Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 06. 04. 2020 r. - 10. 04. 2020 r. • Aktualności • Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" • Przedszkola • Placówki • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

Strona główna » Placówki » Przedszkola » Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" » Aktualności » Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 06.…
wielkość tekstuA-AA+

Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 06. 04. 2020 r. - 10. 04. 2020 r.

TYDZIEŃ IV

Witamy wszystkich w kolejnym tygodniu!

Wielkimi krokami zbliżamy się do nadchodzących Świąt Wielkanocnych, dlatego ten tydzień poświecimy tematyce świątecznej.

Tematyka tygodnia: JAJKA MALOWANE.
PONIEDZIAŁEK (06.04)
1. Na początku rodzic rozcina każdy obrazek wzdłuż linii przerywanej i pęknięć na jajkach. W ten sposób każda sylweta pisanki podzielona zostaje na dwie części. Górne części obrazków (z literkami) prowadzący chowa w różnych miejscach domu. Dolne części układa na stoliku, zaczynając od tej, która ma tylko jedno źdźbło trawy. Kolejne obrazki powinny mieć o jedno źdźbło więcej od poprzedniego. Następnie dziecko szuka ukrytych części obrazków i stara się dopasować je do siebie. Gdy wszystkie obrazki zostaną ułożone wspólnie odczytujecie napis: WIELKANOC.
2. Rodzic czyta dziecku opowiadanie „To, co ważne” Agnieszki Borowieckiej, a następnie inicjuje rozmowę i zadaje pytania: Gdzie w sobotę poszedł Piotruś ze swoimi rodzicami? Co Piotruś chciał kupić na kiermaszu? Dlaczego chłopiec się zgubił i jak się wtedy czuł? Jak wy zachowalibyście się w podobnej sytuacji? Kto pomógł Piotrusiowi? Co zrobili rodzice po odnalezieniu chłopca? W jaki sposób odwdzięczyli się pani Helenie? Dlaczego pani Helena nie spędziła świąt ze swoją rodziną? Jak myślicie, co jest najważniejsze podczas świąt? Można również porozmawiać na temat Wielkanocnych zwyczajów.
3. Dodatkowo zachęcamy również do zabawy słowno - pamięciowej, polegającej na dopowiadaniu coraz to nowych słów. Można do niej wykorzystać opowiadanie "To co ważne", jak również samodzielnie wymyślać coraz to nowe produkty.
4. Dla rozruszania proponujemy kilka ćwiczeń ruchowych i relaksacyjnych.
5. Jako małe powtórzenie sylab i liter, spróbujcie podzielić na sylaby oraz głoski wyrazy: baranek, jajko, pisanka, palma, babka, mazurek, a także postarajcie się ułożyć z tymi wyrazami jakieś zdania i przeliczyć ile wyrazów jest w wymyślonym przez Was zdaniu, np. Mama upiekła pyszną babkę - zdanie składa się z 4 wyrazów.
6. Dla świetnej zabawy oraz ciągłego ćwiczenia naszej pamięci dołączam wielkanocne memory. Pograjcie razem z rodzicami i zobaczcie komu uda się odnaleźć więcej takich samych obrazków!
7. Proponujemy również zapoznanie z utworem M. Musorgskiego "Taniec kurcząt w skorupkach" https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=e2ziz9Z6G84&feature=emb_logo i omówienie przedstawionego utworu np. do czego zachęcała muzyka?, jakie było tempo utworu (czy wolne, szybkie, zmienne)?, Czy jakaś część w utworze powtarzała się?, itp. Następnie dziecko próbuje wykonać improwizację ruchową do tej piosenki.
8. Dołączamy również wielkanocne karty pracy: wyszukiwanie odpowiednich liter, aby utworzyć wyraz, opowiadanie i dokańczanie historyjki o zajączku, rysowanie po śladach, dorysowywanie elementów obrazka wg wzoru,
9. Jako pracę plastyczną proponujemy Kurkę złotopiórkę z wytłoczki po jajkach.
10. Dodatkowo zachęcamy do wykonania zadań w Kartach Pracy "Nowa Trampolina sześciolatka cz.4" str. 40 - 41.
Pozdrawiamy!

WTOREK (07.04)
Dzisiaj w dalszym ciągu będziemy poznawać tradycje Świąt Wielkanocnych, ale również poznamy kolejną literkę w naszym alfabecie.
1. „Już niedługo Wielkanoc” – wysłuchanie wiersza połączone z rozmową. Proponujemy wysłuchanie wiersza Dominiki Góra, w trakcie którego rodzic kolejno prezentuje fotografie i ustawia je na stoliku. Po wysłuchaniu wiersza dziecko nazywa to, co jest na nich przedstawione i posiłkując się nimi, odpowiada na pytania, np.: -Jak ludzie przygotowują się do Świąt Wielkanocnych? -Czym dekorują swoje mieszkania? -Jakie znacie zwierzęta związane z tymi świętami? -Jak można udekorować jajka? -Co to jest palma wielkanocna?-Co zanosi się w koszyczku do święcenia?
Proponujemy również rozszerzyć temat o koszyczku wielkanocnym wspomagając się załączonymi obrazkami. Dodatkowym ćwiczeniem będzie dopasowywanie podpisów do obrazków (po wcześniejszym ich rozcięciu), dzielenie wyrazów na sylaby i głoski, itp.
2. Wielkanocne zagadki słuchowe (ćwiczenie uwagi słuchowej oraz umiejętności tworzenia rymów). Dziecko siedzi  skrzyżnie na dywanie, przodem do rodzica i słucha zagadek. Rodzic zawiesza głos przed ostatnim słowem każdej zagadki, a zadaniem przedszkolaka jest dopowiedzenie brakującego słowa. Następnie może powtórzyć z pamięci całą zagadkę.
3. Hej, koledzy, koleżanki! Grajmy w memo-rymowanki!. Dziecko siedzi tak, aby móc dobrze obserwować to, co zmienia się na stoliku. Rodzic  umieszcza w dowolnych miejscach na stole 10 obrazków: baranek, poranek, chmurki, kurki, pisanki, sanki, koszyki, wierszyki, godzina, rodzina (jeśli uzna, że to potrzebne, może przedtem oznaczyć po jednym obrazku z każdej rymującej się pary, np. kolorową kropką w lewym górnym rogu). Dziecko nazywa to, co jest na obrazkach. Następnie zestawia pary obrazków, których nazwy się rymują i wymawia te nazwy parami. Można również poszerzyć zabawę o grę w memory: rodzic odwraca kartki obrazkami w stronę stolika, układając je w dwóch rzędach. Dwoje dzieci (lub rodzic i dziecko) gra
w memo-rymowanki. Zadaniem każdego zawodnika jest odsłonięcie dwóch kart i sprawdzenie, czy nazwy obrazków się rymują, czyli tworzą parę. Jeśli tak – dziecko zabiera obrazki, jeśli nie – odkłada dokładnie w tych miejscach, w których były.
4. „Wielkanocne baby” - zabawa paluszkowa. Dzieci siedzą naprzeciwko siebie w parach (lub rodzic z dzieckiem). Ilustrują tekst wiersza ruchem oraz w miarę możliwości włączają się do recytacji.
5. Poznajemy budowę jajka – zabawa badawcza. Rodzic umieszcza w przezroczystych miseczkach różnego rodzaju jajka, np. kurze i przepiórcze. Dziecko opisuje wygląd jajek, wyszukuje podobieństwa i różnice. Zastanawia się, które jajko „wygląda” na ugotowane, a które na surowe (ugotowane na twardo jajko wprawione w ruch na płaskiej powierzchni powinno się obracać wokół własnej osi). Prowadzący rozbija surowe jajka (powinny zostać wcześniej sparzone) do miseczki (kurze i przepiórcze), a z pomocą dziecka obiera ugotowane jajka i kroi je na połowę. Dziecko opisuje wygląd jajka w środku – nazywa poszczególne części: skorupkę, białko i żółtko, porównują wygląd jajka surowego i ugotowanego (można zabawę badawczą wykonać tylko na kurzym jajku, gdy nie mamy pod ręką przepiórczego lub innego).
6. Karta pracy - grafomotoryka (rysowanie  jajka po śladzie i szlaczków),
7. Praca plastyczna - koszyczek wielkanocny.
8. Hodujemy rzeżuchę - domowa uprawa rzeżuchy jest banalnie prosta i możliwa przez okrągły rok. Co jeszcze ważniejsze, rzeżucha ma rewelacyjne właściwości odżywcze i prozdrowotne. Świetnie dodaje się jako dodatek do kromki przy śniadaniu wielkanocnym:)
9. Wprowadzenie litery Ł,ł (karta z przebiegiem zajęć dołączona w załącznikach)
10. Dodatkowo zachęcamy dla utrwalenia  poznanej litery wykonanie zadań w Kartach Pracy "Nowa Trampolina sześciolatka cz.4" str. 32 - 34.11. A dla poruszania się zabawa ruchowa na czasie pt. Zając tu i zając tu https://www.youtube.com/watch?v=zZmukr67LUc
MIŁEJ ZABAWY!

ŚRODA (08.04)
Moi mili dzisiaj naszym główny tematem będzie jajko, gdyż ono szczególnie powinno pojawić się na naszych wielkanocnych stołach! Oto propozycje zadań .
1. "Czyje to jajko?" – porównywanie wielkości. Dziecko układa jajka różnych ptaków (strusia, gęsi, kury i przepiórki)
według wielkości, wskazuje też inne różnice między jajami – ich kształt, ubarwienie, wielkość i ciężar (może porównywać ciężar za pomocą prostej wagi szalkowej oraz mierzyć ich długość linijkami). Następnie dopasowuje jajka do ilustracji ptaków danego gatunku. Na koniec zastanawia się także, co można zrobić z jajka – dyskutuje w oparciu o ilustracje.
2. "Omlet" - zabawa z gestem. Dziecko siadają i słuchając rodzica, naśladuje jego gesty.
3. "Zapominalska kurka" - wysłuchanie matematycznego opowiadania Jolanty Siuda - Lendzion. Dziecko siada na dywanie i otrzymuje dziesięć sylwet jaj wyciętych z papieru i dywanik (może to być szmatka, kartka papieru, itp.). Rodzic opowiada
historię o zapominalskiej kurce, manipulując sylwetami przyczepionymi do patyczków. Dziecko uważnie słucha i za każdym razem, gdy kurka z opowiadania odnajdzie swoje jajko/jajka, układa na dywaniku odpowiednią liczbę sylwet. Na koniec przelicza i porównuj swój wynik (najlepiej przed przeczytaniem policzyć sobie ilość i potem porównać z wynikiem dziecka). Prowadzący może zadawać pytania, aby sprawdzić, ile przedszkolak zapamiętał, np. --Ile jajek kurka znalazła w stogu siana? -Gdzie kurka znalazła pierwsze jajko? -Kto jej powiedział, że jajka są schowane w traktorze?
4. Szukamy jajek  – w pokoju ukryte są wycięte z papieru kolorowe jajka. Zadaniem dziecka jest odnajdowanie jajek według instrukcji rodzica np.: idź na prawo , idź na lewo, schyl się, wyciągnij prawą rękę, itp. ukrytych w pokoju i ułożenie ich na stoliku (będą potrzebne w kolejnym zadaniu)
5. Jajka kolorowe – układanie i odtwarzanie sekwencji. Rodzic układa na stoliku trzy obrazki przedstawiające pisanki. Prosi dziecko, aby ułożyło taki sam zestaw i położyło go pod spodem. Następnie rodzic układa kolejną sekwencję, przedszkolak
przygląda się ciągowi obrazków, a gdy one po chwili zostają zakryte, układa taką samą sekwencję obrazków z pamięci.
Liczba elementów może się stopniowo zwiększać.
6. Pisanki, kraszanki – zabawa doskonaląca umiejętność klasyfikacji i przeliczania. Dziecko segreguje sylwety pisanek,
dzieląc je na zbiory według narysowanych na nich wzorów (siedem pisanek z dużymi elementami ozdobnymi, sześć w małe kropki, pięć w duże kropki, cztery w zygzaki, trzy w kratkę, dwie w paski, jedna gładka). Porównują liczebność zbiorów, porządkują zbiory według wzrastającej liczby elementów. Podczas tych aktywności posługują się liczebnikami głównymi i porządkowymi, a rodzic weryfikuje poprawność ich użycia. Dodatkowo rodzic może układać z pisanek lub wypowiadać treść zadania, np. Ala miała 4 pisanki w swoim koszyku. Mama dołożyła jej jeszcze 6 pisanek. Ile pisanek ma teraz Ala? Dziecko wykonuje działanie na cyfrach i znakach matematycznych lub odwrotnie.
7. Rodzic rozkłada na dywanie kolorowe papierowe pisanki. Zadaniem dziecka jest umieszczenie w obręczach pisanki według odpowiedniego polecenia, np. w pierwszej obręczy połóżcie żółte pisanki, a w drugiej zielone, w pierwszej obręczy połóżcie pisanki, a w drugiej o 2 pisanki więcej, w pierwszej i drugiej obręczy połóżcie po tyle samo pisanek. Dziecko przelicza pisanki, układa je w pętlach, dobiera odpowiednią cyfrę. Później analizuje, w której obręczy jest więcej, o ile więcej, a może po równo. Następnie rodzic układa na podłodze pisanki jedna obok drugiej. Dziecko przelicza, ile jest pisanek, ile jest pisanek danego koloru, których jest więcej, na którym miejscu jest pisanka żółta, jaka pisanka jest na miejscu czwartym, itp. – utrwalanie liczebników porządkowych.
8. Karty pracy - wykonywanie zadań matematycznych z treścią, łączenie koszyczków z odpowiednimi jajkami, liczenie jajek w zbiorach (można wynik zaznaczać klamerką)
9. Wiersz Jana Brzechwy "Jajko" - zabawa dramowa. Rodzic jest narratorem i kurą. Dziecko-jajko ruchem odgrywa akcję wiersza i wchodzi w dialog z kurą. Później, gdy dziecko już opanuje tekst kury, odgrywa jej rolę, a rodzic jest narratorem.
10. Spróbujcie wykonać bardzo prosty eksperyment z jajkiem. Zobaczcie czy jajko może być bez skorupki? Jak by wyglądało?
11. Praca plastyczna - dzisiaj wykonamy kolorowe pisanki do naszego wielkanocnego koszyczka. Pierwszą propozycją jest wykonanie ich przy pomocy barwnej piany (opis pracy w załączniku), możecie również złożyć kartkę z bloku technicznego na połowę, po czym rozłożyć ją z powrotem. Na jednej połowie namalujcie barwne plamy za pomocą farb plakatowych. Zamknijcie ponownie kartkę i dokładnie rozprasowujcie ją dłońmi tak, aby jak najlepiej rozetrzeć farbę wewnątrz. Po otwarciu pracy pozostawcie ją do wyschnięcia. Na suchej już pracy narysujcie ołówkiem kształty pisanek i wytnijcie je. 12. A dla odrobiny ruchu propozycja zabawy pt. Maskotki - kółeczko zabawa taneczna dla dzieci https://www.youtube.com/watch?v=izQ5IAmTaFA
MIŁEGO DNIA :)

CZWARTEK (09.04)
Przed nami Wielki Czwartek, więc coraz bardziej zbliżamy się do świętowania Wielkanocy, popatrzcie zatem co tym razem dla Was przygotowaliśmy.
1. Proponujemy pobawić się troszkę w świąteczne zagadki, ciekawe czy wiadomości jakie zdobyliście do tej pory wystarczą aby odpowiedzieć na wszystkie pytania. Rodzic może także schować wcześniej koperty z zagadkami i poprosić dziecko aby je odszukało (do każdej koperty można włożyć jedną literkę J, A, J, K, O i koperty ponumerować, w ten sposób gdy dziecko rozwiąże wszystkie zagadki i ustawi literki w odpowiedniej kolejności utworzy hasło:)). Dodatkowo po rozwiązaniu zagadki dziecko dzieli wyraz na sylaby, głoski, wyróżnia głoskę w nagłosie oraz wygłosie.
2. Ilustracja wielkanocna -  doskonalenie spostrzegawczości. Na stoliku rodzic kładzie ilustrację. Zadanie polega na zapamiętaniu szczegółów w ciągu 30 s. Potem rodzic zapisuje odpowiedzi  na pytania np.: Jakiego koloru są farby na obrazku? Jak ubrany jest zajączek? Ile jest jajek w koszyczku? -Jakiego koloru jest motylek? -Ile jest kwiatków na obrazku, itp.
3.  Wielkanocne zajączki” - zabawa ruchowa z elementem orientacji. Na dywanie rozłożona jest sylweta pisanki, między którą dziecko będzie się poruszać podczas muzyki (dowolna muzyka w tle), a na przerwę w muzyce – staje: na pisance, przed pisanką, za pisanką, z prawej lub lewej strony (w zależności co prowadzący powie). Rodzic przed zabawą  zamienia dziecko „w zajączki” słowami: Hokus - pokus, ecie – pecie, zajączkami zostaniecie. Już zajączków cały tłum skacze zwinnie: szur, szur, szur. (można również wykonać opaskę zajęczych uszu na głowę).
4. Opowieść słowno - ruchowa "Pisklę w skorupce" - dziecko naśladuje ruchem to co mówi prowadzący.
5. Aby rączkę trochę poćwiczyć proponujemy wyklejanie plasteliną jednej z dwóch pisanek załączonych pisanek.
6. Jak już rączki swoje wyćwiczycie, to nie zapomnijcie również o buzi i języku, w tym celu spróbujcie posłuchać opowiadania logopedycznego "Świąteczny mazurek" i naśladować ruchy prowadzącego. Przy okazji dowiecie się co jest potrzebne aby powstał przepyszny świąteczny mazurek!
7. Jak już mamy wszystko wyćwiczone to czas na świąteczne porządki....wiecie że codzienne czynności można również zaprogramować? Spróbujmy! Do zabawy zaproś kogoś z bliskich Ci osób. Wybierz dowolną czynność, którą spróbujesz "zaprogramować" (to może być mycie zębów, zrobienie kanapki, umycie podłogi, itp.)Pamiętaj, żeby była to czynność, którą często wykonujesz, taką przy której nie musisz się zastanawiać co należy zrobić. Poproś osobę, z którą się bawisz, żeby teraz postępowała dokładnie według twojej instrukcji. Zacznij wydawać polecenia. Pamiętaj, że muszą być bardzo dokładne (komputer potrzebuje bardzo precyzyjnej instrukcji). Jak uda się wykonać zadanie omówcie potem tą instrukcję  i zastanówcie, które z komend były za mało precyzyjne i jak powinny brzmieć, żeby zostały dobrze zrozumiałe, a potem możecie się zamienić rolami. Zapewne będzie dużo śmiechu....może być też troszkę bałaganu:)
8. Mamy dla Was również trochę kart pracy, tym razem grafomotorykę - rysowanie po śladzie, wielkanocne tradycje, dzielenie na sylaby i głoski, określanie pierwszej litery wyrazu.
9. Świąteczną tradycją jest także składanie sobie życzeń, w tym celu zachęcamy Was do wykonania własnoręcznie kartki świątecznej wg instrukcji prowadzącego:
- Wykonanie kartki- naklejanie na swojej kartce zgodnie z poleceniami rodzica np. na  środku  naklej np. pisanki , pod  pisankami naklej np. trawkę , z prawej strony pisanek naklej np. zajączka  z lewej strony  naklej np. gałązki bazi , itd.
lub -wykonanie kartki wg własnego pomysłu, dołączamy kilka propozycji, które może Wam się spodobają. Pamiętajcie aby poprosić rodziców o pomoc w napisaniu lub wydrukowaniu życzeń, które następnie nakleicie na swojej kartce.
Składacie kolorową kartkę na pół (może być również innego kształtu), w środku znajdują się życzenia, a na pierwszej stronie np.
- baranek wielkanocny wykonany z płatka kosmetycznego (jak na obrazku) lub waty
- kurczaczek https://pl.pinterest.com/pin/269090146471828101/
- możecie również na swojej kartce zrobić mały witrażyk - poprosić rodziców o wycięcie na jednej stronie kartki otwór np. kształt jajka, a następnie je podklejcie kolorową gładką bibułą lub po prostu kartką innego koloru, materiałem, itp.
10. A dla codziennej gimnastyki proponujemy abyście zakręcili kołem i zobaczyli jakie zwierzątko wylosujecie!
https://wordwall.net/pl/resource/1247581/wesołych-świąt 11. Na zakończenie coś do wspólnego poruszania się Domowa zabawa ruchowa https://www.youtube.com/watch?v=Bwi8nn9dB1g
POZDRAWIAMY!

PIĄTEK (10.04)
Żabcie i Biedroneczki! W końcu nadszedł piątek, ostatni dzień naszych zmagań przed Świętami! Na dzisiaj proponujemy przede wszystkim....POMÓC RODZICOM!:) Na pewno w każdym z Waszych domów przygotowania do świąt powoli zmierzają ku końcowi, ale w tych ostatnich dniach spróbujcie przyłączyć się do wspólnych porządków, wypieków, dekorowania, itp. Na pewno rodzice bardzo się ucieszą:) A w przerwie mamy dla Was jeszcze kilka propozycji wspólnych zabaw:)
1. Rodzic prezentuje pierwszą ilustrację i prosi, aby dziecko opisało, co się na niej znajduje. Następnie opowiada, co ich zdaniem wydarzy się dalej. Kiedy wyczerpią się mu pomysły, prowadzący pokazuje kolejną ilustrację. Przedszkolak analizuje, co się stało. Rodzic dopytuje: -Dlaczego zając oblał wodą kolegę? -Czy w lany poniedziałek można oblewać innych wodą z wiadra? -Dlaczego nie powinno się tego robić? -Jak myślisz, co było dalej? Dziecko przedstawi swoje propozycje, po czym prowadzący prezentuje ostatnią ilustrację. Dziecko opisuje, co się na niej znajduje, a następnie rodzic zadaje pytania, np. -Dlaczego zając leży w łóżku? -Co spowodowało, że się rozchorował?
-Dlaczego zając trzymający marchewki ma spuszczone uszy i smutną minę? -Czy waszym zdaniem tradycja oblewania wodą jest zabawna? -O co trzeba zadbać, aby dla wszystkich było to przyjemne? -Na koniec pokazuje ostatnią ilustrację i wyjaśnia, że
zajączki na szczęście się pogodziły i znalazły sposób na bezpieczną zabawę, oraz przypomina, aby w lany poniedziałek pamiętać o bezpieczeństwie.
2. „Dwa zające” – zabawa paluszkowa lub zabawa Zajączek wielkanocny https://www.youtube.com/watch?v=To2Jfos-mRQ
3. Przygotowania zajączków do świąt – rymowana gimnastyka (pomoc: mała piłka). Rodzic recytuje rymowanki, demonstrując ćwiczenia, a dziecko powtarza za nim tekst i wykonuje polecenie zgodnie z instrukcją. Każde ćwiczenie robi kilka razy.
4. Kilka kart pracy - układanie historyjki w odpowiedniej kolejności, kolorowanie rysunku wg wzoru, quiz, dorysowywanie odpowiednich pisanek w szeregu, grafomotoryka - powtórzenie poznanej litery Ł,ł.
5. Lego pojazd dla jajka – trudne zadanie, z jajka robimy kierowcę, a następnie zbudujcie mu taki pojazd, w którym nasz kierowca cało dojedzie do mety w wielkim wyścigu (można również użyć innych klocków lub materiałów do wykonania pojazdu)
6. Praca techniczna - zajączek wielkanocny.
Proponujemy wykonanie zajączka, jako propozycję:
- zajączek ze skarpety: https://www.youtube.com/watch?v=wAVTm1nNFx8
- zajączek z papieru z ruchomą główką: https://www.youtube.com/watch?v=cYSzOuY5_Jg
- zajączek z rolki po papierze,
- zajączek z plastikowej łyżki, itp.
7. Dla relaksu proponujemy bajeczkę "Maleństwo i przyjaciele" https://www.bing.com/videos/search?q=male%c5%84stwo+i+przyjaciele&&view=detail&mid=2A002024D0308E6EA2CC2A002024D0308E6EA2CC&&FORM=VRDGAR&ru=%2Fvideos%2Fsearch%3Fq%3Dmale%25C5%2584stwo%2520i%2520przyjaciele%26qs%3DAS%26form%3DQBVR%26sp%3D3%26pq%3Dmale%25C5%2584stwo%2520i%2520%26sc%3D7-12%26sk%3DAS2%26cvid%3DC871D715C8D041C3A57BD4E6A72D6022 8. A dla wprowadzenia świątecznego nastroju proponujemy obejrzeć  prezentację pt. Pisanki Wielkanocne https://www.youtube.com/watch?v=JWsc1FZ7sKw&feature=youtu.be&fbclid=IwAR12aV0qnm_-kvrAJzyrIgUcQpA2AjSXbci3CS96HoP6BxnUD3_IhdGCjfE
Chcemy Wam również życzyć Wesołych Świąt! Spędzonych z najbliższymi, aby uśmiech na Waszych twarzach nie znikał, a radość w sercach gościła, smacznych potraw na stołach, bogatego zajączka i baaaardzo mokrego dyngusa! Pani Kasia i Pani Anetka