Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 18.05-22.05.2020r. • Aktualności • Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" • Przedszkola • Placówki • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

Strona główna » Placówki » Przedszkola » Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" » Aktualności » Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci -…
wielkość tekstuA-AA+

Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 18.05-22.05.2020r.

Witamy Was w kolejnym tygodniu . Zbliża się bardzo ważne święto  dla każdego człowieka , i tego małego i dorosłego , jest to Dzień Mamy obchodzony 26 maja .  
TEMATYKA TYGODNIA  : ŚWIĘTO MAMY , ŚWIĘTO TATY  
PONIEDZIAŁEK  ( 18.05.)
1. Na początek namówcie swoich rodziców do pooglądania rodzinnych albumów . W trakcie dziecko może wypowiadać się  na temat uczuć, jakie towarzyszą mu, kiedy ogląda rodzinne zdjęcia. Rodzic może zadawać  pytania :  Co to jest miłość? Gdzie można ją spotkać?  Rozmowa  dziecka z rodzicem na temat: Dlaczego kocham rodziców, a oni kochają mnie ? .
2. Jeśli macie w domu kalendarz  odszukajcie  w nim  daty : Dzień Matki – 26 V i Dzień Ojca – 23 VI.
3. Ekspresja słowna – Jaka jest moja mama  , mój tata ?  - dziecko  podaje  imię swojej  mamy i taty , dzieli  je na sylaby i na głoski.  opisuje   wygląd rodziców  i opowiada o tym, co najbardziej lubią  robić, jakie mają  obowiązki domowe, gdzie pracują .
4. Zabawa pantomimiczna - Co lubię robić z rodzicami?  
 Dziecko  za pomocą ruchu, bez użycia słów, prezentuje  czynności, jakie może  wykonywać wspólnie z rodzicami. Rodzice  odgadują, co to za czynności i podają ich nazwy. Pomocna może być ilustracja przedstawiająca różne czynności wykonywane z rodzicami .
5. „Rozsypane korale” - zabawa ruchowa rozwijająca umiejętność współdziałania  - dziecko  porusza się po pokoju w rytm dowolnej muzyki , pomiędzy rozsypanymi przez rodzica  kulami z bibuły, gazety  – koralami. Podczas przerwy w muzyce  dziecko zbiera korale i układ je, tworząc koło – sznur korali.
6. A teraz wykonajcie wspólnie z rodzicem lub rodzeństwem masażyk „ W mojej rodzinie” – dziecko siada tyłem, a  rodzic  czytając jednocześnie tekst wykonuje masażyk na plecach dziecka , później następuje zamiana .
7. Następnie przeczytajcie z rodzicem wyrazy: mama, tata. Połączcie pierwsze głoski z nazw zdjęć. Powiedzcie, jakie słowa otrzymaliście. Pokolorujcie ramki ze zdjęciami na takie kolory, jakie mają kartoniki z wyrazami: mama (jeśli z połączenia głosek powstało słowo mama), tata.
8. Praca plastyczna -  jeśli macie w domu kolorowe czasopisma poszukajcie w nich  zdjęcia  przedstawiające  sceny z życia rodzinnego, później je  wytnijcie    i przyklejcie  na kartkach tworząc  książeczkę lub album.  
9. Karty pracy – wyklaskiwanie rytmu , określanie kierunków : w prawo , w lewo , do góry, w  dół , dorysowywanie serduszek , wykonywanie działań matematycznych w zakresie 10 ,grafomotoryka-  pisanie po śladach
10 . Na zakończenie pobawcie się razem przy zabawie  muzyczno-ruchowej  dla dzieci i rodziców , do której można wykorzystać kartoniki z cyframi  lub kolorowe kartki https://www.youtube.com/watch?v=Y4lnJz2BTJY&fbclid=IwAR3uvhzTMi7r13happKiWtIE4G9X27h_wgQKnZFFXf_bPrFEaAWt1melCf0
BAWCIE SIĘ DOBRZE :)

WTOREK (19.05)
Kochane przedszkolaki mamy tydzień o rodzinie. W piątek świętowaliśmy Dzień Rodziny, a czy wiecie jak wasza rodzina się rozwijała i jak to można przedstawić? Dzisiaj każdy z Was z pomocą rodziców postara się dowiedzieć o pochodzeniu swojej najbliższej rodziny i spróbuje to przedstawić w postaci pięknego drzewa.
1. Na początek posłuchajcie wiersza pt. „KIM JESTEM?” T. Fiutowskiej, a  następnie spróbujcie określić członków rodziny i nazwać relacje między nimi. Później rodzic przygotowuje pojemnik z karteczkami, na których widnieje określenie członka rodziny. Dziecko wyciąga po kolei napis, próbuje go podzielić na sylaby i przeczytać a następnie dopasowuje do odpowiedniego obrazka.
2. Proponujemy również zabawę „KTO JEST KIM?”, która rozwija logiczne myślenie.
Dziecko kończy zdania wypowiadane przez rodzica:
•Mama twojej mamy to dla ciebie…
•Mama twojego taty to dla ciebie…
•Tata twojego taty / twojej mamy to dla ciebie…
•Siostra twojej mamy / twojego taty to dla ciebie...
•Brat twojej mamy / twojego taty to twój…
•Córka twojej cioci / twojego wujka to twoja…
•Syn twojej cioci / twojego wujka to twój…
•Mama twojej babci / twojego dziadka to twoja...
•Tata twojej babci / twojego dziadka to twój...
3. DRZEWO GENEALOGICZNE - dziecko w pierwszej kolejności słucha krótkiego wierszyka pt. "Duże drzewo", a następnie rodzic przeprowadza z nim rozmowę na temat drzewa genealogicznego - wyjaśnia mu pojęcie "drzewo genealogiczne" (rodzic może również posiłkować się przykładowymi drzewami). Drzewo genealogiczne- inaczej drzewo rodowe, jest graficznym przedstawieniem rozwoju rodowego określonego gatunku (tym wypadku rodziny) w postaci pnia. Od pnia rozchodzą się poszczególne odgałęzienia, linie rozwojowe. Na pniu i gałęziach drzewa umieszcza się imiona, nazwiska, a także wizerunki osób należących do tego samego rodu.
4. A teraz spróbujcie wykonać drzewo genealogiczne własnej rodziny - praca plastyczna.  W pierwszej kolejności dziecko otrzymuje kartkę z ramkami, w których ma narysować portrety najbliższej rodziny (mama, tata, babcie, dziadkowie, rodzeństwo) i swój.
Następnie dziecko otrzymuje dużą kartkę z bloku technicznego z zaznaczoną linią gruntu (około 10 cm od dolnej krawędzi). Nad linią przykleja kawałek tektury falistej (pień), a koronę drzewa maluje zieloną farbą. Po wyschnięciu farby przykleja ze zwiniętych w rulonik kawałków szarego papieru (lub gazety) konary i korzenie (z pnia u dołu powinny odchodzić krótkie korzenie). Pień, konary i korzenie maluje brązową farbą. Następnie nakleja narysowane wcześniej portrety członków rodziny (dziadkowie – na korzeniach, mama i tata – na pniu, dziecko i rodzeństwo – na gałęziach w koronie drzewa).
Uwaga! Drzewo można wykonać również z innych materiałów dostępnych w domu.
Zachęcamy również do przesyłania Nam Waszych drzewek genealogicznych :)
5. Prowadzący zachęca, aby dziecko wysłuchało uważnie piosenki „RODZINA TO ŚWIETNA DRUŻYNA”  Urszuli Kozłowskiej (słowa) i Jerzego Zająca (muzyka)., a następnie powiedziało, o kim jest w niej mowa. (Piosenka zostanie Państwu wysłana drogą mailową).
6. Gdy posłuchacie już piosenki, to teraz zapraszamy na zabawę ruchową przy tej piosence. Rodzic odtwarza piosenkę „Rodzina to świetna drużyna”, a dziecko spaceruje po obwodzie koła w prawą stronę w trakcie zwrotek, klaszcząc jednocześnie w rytmie utworu. Podczas refrenu zwraca się twarzą do środka koła i wykonuje  ruchy zgodnie z opisem.
7. Następnie proponujemy Wam poznanie nowej literki - literka R,r, a także zabawy sylabami i wyrazami utworzonymi właśnie z tą literką.
8. Karty pracy – drzewo genealogiczne, układanie rytmów, karty pracy „Nowa Trampolina sześciolatka cz.5 str. 24 – 27. Dodatkowo proszę sobie pouzupełniać karty pracy „Nowa Trampolina sześciolatka cz.5 str. 2 – 23.
9. Na zakończenie pobawcie się razem przy zabawie muzycznej z elementami zabawy paluszkowej, pt. „Rodzina Palców Dinozaury” https://www.youtube.com/watch?v=Zqa2r8TOwqU
MIŁEGO DNIA!

ŚRODA (20.05)
Drogie starszaki, dowiedzieliście się co to jest drzewo genealogiczne i w jaki sposób przedstawiamy kolejne pokolenia waszych rodzin. Dzisiaj przypatrzymy  się bliżej jak zmienia się człowiek w różnych etapach swojego życia.
1. Na początek krótka zabawa paluszkowa „Rodzinka”.
2. Następnie proponujemy zabawę w układanie logicznych szeregów „OD NAJMŁODSZEGO DO NAJSTARSZEGO”-
Rodzic szykuje na dywanie dwie obręcze, a następnie rozkłada na dywanie w rozsypce kartoniki. Dziecko wkładają do jednej obręczy postacie żeńskie, a do drugiej – męskie. Następnie wskazują najmłodszą, a zarazem najmniejszą dziewczynkę na obrazku i ten kartonik układają jako pierwszy. Potem zastanawia się z prowadzącym, jak dziewczynka zmienia wygląd w ciągu życia i dokłada kolejne kartoniki. Próbuje też ustalić, jakie zajęcia są związane z poszczególnymi okresami w jej życiu (np. przedszkole, szkoła, praca). W ten sam sposób porządkuje obrazki z postaciami męskimi. Na koniec dziecko wskazuje najmłodsze/najstarsze postacie na kartonikach i zastanawia się, z którą postacią się identyfikuje.
3. „HISTORIA PEWNEJ DZIEWCZYNY” – rozmowa inspirowana treścią ilustracji.
Przedszkolak ogląda ilustracje i stara  się ułożyć je we właściwej kolejności. Jeśli nie potrafi odnaleźć sensu obrazków, rodzic pomaga mu, podając wskazówki (wygląd / wiek głównej bohaterki). Rodzic  prosi, aby dziecko  opowiedziało  o kolejnych scenach z ilustracji, zwracając uwagę na to, jak bohaterka zmieniała się na przestrzeni lat. Rodzic  na koniec pokazuje postaci pojawiające się na ilustracjach i prosi, aby dziecko  pomogło mu określić stopnie pokrewieństwa (córka, syn, mama, tata, żona, mąż, babcia, dziadek, wnuk itp.).
4. A teraz dla małego rozruszania się zapraszam na rodzinną gimnastykę https://www.youtube.com/watch?v=SFnrTH2daCc ,
5. „PORANEK” – aktywne słuchanie opowiadania Dominiki Góra.  
Rodzic ustala z dzieckiem jakie gesty będą wykonywać podczas pojawienia się danej osoby w opowiadaniu (rodzic może również podzielić się z dzieckiem postaciami i część postaci będzie wykonywać jedna osoba, a część druga. Jeżeli jest więcej uczestników zabawy można postacie rozdzielić również na pozostałych)
Przykładowe gesty:
•„mamusia” – kołysze na rękach dziecko;
•„tatuś” – naśladuje gest golenia się;
•„babcia” – wysyła całuski dla wnuka;
•„dziadek” – pije kawę;
•na hasło: dzieci wszyscy podskakują.
Poszczególne osoby prezentują gesty, gdy tylko usłyszą nazwę osoby z rodziny, która została im przypisana.
Alternatywą dla tej zabawy może być również teatrzyk kukiełkowy. Do zrobienia kukiełek do tego teatrzyku, możecie wykorzystać postacie z Zajęcia nr 2., które najpierw wytniecie, a później dokleicie do nich patyk.
6. Zapraszamy również do zabawy słownej „CO MÓWI GŁOS NASZYCH RODZICÓW?”
Rodzic prosi dziecko aby zamknęło oczy i wyobraziło sobie podane sytuacje, a następnie spróbowało przewidzieć co mogą powiedzieć rodzice, naśladując ich głos.
•Mama opowiada bajkę albo śpiewa kołysankę – dziecko naśladuje głos miękki, ciepły, dość niski.
•Mama już nie może się doczekać, aż posprzątasz pokój, jest bardzo zniecierpliwiona i zła…
A teraz wyobraźcie sobie, że rozmawiacie z tatą podczas spaceru….
•Tata próbuje nauczyć Cię jeździć na rowerze, albo pływać na basenie…
•Tata jest na Ciebie zagniewany, ponieważ coś uszkodziłeś….
7. Dla wspólnej zabawy proponujemy wykonanie własnej roboty, dobrze wam znanego GNIOTKA. Możecie zrobić gniotki przedstawiające członków waszej rodziny, a następnie wymyślić wspólne zabawy z ich udziałem  https://www.youtube.com/watch?v=2Asv1QetBms ,
8. Karty pracy – wykonywanie działań matematycznych; łączenie dzieci z domami, w których mieszkają, łączenie wyrazów i przedmiotów z odpowiednimi postaciami.
9. Na zakończenie potańczcie razem z dziewczynami z My3 do piosenki „Drodzy Rodzice”. Możecie również zaprosić do wspólnego tańca swoich rodziców! https://www.youtube.com/watch?v=FSSKYD8z6KM .
POZDRAWIAMY!

CZWARTEK (21.05)
Witamy wszystkie dzieci w kolejnym dniu. Dzisiaj będziemy się zajmować czynnościami jakimi każdy w rodzinie się zajmuje, zarówno obowiązkami jak i przyjemnościami.
1. Na początek wysłuchajcie wiersza „MOJA RODZINA” Grażyny Gryszkiewicz, a następnie przeprowadźcie rozmowę inspirowaną jego treścią. Rodzic czyta wiersz „Moja rodzina”, a na koniec zadaje pytania odwołujące się do jego treści
Przykładowe pytania do wiersza:
•Kto opowiadał w wierszu?
•Co chłopiec mówił mamie?
•Do kogo porównał swojego tatę?
•Jak witała chłopca babcia?
•Czy chłopiec miał rodzeństwo? Kogo?
2. A teraz zabawa rozwijająca umiejętności uważnego słuchania pt. "DOPASUJ OBRAZEK”. Rodzic rozkłada na dywanie ilustracje do wiersza "Moja rodzina". Odczytuje utwór fragmentami, a dziecko odnajduje obrazek pasujący do tekstu i odkłada go na stoliku (jeden pod drugim). Następnie próbuje opowiedzieć wiersz własnymi słowami, posiłkując się ilustracją.
3.„CZTERY PORY ROKU Z MAMĄ” – opowieść ruchowa z elementami ćwiczeń ortofonicznych. Rodzic powoli snuje opowiadanie, przerywając w odpowiednich momentach. Dziecko ilustruje treść ruchem według jego propozycji.
4. A teraz dla małego rozruszania się zapraszam na trening dla rodziców i dzieci. „FIT KIDS” – https://www.youtube.com/watch?v=VgBp1eu8xUM
5. „MAMA NIE ZNA NUDY” – zabawa wspomagająca dzieci w swobodnym wypowiadaniu się. Rodzic umieszcza na stoliku lub dywanie po jednej ilustracji. Dziecko opisuje przedstawioną na obrazku sytuację, starając się zawrzeć jak najwięcej szczegółów.
-Prowadzący zachęca do rozbudowania wypowiedzi, zadając szczegółowe pytania.
-Stara się uzyskać od dziecka odpowiedź, co mogło wydarzyć się wcześniej i co wydarzyło się bezpośrednio po.
6. „WSPÓLNE OBOWIĄZKI” – zabawa ruchowo - naśladowcza. Rodzic rozkłada w różnych miejscach pokoju obrazki ilustrujące wykonywanie wspólnych czynności, a do koszyczka wkłada kartoniki, na których znajdują się elementy tych obrazków.(np. jak rozłoży po pokoju obrazki z mamą wykonującą czynności, to do koszyczka wkłada obrazki z tatą wykonującego czynności). Dziecko losuje z koszyczka obrazek i stara się znaleźć jego odpowiednik w pokoju, kiedy mu się to uda naśladuje przedstawioną czynność, wydając również przy tym odgłosy. Rodzic stara się odgadnąć jaką czynność wykonuje dziecko.
7. Zabawa w „PODZIAŁ OBOWIĄZKÓW DOMOWYCH”. Rodzic przygotowuje dwie obręcze (lub dwa pudełka), a następnie rozkłada obrazki z zabawy „wspólne obowiązki” lub wykorzystuje  dołączone obrazki z czynnościami. Dziecko zastanawia się jakie czynności przedstawione na obrazkach wykonuje w domu mama (i wrzuca obrazki z mamą do jednego pojemnika), a jakie tata (obrazki z tatą wrzuca do drugiego pojemnika). Kiedy wszystkie obowiązki zostaną przydzielone, dziecko przelicza obrazki w obu pojemnikach, porównuje je, określa o ile jest więcej/mniej, itd.(może również posiłkować się poznanymi znakami większości, mniejszości i równa się: >,<,=). Na koniec dziecko zastanawia się jakie obowiązki ono mogłoby wykonywać w domu aby odciążyć swoich rodziców.
8. Dla rozruszania proponujemy małą gimnastykę z członkami rodziny. „W DOMU Z MOJĄ RODZINĄ” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych z obrazkami.
9.Karty pracy – rysowanie odpowiedniej drogi, określanie prawidłowych zachowań dzieci względem rodziców, ozdabianie krawatów i muszek według wzoru, pisanie po śladzie.
10. Na zakończenie posłuchajcie i pobawcie się przy piosence „Piosenka o sprzątaniu domu” Małej orkiestry Dni Naszych, której słowa powinniście mocno zapamiętać!:) Możecie również spróbować wymyślić ruchy do tej piosenki i zaśpiewać wraz z pokazywaniem z waszymi rodzicami lub po prostu wykonać te czynności w swoim domu  https://www.youtube.com/watch?v=imoS6Wkr04w
MIŁEGO POMAGANIA ;)

PIĄTEK (22.05)
Witamy ponownie Żabki i Biedronki! Kolejny weekend przed nami, ale zanim będziemy cieszyć się wolnymi dniami i piękną pogodą zachęcamy do wykonania jeszcze paru zajęć i zabaw o tematyce rodzinnej.
1. Na początek zachęcamy do wysłuchania wiersza „CO SŁYCHAĆ W DOMU?”, a następnie rozmowy inspirowanej jego treścią. Rodzic czyta wiersz „Co słychać w domu?” Natalii Łasochy, a następnie zadaje pytania dziecku do wiersza:
•Kto mieszka w domu?
•Jak mają na imię dzieci?
•Co mówi mama codziennie rano?
•Jakie dźwięki można usłyszeć w domu?
•Kto, waszym zdaniem, robi najwięcej hałasu? A kto najmniej?
•Kiedy robi się zupełnie cicho?
2. A teraz zabawa ortofoniczna do tego wiersza „DOMOWE ODGŁOSY”. Rodzic recytuje wiersz „Co słychać w domu?” jeszcze raz, tym razem ilustrując jego treść  ruchem i odgłosami. Dziecko naśladuje go według propozycji.
3. Następnie proponujemy wspólne, rodzinne granie na przeróżnych instrumentach „RODZINNE GRANIE”. Rodzic z dzieckiem prezentuje instrumenty i ustalają sposób gry na każdym z nich. (jeżeli nie mamy w domu instrumentów, możemy wykorzystać garnki, pudełka plastikowe, pokrywki, dwie drewniane łyżki, itp. Poszczególne instrumenty symbolizują członków rodziny: np. bębenek – tata; trójkąt muzyczny – mama; janczary – siostry; grzechotki – bracia. Dziecko siada przy instrumentach i czeka na polecenia rodzica:
Wariant I (łatwiejszy): Prowadzący eksponuje kartonik z wybraną postacią, a dziecko wygrywa dźwięk na odpowiednim instrumencie.
Wariant II (trudniejszy): Rodzic ustawia sekwencję z kartoników (przykład w załączniku), następnie wskazuje batutą (dowolny patyk) kolejne kartoniki, a dziecko odpowiednio gra sekwencję na instrumentach. Dorosły może ustalić, że kartoniki prezentujące mamę i tatę będą symbolizować dłuższe dźwięki, a kartoniki przedstawiające dzieci – krótsze.
4. A teraz dla małego rozruszania się zapraszam na piosenkę z pokazywaniem „Mały domek” zespołu Spoko Loko https://www.youtube.com/watch?v=0ha3YO44EFE
5. Jak dobrze wiecie obchodzimy w naszym życiu różne święta rodzinne, takie jak urodziny, święto babci i dziadka, święto taty, dzień dziecka, zbliżające się wielkimi krokami święto mamy i wiele innych. Tradycją tych uroczystości jest wręczanie sobie prezentów, dlatego teraz pobawimy się troszeczkę w segregowanie i rozdawanie prezentów naszym bliskim.
Rodzic układa na dywanie pięć obręczy gimnastycznych (lub robi obręcze ze sznurka) i kładzie obok każdej kartonik w jednym z wybranych kolorów (czerwony, niebieski, zielony, fioletowy i żółty). Dookoła rozrzuca obrazki z różnymi prezentami. Informuje dziecko, że będzie układało prezenty według koloru papieru, którym są owinięte. Starszak spacerują pomiędzy obręczami w rytmie dowolnej wesołej muzyki. W przerwie zabiera wybrany prezent i wkłada go do obręczy oznaczonej kolorem ich prezentu. Kiedy wszystkie prezenty zostaną już rozdane, dziecko przelicza elementy w każdym zbiorze i je porównuje. Analogicznie można przeprowadzić segregowanie ze względu na wielkość, kształt, rodzaj wzorów na papierze czy kolor kokardki.
6. "KOMU DAMY PREZENT?” – zabawa kształtująca umiejętność logicznego myślenia. Rodzic umieszcza na dywanie kilka fotografii, informując, że są to zdjęcia przedstawiające prezenty, które znalazły się pewnego razu pod choinką. Zachęca, aby po wysłuchaniu krótkiej informacji dziecko odpowiedziało, kto otrzymał jaki prezent.
7. Kolejna zabawa na logiczne myślenie „SZUKAMY PREZENTU…”. Prowadzący rozsypuje na środku dywanu wszystkie obrazki z zabawy „Prezenty dla bliskich”, a w koszyczku obok umieszcza paski z kodem, które mają podpowiedzieć, jakiego prezentu powinien poszukać. Dziecko losuje pasek z kodem i szuka odpowiedniego prezentu, np. dziecko szuka niebieskiego średniego prezentu z zieloną kokardką. Analogicznie postępuje z innymi wylosowanymi kodami.
8. „GIMNASTYKA Z BABCIĄ I DZIADKIEM” – zestaw ćwiczeń gimnastycznych z obrazkami. Dla rozruszania proponujemy małą gimnastykę z babcią i dziadkiem. Nauczyciel odtwarza utwór „Moja babcia” (sł. Dorota Kluska, muz. Piotr Opatowicz) w wersji instrumentalnej (utwór zostanie Państwu wysłany w mailu) i prezentuje w dowolnej kolejności obrazki przedstawiające babcię i dziadka ćwiczących, a dziecko  wykonuje ćwiczenia zgodnie z treścią obrazka, w rytmie utworu. Propozycje ćwiczeń dołączone w załączniku.
9. Karty pracy: umieszczanie prezentów w odpowiednim miejscu w sklepie, wykonywanie działań matematycznych (dodawanie i odejmowanie), kolorowanie bukietu dla mamy, czytanie sylabami.
10. Dzisiaj jako prace plastyczną proponujemy wam wykonanie prezentu dla mamy, który wręczycie jej w Dzień Matki (we wtorek). Możecie wykonać jakikolwiek prezent, laurkę, rysunek, itd. Pamiętajcie żeby włożyć w swoją pracę duuużo serca i miłości, a także postarajcie się wykonać ją samodzielnie. Wasze mamy na pewno baaardzo się ucieszą z takiego podarunku!:) Podsyłamy Wam kilka propozycji:
- stojące serce z kolorowej tektur ozdobione kokardką (jako podstawkę możecie użyć zakrętkę od butelki wypełnioną plasteliną),
- bukiet kwiatów wykonanych z płatków kosmetycznych i zakrętki od butelki. Jako łodygę można wykorzystać zieloną słomkę. (UWAGA! do przymocowania łodygi do tekturki potrzebny jest klej na gorąco - poproście kogoś dorosłego o pomoc, lub spróbujcie przymocować taśma klejącą lub dwustronną)
- bukiet z serduszkowych kwiatków.
11. A na koniec troszkę szaleństwa przy dobrze Wam znanej piosence "Mama ostrzegała" https://www.youtube.com/watch?v=D0o6GsYoMak , a dla przypomnienia układ taneczny https://www.youtube.com/watch?v=v2dkL7KODJw
MIŁEJ ZABAWY I WEEKENDU!