Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.
Podstawa prawna:
Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy Prawo Telekomunikacyjne (DU z 21.12.2012, poz. 1445), który dostosował polskie przepisy do dyrektyw unijnych 2009/136/WE i 2009/140/WE.

Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci- - 16. 03. 2020 r. - 27. 03. 2020 r. • Aktualności • Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" • Przedszkola • Placówki • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

Strona główna » Placówki » Przedszkola » Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" » Aktualności » Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci- -…
wielkość tekstuA-AA+

Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci- - 16. 03. 2020 r. - 27. 03. 2020 r.

PONIEDZIAŁEK (16. 03. 2020 r.):

Ćwiczenia graficzne, nauka pisania liter i cyfr, przeliczanie elementów w zbiorach, odejmowanie w zakresie 6, zabawa ruchowa: Sałatka owocowa z polewą czekoladową (https\://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo)

WTOREK (17. 03. 2020 r.):

W ramach przypomnienia tematu o muzyce i instrumentach proponujemy poniższy zestaw prac: sylabizacja, ćwiczenia graficzne, nauka pisania liter i cyfr, puzzle, prace plastyczne (samodzielne wykonanie instrumentów), instrumentalizacja utworu A. Vivaldi - Cztery Pory Roku/ Wiosna (https\://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI) - zachęcamy do wykonania proponowanego utworu przy pomocy zrobionych instrumentów lub innych przedmiotów dostępnych w domu, Dźwięki i odgłosy instrumentów muzycznych (https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo), zabawa ruchowa: Przywitanie i rozgrzewka (https\://www.youtube.com/watch?v=l78D-0TKWBM)

ŚRODA (18. 03. 2020 r.):

Dzisiaj dla przypomnienia tematyki o kolorach proponujemy poniższy zestaw ćwiczeń i zabaw: Przeliczanie elementów w zbiorach, nauka pisania liter i cyfr, układanie rytmów, dopasowywanie kolorów i figur, mieszanie kolorów, eksperymenty kolorami, zachęcamy również do innych domowych zabaw w mieszanie kolorów, np. mieszanie kolorów farb, zabawa i nauka o kolorach, jak mieszać kolory, zabawy dla dzieci (https://www.youtube.com/watch?v=rmWS5NNTS-8), zabawa ruchowa: Pląs Głowa, ramiona, kolana, pięty (https://www.youtube.com/watch?v=ZYFAIupyHhM)

CZWARTEK (19. 03. 2020 r.):

Tematyka dnia dzisiejszego to W marcu jak w garncu: Aktywne słuchanie wiersza Maciejki Mazan Spacer pana Chomiczka - pogłębianie wiadomości o charakterystycznych cechach wiosny, wyjaśnienie przysłowia: W marcu, jak w garncu, ćwiczenia w analizie i syntezie wyrazów, odczytywanie symboli atmosferycznych - rozwijanie słownictwa, nauka pisania liter i cyfr, ćwiczenia w wycinaniu i przyporządkowywaniu symboli pogodowych do odpowiednich kolorów, kolorowanie odpowiedniego obrazka (zwrócenie uwagi na dokładne i staranne wykonanie pracy), zachęcamy również do wykonania przez dzieci (z pomocą rodziców) pysznej i zdrowej sałatki owocowej z dostępnych w domu owoców :), zabawa ruchowa utrwalająca stronę prawą i lewą Ręce do góry (https://www.youtube.com/watch?v=EuCip5y1464&list=PL3aw9Beig8kxV-Ed7s7za7CSmY0DehUZy)

PIĄTEK (20. 03. 2020 r.):

Na zakończenie tygodnia i weekend proponujemy ćwiczenia graficzne , dodawanie i odejmowanie w zakresie 9 , nauka pisania liter i cyfr, utrwalanie figur geometrycznych, przypomnienie symptomów wiosny, odwzorowywanie rysunków, praca techniczna - wykonanie gry zręcznościowej z motywem wiosennym, zabawa ruchowa Na ziemi zostaję https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

Tydzień II

Kochani pierwszy tydzień już minął i mamy nadzieję, że podobały Wam się propozycje prac, jakie dla Was przygotowaliśmy. Niestety jak wszyscy już wiemy szybko się  nie zobaczymy, więc postaramy się umilić Wam ten czas w domu łącząc dobrą zabawę również z nauką. Wiosna już do nas zawitała, a wraz z nią za oknami pojawia się coraz to więcej zieleni, kwiatów i zwierzątek. W tym tygodniu spróbujemy więc zagłębić się nieco w temat wiosny i wiosennych barw. Życzymy Wam owocnej pracy, a przy niej mnóstwo zabawy! :)
PONIEDZIAŁEK (23. 03. 2020 r.):
Opowiadanie i dokańczanie historyjki obrazkowej, grafomotoryka - rysowanie po śladzie, kolorowanie, poszerzanie wiedzy na temat ptaków przylatujących wiosną do Polski (https\://www.ekologia.pl/srodowisko/przyroda/ptaki-wiosenne-opis-i-zdjecia-wiosenne-ptaki-ciekawostki,20333.html - krótki opis ptaków powracających do nas wiosną), obserwacje pogodowe, łączenie pogody do odpowiedniego ubioru, motoryka mała - wyklejanie plasteliną, sylabizacja -dzielenie na sylaby nazw przedmiotów znajdujących się na obrazkach, nauka pisania liter i cyfr, zabawa ruchowa Sprawdzian wytrzymałości https\://www.youtube.com/watch?v=wbtauENJlzg
WTOREK (24. 03. 2020 r.):
Aktywne słuchanie wierszyka o przedwiośniu i kolorowanie rysunku, obserwacje i kalendarz pogodowy, aktywne czytanie tekstu z dopowiadaniem wyrazów, wycinanie i układanie obrazków wg instrukcji - utrwalenie nazw niektórych ptaków, ćwiczenia w liczeniu do 7, kodowanie - przerysowywanie obrazka wg kodu, nauka pisania liter, praca plastyczna - wiosenne drzewko , Wiosenne zabawy muzyczne wg Batii Strauss https://www.youtube.com/watch?v=HX05ZlKGQRE

ŚRODA (25.03. 2020 r.):

Na środę proponujemy kolejny wiosenny temacik, tym razem poznamy etapy wzrostu roślin - na początek krótka historyjka obrazkowa o etapach sadzenia roślin, którą spróbujcie wspólnie z rodzicami omówić (źródło: miesięcznik Bliżej Przedszkola). Przykładowo pokazujemy Wam kolejne etapy wzrostu fasoli - od ziarenka do pięknej rośliny. Zachęcamy Was również do wspólnej zabawy z rodzicami w sadzenie roślin i obserwacji ich wzrostu. Jako małe doświadczenie zaproponowaliśmy zasadzenie dwóch ziarenek fasoli w osobnych pojemnikach i obserwowanie ich wzrostu w różnych warunkach (w świetle i bez niego). Jeżeli nie macie dostępu do ziarenek fasoli, możecie również wykorzystać inne dostępne w domu lub przeprowadzić obserwację roślin, które już w Waszym domu kwitną (w jakich warunkach lubią przebywać, co potrzeba do ich wzrostu itp.). Przygotowaliśmy dla Was także kwiatowe sudoku dla ćwiczenia umysłu oraz trochę grafomotoryki przy poprawianiu i dokańczaniu obrazków. Proponujemy również trochę ćwiczeń na orientację przestrzenną - karta pracy z rysowaniem jabłek przy drzewku lub poproście rodzica aby poćwiczył z Wami ustawianie jakiegoś przedmiotu na stoliku, pod nim, obok, itd. Dla usprawnienia narządu mowy proponujemy gimnastykę buzi i języka, przy której na pewno będzie mnóstwo śmiechu. Dla powtórzenia - nauka pisania litery B,b i L,l. Wybierzcie coś dla siebie! Zabawa muzyczna z pałeczkami Wiosna - https://www.youtube.com/watch?v=5bbzz6P3RTs

CZWARTEK (26.03. 2020 r.):
Kochane starszaki w czwartek zachęcamy Was do uważnego wysłuchania opowiadania pani Małgorzaty Strzałkowskiej pt. "Wiosna", a następnie rozmowy na temat jego treści. Gdy już zdobędziecie wiosenne nastroje proponujemy dopasowanie motylkom ich własnych cieni oraz pomoc pszczółce w odnalezieniu drogi do przyjaciół. Kolejnymi propozycjami dla Was są: kodowanie - tym razem spróbujcie odkryć różne figury oraz odtwarzanie narysowanych wzorów, poprzez odpowiednie łączenie kropek. Dla uzupełnienia wczorajszej tematyki o nasionkach przygotowaliśmy zabawę sensoryczną z wykorzystaniem przeróżnych nasion, jakie tylko znajdziecie w domu oraz opowieść ruchową o dwóch nasionkach, do której zaproście rodziców lub rodzeństwo. W tym dniu do powtórzenia proponujemy literę D,d i T,t,, a dla świetnej zabawy pieczątki z ziemniaków! (poproście rodziców o pomoc w wycięciu wzorków na ziemniakach, a potem przy użyciu farb odbijajcie do woli na kartce. Możecie również stworzyć piękne obrazki z użyciem wykonanych pieczątek):) Zestaw zabaw ruchowych - JK Sport Zabawy z dzieckiem w domu-  ćwiczenia w dwójkach https://www.youtube.com/watch?v=FacAJxiIzh4 . Miłych ćwiczeń .

PIĄTEK (27.03. 2020 r.):

Dzisiaj z okazji Międzynarodowego Dnia Teatru mamy dla Was mnóstwo ciekawych propozycji. Na początek zachęcamy do wysłuchania opowiadania Magdaleny Ledwoń „Historia teatru według dziadka” i rozmowy na temat jego treści (m.in. jak wyglądał teatr, zapoznanie z różnymi rodzajami lalek, jakie były wykorzystywane w przedstawieniach teatralnych, scenografii, itp.). Podczas rozmowy zachęcamy do wykorzystania dołączonych ilustracji (Załącznik nr 2). Następnie proponujemy małą zabawę pt. "W teatrze" rozwijającą umiejętności myślenia przyczynowo- skutkowego - spróbujcie ułożyć ilustracje tworzące historyjkę obrazkową zgodnie z logiczną kolejnością występowania zdarzeń i jednocześnie opowiedzieć przedstawioną historię (Załącznik nr 3). Kolejną propozycją jest zabawa w teatrzyk cieni oraz zabawa ruchowa "Lustra". Na dzisiaj przygotowaliśmy również karty pracy z głoskowaniem, szukaniem odpowiedniego cienia oraz łączeniem dwóch stron pacynek. Dołączyliśmy również wierszyk z zabawą paluszkową, a w zapamiętaniu wierszyka powinny pomóc Wam obrazki zamieszczone obok. Jako prace plastyczną podpowiadamy wykonanie pacynek (dowolną metodą) i zabawę w teatr. Jako przykład podajemy bajkę o "Trzech Świnkach" i przykładowe prace (lalki na kijku, postacie z łyżek drewnianych, maski, lalki z rolek). Oczywiście to jest tylko propozycja, możecie również wymyślić własną bajkę lub historię i stworzyć do niej odpowiednie postacie. Do powtórki proponujemy literę F, f . Miłej zabawy! Jako dodatek proponujemy zabawę muzyczno-ruchową Przyleciała mucha i zrobiła bzzz https://www.youtube.com/watch?v=IEea96ob6pI oraz na weekend propozycja zabaw dla dzieci w domu w czasie Koronawirusa | Sposoby na nudę | Zabawy ruchowe https://www.youtube.com/watch?v=ZvvewNwtu_c