małym źrebaczkiem i zgubił swoją mamę...
Historia Siwka – aktywne słuchanie. W pierwszej kolejności rodzic przygotowuje obrazki zwierzątek rozcinając je wzdłuż linii, napisy pod obrazkami odkłada na bok - będą potrzebne w innej zabawie), następnie rodzic układa na dywanie/stoliku obrazki cielaka, jagniątka, prosiaka, kaczątka i pisklęcia. Na dywanie rozkłada koperty, w których wcześniej ukrywa obrazki krowy, owcy, świni, kaczki, kury i klaczy, a obrazek źrebaka trzyma w ręce. Kopertę z klaczą odkłada na bok. Następnie manipuluje obrazkiem źrebaka i opowiada jego historię.
Na koniec rodzic może zadać dziecku parę pytań do opowiadania, np. - jak czuł się Siwek, kiedy zgubił swoją mamę? - jakie zwierzątka spotkał podczas poszukiwań? - jak nazywają się dzieci spotkanych zwierzątek?
Możecie również zamiast czytać Historię Siwka obejrzeć filmik o piesku, który zgubił swoją mamę, tylko zamiast chować obrazki w kopercie, będą one w widocznym miejscu, a dziecko odszukuje odpowiednie zwierzątko https://www.youtube.com/watch?v=E5bWIQo182c
2. Skoczny źrebak – zabawa ruchowa. Rodzic rozkłada sznurek i mocuje go na wysokości 10–20 cm nad podłogą (może jeden koniec zawiązać na nodze od stołu a drugi koniec trzymać). Zadaniem dziecka – „źrebaka” jest przeskakiwanie przez linę w jedną, a potem w drugą stronę (może być to spontaniczne przeskakiwanie lub przeskok na hasło rodzica).
3. Rodziny zwierząt – zabawa dydaktyczna. Prowadzący rozkłada obręcze (mogą być papierowe, różnego lub tego samego koloru). Na dywanie rozkłada wymieszane obrazki zwierząt, a obok podpisy do obrazków. Dziecko umieszcza w każdej obręczy obrazki zwierząt jednego gatunku i nazywa je, umieszczając odpowiedni podpis pod obrazkiem. Dodatkowo ustala, gdzie dana rodzina zwierząt mieszka (obora, stajnia, zagroda, kurnik itp.).
4." Sylaby na opak"- zabawa słowna.
Rodzic turla piłkę do dziecka i podaję wyraz związany z omawianą tematyką sylabizując go od tyłu. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, o jakie słowo chodzi, np. wa- kro ( krowa), nia- świ (świnia), ra-ku ( kura), czę-kur (kurczę), bię- źre ( źrebię), lę- cie (cielę), nik- kur (kurnik), nia- staj (stajnia), to- bło (błoto), ko- mle (mleko), ko- jaj (jajko), no- sia (siano)....
5. „Naśladujemy zwierzęta”
Dziecko porusza się po pokoju w rytmie wystukiwanym na tamburynie (lub innym instrumencie). Podczas przerwy w grze rodzic pokazuje obrazek zwierzęcia. Dziecko naśladuje sposób jego poruszania się oraz głos, jaki wydaje. Dźwięk instrumentu jest sygnałem do ponownego swobodnego ruchu.
6. " Dzień dobry zwierzątka- zabawa fabularyzowana usprawniająca narządy mowy.
7. Wprowadzenie cyfry 9.
8. Karty pracy: dopasowywanie małego kurczaczka do jego mamy, łączenie zwierzątka z ich mamą, uzupełnianie obrazków wg wzoru, kolorowanie obrazka wg kodu (dodawanie i odejmowanie w zakresie 10)
9. Praca plastyczna: Kurczaczek w skorupce - Do wykonania będzie nam potrzebna: żółta włóczka, nożyczki, klej, wytłoczka po jajkach, ruchome oczka samoprzylepne lub papier kolorowy. Wykonanie: Na początku robimy pompona z włóczki, do którego doklejamy oczka i buzię kurczaka (jak na dołączonych obrazkach), a następnie z wytłoczek po jajkach robimy górną i dolną część skorupki jajka do której wkładamy naszego kurczaka lub w innej dowolnej technice, przykładowe prace zamieszczono na zdjęciach.
10. Propozycją dla poruszania się będzie zabawa dla dzieci w formie rymowanki Kurki https://www.youtube.com/watch?v=aP_KqxGtAso
MIŁEJ ZABAWY!

CZWARTEK(07.05)
Kochane przedszkolaki! Poznaliśmy już zwierzątka mieszkające na farmie, a teraz dowiemy się dlaczego takie zwierzątka hodujemy? Czy tylko dla towarzystwa? Jeżeli jeszcze się zastanawiacie, to za chwilę spróbujemy rozwiać wszelkie wątpliwości!
1. Na początek wysłuchajcie opowiadania Agnieszki Borowieckiej „Kto jest najważniejszy?”, a następnie zachęcamy do przeprowadzenia rozmowy inspirowanej jego treścią. W trakcie czytania opowiadania rodzic układa obrazki zwierząt pojawiających  się w utworze, po czym zadaje pytania:
-Dlaczego zwierzęta się kłóciły?
-Dlaczego pies / krowa / owce / kury uważały się za najważniejsze?
-Jakie zwierzę pogodziło mieszkańców podwórka?
Na koniec pyta, które z przedstawionych stworzeń nie jest zwierzęciem hodowlanym. Po wskazaniu przez dziecko odpowiedniej sylwety rodzic zabiera ją, a pozostałe układa na kształt okręgu. Dziecko zastanawia się, kogo należałoby wstawić pośrodku i próbuje uzasadnić swoją odpowiedź. Po krótkiej rozmowie rodzic układa w środku sylwetę gospodarza.
2. Następnie obejrzyjcie filmik "Co jedzą wiejskie zwierzęta", który pokrótce przybliży Wam co nasze zwierzęta lubią jeść, a co nie jest dla nich odpowiednie https://www.youtube.com/watch?v=2LOpSLZe2RA .
3. "Karmimy kurki"- ćwiczenia oddechowe. Rodzic przygotowuje z papieru małe kółka (będą to ziarna) oraz sylwetę kury, dziecku daje słomkę. Dziecko ma za zadanie przenieść za pomocą słomki, ziarenek papierowych z kartki na rysunek kury.
4. A teraz posłuchajcie wierszyka, na podstawie piosenki „Co nam dają zwierzęta?” Magdaleny Ledwoń, a potem spróbujcie wymienić nazwy zwierząt, które pojawiły się w tekście i powiedzieć, jakie korzyści daje hodowla każdego z nich. Po rozmowie na temat wiersza rodzic, dla utrwalenia, pokazuje dziecku obrazki zwierząt wraz z dobrami jakie możemy z nich uzyskać.
5. Wiejskie dobra – zabawa dydaktyczna. Rodzic układa fotografie zwierząt, a pod nimi rozkłada pozostałe kartoniki. Dziecko nazywa przedstawione na nich obiekty i przyporządkowują je do konkretnych zwierząt. Prowadzący zwraca uwagę, które produkty pochodzą bezpośrednio od zwierząt, a które są przetworzone. Może również przynieść i zaprezentować prawdziwe przedmioty.
6. Kłębek wełny – ćwiczenie wzmacniające dłonie i palce. Rodzic daje dziecku długi kawałek wełny lub sznurka, a zadaniem dziecka jest jak najszybciej zwinąć wełnę/sznurek w kłębek. Na koniec pyta skąd możemy uzyskać wełnę?
7. Wyścig po jajka – zabawa ruchowa. Prowadzący ustawia w pokoju tor przeszkód, wykonany np. z krzeseł, klocków, sznurków, itd. Dziecko dostaje łyżeczkę na którą nakłada mała piłeczkę np. ping-pong (jako jajko). Zadaniem dziecka jest pokonać jak najszybciej tor przeszkód trzymając "jajko" na łyżeczce - tak aby go nie opuścić (gdy "jajko" spadnie dziecko wraca na początek toru przeszkód i zaczyna od nowa)
8. Kto gdzie stoi? – zabawa matematyczna. Dziecko otrzymuje kopertę z zestawem kartoników i siada przed stolikiem lub na dywanie. Rodzic układa przed sobą prosty rytm (ze swojego dużego zestawu). Przedszkolak uważnie mu się przygląda, po czym układa przed sobą dokładnie to samo. Rodzic stopniowo zwiększa trudność układanego rytmu, a później prowadzący rozpoczyna rytm, np. krowa, kaczka, kaczka, krowa, owca; krowa, kaczka, kaczka, krowa, owca; krowa, kaczka, kaczka krowa, owca, a dziecko go kontynuuje. Za każdym razem rytm odczytywany jest poprzez nazwanie zwierząt i wydawanie przypisanych im dźwięków.
9. Zabawa "Posłuszne zwierzęta".
Dziecko wybiera sobie sylwetę lub figurkę zwierzątka wiejskiego i wykonuje polecenia rodzica, ustawiając je w różnych miejscach, z zastosowaniem określeń położenia przedmiotów względem siebie, np. połóż zwierzątko przed sobą, połóż zwierzątko za sobą, połóż zwierzątko z boku, z prawej strony. Teraz połóż je z boku, z lewej strony, podnieś zwierzątko do góry. Gdzie się teraz znajduje?
Następnie rodzic siada tak, jak siedzi dziecko, manipuluje swoim zwierzątkiem i prosi dziecko o określenie, w jakim miejscu się ono znajduje: przed, za, nad, z prawej strony, z lewej strony, itd.
10. Karty pracy: karmimy zwierzęta, ustalanie pochodzenia wskazanych produktów,  
11. Jako pracę techniczną możecie dzisiaj wykonać, wg własnego pomysłu, dowolne zwierzątko z opakowań po produktach pochodzenia zwierzęcego (np. kubek po jogurcie, włóczka, karton czy butelka po mleku, wytłoczki po jajkach, itd.)
12. Dla podsumowania dzisiejszego dnia zachęcamy do obejrzenia filmu "Zwierzęta na wsi część 2" https://www.youtube.com/watch?v=CpcmvJTO5G4 i wykonania zagadek, które pojawią się pod koniec filmu.
13. Na zakończenie zabawa ruchowo - naśladowcza do słów piosenki  Koniki - poskaczcie sobie jak koniki na łące https://www.youtube.com/watch?v=qjPRAGyeYJA
POWODZENIA!

PIĄTEK (08.05)
Witamy w kolejny piątek ! Na dzisiaj przygotowaliśmy dla Was zabawy z odgłosami zwierząt wiejskich oraz posłuchacie  ptasich opowieści! Zapraszamy!
1. Zanim pobawimy się w naśladowanie odgłosów zwierząt, musimy rozgrzać nasze buzie i języki.
 Rozgrzewka buzi i języka – ćwiczenia aparatu mowy.
2. Dyrygent – zabawa dźwiękonaśladowcza. Wiemy już z poprzednich zajęć, jakie odgłosy można usłyszeć na wsi, a teraz zabawimy
w dyrygenta. Będzie on potrzebował batuty, czyli takiej cienkiej pałeczki. Do czego służy batuta? Tak, do pokazywania, jak należy grać w orkiestrze. Nasza batuta będzie miała trochę inne zadanie. Zgadnijcie, jakie. Rodzic tłumaczy, że batuta będzie służyła do wskazywania ilustracji zwierząt, a dziecko niczym instrumenty będzie wydawać odpowiednie dźwięki. Oczywiście będą to odgłosy zwierząt. Na początku „batutą” posługuje się rodzic. Wskazuje ilustracje w różnym tempie. Każde wskazanie ilustracji to jeden odgłos danego zwierzęcia. Potem „dyrygentem” zostaje dziecko (do tej zabawy wykorzystajcie obrazki z poprzednich zajęć)
3. Ćwiczenia słownikowe – Co one robią?  Dziecko losuje obrazek zwierząt domowych; rozpoznaje je i nazywa, a następnie podaje jak największą liczbę czynności, które dane zwierzę wykonuje. Np. pies – biega, szczeka, warczy, merda ogonem, szczerzy kły
4. Dla utrwalenia odgłosów zwierząt wiejskich proponujemy grę https://www.lulek.tv/gry/darmowe/wytez-sluch-81
5. „Owieczki” – zabawa paluszkowa. Dziecko siedzi w kole i naśladuje ruchy rodzica do słów rymowanki.
6. Pasterz – zabawa z elementami czworakowania. Dziecko-owieczka spaceruje na czworakach po dywanie. Prowadzący "zamienia się" w pasterza. „Pasterz” wstaje i woła: hej! „Owieczka” musi jak najszybciej go zlokalizować i szybko się przy nim znaleźć. Później wraca do czworakowania  i zabawa rozpoczyna się od nowa.
7. „Ptasie opowieści” – wysłuchanie wiersza i rozmowa inspirowana jego treścią. Na samym początku rodzic razem z dzieckiem przygotowują kukiełki z postaciami zwierząt do wiersza "Ptasie opowieści" (postacie wycinamy i mocujemy na patyku). Następnie prowadzący czyta wiersz manipulując przy nim kukiełkami. Później rodzic może jeszcze raz przeczytać wiersz, ale tym razem dziecko będzie odtwarzać teatrzyk kukiełkowy. Po wysłuchaniu wiersza oraz zabawy w teatr kukiełkowy, dziecko odpowiadają na pytania:
-Kogo bała się kura? -Kto się przechwalał? -Czy to dobrze się przechwalać? -Dlaczego gęś uważała się za odważną? -Dlaczego gąska nie powinna zadzierać z krową?
8. Ptaki w gospodarstwie – zabawa dydaktyczna. Prowadzący prezentuje kolejno obrazki dorosłych osobników ptaków hodowlanych, po czym ptaki tego samego gatunku zestawia razem na stoliku, a dziecko je nazywa. Następnie pokazuje obrazki młodych osobników i mówi np. gęsię to dziecko…,a dziecko kończy zdanie i umieszcza obrazek między gęsią a gąsiorem. Na koniec porównuje obrazki zwierząt w obrębie jednego gatunku: -Co je różni? -W czym są do siebie podobne? Rodzic wskazuje na różnice między samicą a samcem, zwracając uwagę, że samce są często bardziej kolorowe i strojne. Dodatkowo spróbujcie dopasować  i przeczytać podpisy pod obrazkami, a później podzielić je na sylaby i głoski.
9. A dla odrobiny rozruszania się zachęcamy do ćwiczeń gimnastycznych  z woreczkami "W kurniku".
10. Z racji, że zbliża się weekend mamy dla was grę "Chrumkowy zawrót głowy", w którą możecie grać z rodzicami lub rodzeństwem. Rodzic przygotowuje bączka (prowadzący wcześniej przekłuwa tarczę bączka wykałaczką i w razie potrzeby w miejscu przebicia mocuje plastelinę, aby tarcza bączka się nie zsuwała). W pudełku ma kartoniki z sylwetami świnek (jako punkty). Dziecko kręci bączkiem i sprawdza, na jakim obrazku się zatrzymał (jego krawędź dotyka podłogi): jeśli wypadnie zwierzę gospodarskie, przedszkolak naśladuje jego odgłos; jeśli wypadnie dzikie zwierzę, dziecko nazywa je i mówi, gdzie można je spotkać. Dodatkowo, w przypadku wypadnięcia świnki, zabiera kartonik z pudełka jako punkt dla siebie.
11. Karty pracy: Dodawanie w zakresie 6, symetryczne rysowanie krowy, grafomotoryka - nauka pisania cyfry 9.
12. Zanim zaczniecie tworzyć Wasze prace rozruszajcie rączki przy zabawie Gimnastyka rączek https://www.youtube.com/watch?v=cdLltUIgcr4
12. Dodatkowo, jak ktoś lubi prace plastyczne proponujemy wykonanie kury lub indyka z papieru (przykładowe prace pokazano na zdjęciach)
13. A na podsumowanie naszej tygodniowej tematyki zachęcamy do obejrzenia filmu https://www.youtube.com/watch?v=xrgowwp1V-U&fbclid=IwAR3QpGqSdrmjodCUKILFMFfdTNkA2pme3aoMRkEON1tolh43Zj67bz0Udag
14. Po wykonaniu  zadań  należy się trochę poruszać , zróbcie to przy zabawie ruchowej  - Naśladowanie zwierząt https://www.youtube.com/watch?v=QxpL6PlzeVU&t=111s
MIŁEJ ZABAWY I WEEKENDU!