Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 27.04.-30.04.2020r. • Aktualności • Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" • Przedszkola • Placówki • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

Strona główna » Placówki » Przedszkola » Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" » Aktualności » Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci -…
wielkość tekstuA-AA+

Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 27.04.-30.04.2020r.

Witamy Nasze przedszkolaki w kolejnym tygodniu, w którym odświeżymy sobie wiedzę na temat naszego kochanego kraju. Powtórzymy sobie historię jego powstania, najważniejsze symbole, miejsca, a również krajobrazy. Zapraszamy na podróż po Polsce!
Tematyka tygodnia: MIESZKAM W POLSCE.
PONIEDZIAŁEK (27.04)
POLSKA to moja ojczyzna - to kraj, w którym się urodziliśmy, wychowaliśmy, jesteśmy obywatelami tego kraju. Polska leży w Europie, a pełna nazwa kraju to: RZECZPOSPOLITA POLSKA. (rodzic pokazuje kontury mapy)
1. Na początek zachęcamy do wysłuchania opowiadania o trzech braciach, inspirowanego legendą „O Lechu, Czechu i Rusie” I. Walaszek, a następnie do przeprowadzenia rozmowy inspirowanej treścią legendy. Przykładowe pytania: -O czym opowiada ta legenda? -Czego szukali trzej bracia? -W tej legendzie była mowa o naszym godle państwowym –czy wiesz, jak wygląda godło Polski? -Co jeszcze jest naszym symbolem narodowym, oprócz godła? -Jak wygląda flaga Polski? Na koniec rodzic prezentuje flagę i godło Polski i je omawia.
GODŁEM POLSKI - jest biały orzeł w złotej koronie na głowie zwróconej w prawo na czerwonym tle.
FLAGA POLSKI - ma kształt prostokąta podzielonego na dwa jednakowej szerokości poziome pasy: biały na górze, a czerwony na dole.
Barwa biała - oznacza wodę oraz czystość,
Barwa czerwona - jest symbole ognia, oznacza odwagę i waleczność.
2. Rodzic wyjaśnia następnie, że symbole narodowe są związane z tradycją historyczną kraju. Przez wiele wieków charakteryzowały one istnienie narodu. Tłumaczy że każdy kraj posiada trzy symbole narodowe są to: godło i flaga, które już poznali, a trzecim symbolem narodowym jest hymn - przybliża historię hymnu oraz prezentuje jego treść. Przypomina również o prawidłowej postawie podczas jego śpiewania https://www.youtube.com/watch?v=_5VZNXrywoo.
3. Dla utrwalenia proponujemy obejrzenie filmiku o symbolach narodowych: https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A
4. Z czego słynie Polska? – ćwiczenia klasyfikacyjne. Rodzic układa na dywanie dwie obręcze. W jednej umieszcza kartonik z napisem ŚWIAT, a w drugiej – z napisem POLSKA. Pod obręczami znajdują się różne fotografie obrazkiem do dołu. Dziecko losuje
obrazek, mówi, co się na nim znajduje i jeśli jest na nim przedstawiony obiekt charakterystyczny dla Polski, wówczas umieszczają go w obręczy z napisem POLSKA. Jeśli obrazki pasują bardziej do zbioru ŚWIAT, wówczas wkładają je do właściwej obręczy.
Dodatkowo rodzic wyjaśnia obiekty znajdujące się na fotografiach, które kojarzą się z Polską.
5. „Maszerują żołnierze” – zabawa paluszkowa. Dziecko wspólnie z rodzicem recytują wierszyk i wykonują czynności opisane niżej.
6. Maszerujemy – zabawa rytmiczno-ruchowa. Rodzic informuje dzieci, że „zamienią się” na chwilę w żołnierzy wojska polskiego. Starszaki maszerują w rytmie wygrywanym przez prowadzącego na bębenku lub innym instrumencie (rodzic może zmieniać tempo). Na przerwę
w muzyce „żołnierze” zatrzymują się w pozycji na baczność i czekają na kolejny sygnał.
7. Symbole i barwy narodowe – wzbogacanie wiedzy o symbolach narodowych. Prowadzący prosi, aby dziecko przez chwilę pomyślało i powiedziało, jakie symbole narodowe znają i gdzie można je zobaczyć. Następnie po kolei losuje fotografie z przygotowanego zestawu przez prowadzącego i nie pokazując opowiada o tym, co widzi na obrazku (nie podaje nazwy). Zadaniem pozostałych osób jest odgadnięcie, o czym opowiada dziecko.
8. Karty pracy - kodowanie, pomaganie Lechowi w drodze do orła,
9. Praca plastyczna - jako pracę  plastyczną proponujemy  wykonanie  godła naszego kraju z użyciem rolki po papierze lub wypełnienie szablonu godła według własnego pomysłu.
10. Na koniec zachęcamy do wysłuchania oraz zaśpiewania "Piosenki małego patrioty", a rodzic wyjaśnia co oznacza pojęcie PATRIOTA https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo
11. Jako dodatek ruchowy proponujemy zabawę ruchowo- naśladowczą do piosenki pt.  Marsz https://www.youtube.com/watch?v=lbB770dSoI0

WTOREK (28.04)
Witajcie drogie dzieci! Dzisiaj zabieramy Was w podróż po naszej ojczyźnie. Ale zanim to zrobimy popatrzcie jak wygląda nasz kraj.
1. Rodzic przedstawia dziecku mapę Polski, na której zaznaczono niziny, wyżyny i góry, wspomagając się obrazkami opowiada czym się charakteryzują, gdzie są umiejscowione itp., następnie pokazuje kolejna mapę tym razem z podziałem na województwa, a później na miasta i wyjaśnia mu, że Polska jest podzielona na 16 województw i każde województwo ma swój herb, podobnie jak każde miasto. Podaje, które województwo jest największe, które najmniejsze, itd., wspomina także, że stolicą Polski jest Warszawa, która leży w województwie mazowieckim, my mieszkamy w województwie śląskim w mieście Siemianowice Śląskie. Prezentuje dziecku herb śląska i Siemianowic Śląskich.
2. Różne miejsca w Polsce – rozwiązywanie zagadek słownych. Rodzic czyta dziecku zagadkę, a ono odpowiada, gdy dziecko zgadnie rodzic pokazuje fotografie.
3. Żebyśmy mogli zacząć naszą podróż, musimy na początek dowiedzieć się czym  zwiedzimy Polskę? – zestaw ćwiczeń gimnastycznych. Rodzic sznurkiem na dywanie wyznacza kontury Polski, a następnie prezentuje kartonik z obrazkiem, dziecko poruszają się dookoła konturów Polski wykonując ćwiczenie zgodnie ze wskazówką.
4. Wysłuchanie piosenki "Jestem Polakiem" https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM
5. Prezentacja mapy Polski z zaznaczoną linią Wisły oraz kilkoma punktami oznaczonymi cyframi od 1 do 5 (te punkty będą później zastąpione miniaturką biało-czerwonej flagi). Prowadzący pyta: -Co przedstawia ten obrazek? -Co może oznaczać ta niebieska linia, „przechodząca” przez środek naszej ojczyzny? Podpowiedzią, może będzie dla Ciebie ta zagadka: "Płynie przez Polskę błękitna wstęga. Od Baraniej Góry do Bałtyku sięga." (Jest to Wisła, najdłuższa rzeka w Polsce). Rodzic do tej zabawy przygotowuje 5 kopert opisanych cyframi 1-5, w każdej kopercie znajduje się nazwa miasta, flaga Polski oraz zadania do wykonania przez dziecko, później chowa te koperty gdzieś w pokoju.
Zobaczcie, nad rzeką Wisłą jest kilka miejsc oznakowanych cyframi od 1 do 5 (rodzic zaznacza na mapie Baranią Górę, Kraków, Warszawę, Toruń, Gdańsk numerami 1-5). Jeśli chcecie się dowiedzieć, co one oznaczają, musicie odszukać w naszym pokoju koperty opisane cyframi od 1 do 5. Koperty z jaką cyfrą będziemy szukać na początek? W poszukiwaniach pomoże nam piosenka. Dziecko chwyta za rękę rodzica i jak niteczka przemieszcza się po pokoju, śpiewając fragment piosenki „Płynie Wisła, płynie”, aż do odnalezienia koperty z cyfrą 1.https\://www.youtube.com/watch?v=4go49Ey13rM. Przy każdym mieście rodzic pokazuje również zabytki/krajobrazy dla niego charakterystyczne.
KOPERTA nr 1: Abyś mógł przypiąć pierwszą flagę biało-czerwoną, musisz rozwiązać zagadkę specjalnie dla Ciebie wymyśloną. W kopercie znajdują się kartoniki różnej długości, na których napisane są litery tworzące hasło. Zadaniem dziecka jest najpierw ułożyć kartoniki z cyframi i liczbami we właściwej kolejności (od najmniejszej do największej), a następnie odwrócić kartoniki i z ułożonych w ten sposób liter odczytać hasło: „BARANIA GÓRA”. Dziecko przypina na mapie w miejscu oznaczonym cyfrą 1 pierwszą flagę. Rodzic przy pomocy obrazków wyjaśnia przedszkolakowi, że Barania Góra to szczyt w Beskidzie Śląskim, miejsce, gdzie Wisła ma swój początek. Zbocza gór porośnięte są gęstymi lasami. Z tych gór wypływają dwa potoki: Czarna Wisełka (potok źródłowy, który wypływa z ziemi) i Biała Wisełka (potok, który wypływa ze skał, w środkowej części tworzy wiele wodospadów; w tych miejscach woda pieni się i przybiera biały kolor). Koperty z jaką cyfrą będziemy teraz szukać? Chwytacie się za ręce i jak niteczka przemieszczacie po pokoju, śpiewając fragment piosenki „Płynie Wisła, płynie”, aż do momentu odnalezienia koperty z cyfrą 2.
KOPERTA nr 2: Abyś mógł przypiąć drugą  flagę biało-czerwoną, musisz rozwiązać zagadkę specjalnie dla Ciebie wymyśloną. Rodzic włącza dziecku nagranie z podkładem instrumentalnym „Hejnału mariackiego” https://www.youtube.com/watch?v=WVQbxXvyG7A. Dziecko ma za zadanie
odgadnąć, co to jest za melodia i z jakim miastem mu się kojarzy. Po odgadnięciu zagadki przypinają na mapie drugą flagę w miejscu oznaczonym cyfrą 2. Koperty z jaką cyfrą będziemy teraz szukać? Chwytacie się za ręce i jak niteczka przemieszczacie po pokoju, śpiewając fragment piosenki „Płynie Wisła, płynie”, aż do momentu odnalezienia koperty z cyfrą 3.
KOPERTA nr 3: Abyś mógł przypiąć trzecią  flagę biało-czerwoną, musisz rozwiązać zagadkę specjalnie dla Ciebie wymyśloną. Pierwszym zadaniem jest "wierszowana zagadka", do której dziecko odpowiada na pytania, a drugim zadaniem jest "Rymowanka dla smyka" do której potrzebne będzie lusterko: "Rymowanka dla smyka" – zabawa logopedyczna. Rodzic daje dziecku małe lusterko. Zadaniem przedszkolaka jest wykonanie polecenia,
zgodnie z treścią wierszyka, patrząc na siebie w lusterku. Po wykonaniu zadań dziecko przypina kolejną flagę na mapie w miejscu oznaczonym            cyfrą 3. Dodatkowo: "Bazyliszek" – zabawa ruchowa. Rodzic jest bazyliszkiem, który siedzi w „pieczarze” (zgnieciony szary papier lub inne odludne miejsce). Dziecko biega po pokoju  w rytm dowolnej muzyki, a na hasło: Bazyliszek! nieruchomieje. Bazyliszek widzi go tylko wtedy, kiedy się rusza. Jeżeli go dotknie, ten natychmiast „kamienieje”. Zabawę możemy powtórzyć kilka razy, zmieniając bazyliszka. Z jaką cyfrą będziemy teraz szukać koperty? Chwytacie się za ręce i jak niteczka przemieszczacie po pokoju, śpiewając fragment piosenki „Płynie Wisła, płynie”, aż do momentu odnalezienia koperty z cyfrą 4.
KOPERTA nr 4: Abyś mógł przypiąć czwartą  flagę biało-czerwoną, musisz rozwiązać zagadkę specjalnie dla Ciebie wymyśloną. Rodzic prosi dziecko o zamknięcie oczu i skosztowanie niespodzianki. Wkłada dziecku do ust kawałek piernika (jeżeli nie mamy w domu piernika można pokazać obrazek piernika lub dać powąchać przyprawy do pierników). Zadaniem dziecka jest odgadnąć, co miało w ustach. Dziecko zastanawia się, z jakim miastem kojarzy mu się ten przysmak. Kiedy odgadnie, że chodzi o Toruń, może przypiąć kolejną flagę na mapie w miejscu oznaczonym cyfrą 4. Koperty z jaką cyfrą będziemy teraz szukać? Chwytacie się za ręce i jak niteczka przemieszczacie po pokoju, śpiewając fragment piosenki „Płynie Wisła, płynie”, aż do momentu odnalezienia koperty z cyfrą 5.
KOPERTA nr 5: Abyś mógł przypiąć piątą  flagę biało-czerwoną, musisz rozwiązać zagadkę specjalnie dla Ciebie wymyśloną. Prowadzący prosi dziecko, aby położył się na dywanie i zamknęło oczy. Włącza nagranie z odgłosami mew i szumem morza. Zadaniem przedszkolaka jest odgadnąć, do jakiego miejsca dopłynęła Wisła (Gdańsk). https://www.youtube.com/watch?v=mai_J-9VfFQ
Na koniec rodzic może zaprezentować dziecku jeszcze inne duże miasta w Polsce.
5. Karty pracy - literowanie, dopasowywanie zdjęć zabytków do ich miast.
6. Praca techniczna - "Jak wygląda Polska" – wykonanie makiety z dostępnych materiałów. Na sporych rozmiarów kawałku tektury (lub innej sztywnej powierzchni) dziecko wspólnie z rodzicem wykonują makietę Polski: Rysowanie konturu Polski po śladzie (kropki narysowane przez rodzica) – wyklejenie konturu z grubego sznurka. Morze: przyklejanie kawałków pogniecionej niebieskiej bibuły, piasku, muszelek, itp. Jeziora: przyklejanie igiełek, które opadły z drzew, liści, kawałków kory, skrawków niebieskiego materiału, małych żaglówek wykonanych z papieru. Góry: przymocowanie kamieni, wykonanie owieczek z płatków kosmetycznych oraz chatki, np. z drewnianych patyczków do lodów. Wisła: wyklejenie linii Wisły, np. kawałkiem niebieskiej folii, niebieskich zakrętek, itp., a na koniec oznaczenie w dowolny sposób swojej miejscowości na makiecie.
7. Praca plastyczna - pokolorowanie herbu Siemianowic Śląskich.
8. Odbyliście " małą  podróż"  po Polsce , teraz " wsiądźmy w pociąg"  i ruszajmy w świat przy piosence pt. Zabawa w pociąg https://www.youtube.com/watch?v=H0XJ3T12Dxk naśladując ruchem słowa piosenki .
POWODZENIA!

ŚRODA (29.04)
Witamy w środę nasze starszaki! Dowiedzieliśmy się już wiele o naszym pięknym kraju, odbyliśmy podróż po największych miastach i zabytkach, a teraz czas na podróż po Europie, gdyż Polska jest Państwem leżącym w Europie i graniczy z 7 Państwami, jest to Rosja, Litwa, Białoruś, Ukraina, Słowacja, Czechy i Niemcy (rodzic pokazuje dziecku mapę z położeniem Polski w Europie).
1. W odwiedziny do sąsiadów – rozmowa o tolerancji. Przedszkolak słucha piosenki „Przekraczamy dziś granice”. (Utwór zostanie Państwu przesłany w mailu). Po jej wysłuchaniu próbuje wymienić nazwy krajów sąsiadujących z Polską (Rosja, Litwa, Białoruś, Ukraina, Słowacja, Czechy, Niemcy). Rodzic może podpowiadać dzieciom, wykorzystując fragmenty piosenki, np. w jakim kraju powita nas niedźwiedź? (w Rosji); gdzie zjemy pyszny barszcz? (na Ukrainie). Na zakończenie dziecko może się zastanowić, czy w kontaktach z ludźmi innych narodowości powinno się zwracać
uwagę na różnice, czy na podobieństwa. Warto podsumować dyskusję twierdzeniem, że podobieństwa pomagają budować porozumienie, ale różnice pomiędzy narodami sprawiają, że stajemy się bogatsi o nowe rozwiązania, dlatego są tak cenne i należy je szanować i umieć czerpać z nich korzyści.
2. Co to za kraj? – zapoznanie z tradycyjnymi potrawami z różnych krajów europejskich. Rodzic rozkłada na dywanie nazwy państw sąsiadujących z Polską i koperty ponumerowane od 1 do 8. W środku znajduje się flaga i charakterystyczna dla danego państwa potrawa (Ukraina – barszcz ukraiński; Białoruś – babka ziemniaczana; Litwa – kołduny litewskie; Czechy – gulasz z knedlikiem; Słowacja – bryndzowe haluszki; Rosja – bliny; Niemcy – kiełbasa z kapustą; Polska – pierogi).
Prowadzący zachęca dzieci, aby wykonały proste działanie (rodzic wymyśla proste zadanie matematyczne na dodawanie lub odejmowanie). Dziecko jak poda prawidłowy wynik, może otworzyć kopertę oznaczoną taką cyfrą jak wynik działania. Dziecko samodzielnie lub z pomocą rodzica odczytuje nazwę potrawy, a następnie nazywa kolory na fladze i stara się odnaleźć taką samą flagę na mapie Europy, po czym układa obrazki z koperty pod właściwą nazwą państwa. (Zabawa trwa tak długo, aż wszystkie koperty będą otworzone)
3. Rodzic recytuje wierszyk "Witaj sąsiedzie" Magdaleny Ledwoń, a starszak powtarza  tekst  i kolejno dotyka kciukiem jednej dłoni pozostałych paluszków. Następnie powtarza tę czynność palcami drugiej dłoni.
4. Polska również od 1 maja 2004r. jest członkiem Unii Europejskiej. A wiesz co to takiego ta Unia Europejska? Obejrzyj filmik https://www.youtube.com/watch?v=h58YVP1Zvmw , a następnie spróbuj odpowiedzieć na parę pytań: -dlaczego powstała Unia Europejska, -jak wygląda jej flaga (rodzic pokazuje flagę Unii Europejskiej) i co oznacza hasło Unii „jedność w różnorodności”.
Unia Europejska, jak każde państwo posiada również swój hymn, który nazywa się "Oda do radości" - wspólnie posłuchajcie utworu „Oda do radości” i zastanówcie się, co oznaczają wyrażenia: „iskro bogów”, „kwiecie Elizejskich Pól”, „natchniony” i jakie przesłanie niesie treść utworu. Dziecko może także spróbować zapamiętać pierwszą zwrotkę hymnu https://www.youtube.com/watch?v=PuCznLq1QlA
5. A teraz zapraszam w podróż po Europie, w której odwiedzimy parę dużych krajów.
Podróżujemy po Europie – zabawa ruchowa przy muzyce. Rodzic odtwarza dowolną skoczną muzykę, w trakcie której podpowiada, jakim środkiem transportu uczestnik zabawy będzie za każdym razem podróżować po Europie do różnych krajów (przedszkolak wykonuje określone czynności: rower – kładą się na plecach i robią „rowerek”; pociąg – łączy się z kimś w „wagoniki” i poruszają się zgodnie z rytmem muzyki; samolot – kładzie się na brzuchu, unosi tułów i rozkłada szeroko ręce; samochód – porusza się zgodnie z rytmem muzyki, naśladując ruch kręcenia kierownicą)
Następnie po kolei trafia do różnych krajów i wykonuje zadania. (utwory do zabaw zostaną przesłane Państwu w mailu)
6. Wróciliśmy już do naszego kraju, ale zanim dotrzemy do domku musimy jeszcze przebrnąć przez wiele przeszkód, wykonując zestaw ćwiczeń gimnastycznych -  "Podróż po Polsce" .
7. Dodatkowo zachęcamy do zapoznania się z nową literką C, c  oraz zabawy z wyrazami.
8. Karty pracy - liczenie flag, układanie rytmów, karty pracy "Nowa Trampolina sześciolatka cz.4" str. 64-67.
9. Dziś podróżowaliśmy po Europie , a w podróż  tą zabrał nas Maszynista zuch https://www.youtube.com/watch?v=i76ClBnx2Ik , wyruszcie jeszcze raz razem z nim bawiąc się przy muzyce :)

CZWARTEK (30.04)
Kochani dzisiaj ostatni dzień naszej podróży po kraju, gdyż przed nami MAJÓWKA....a wiecie co to takiego ta majówka i dlaczego mamy tyle wolnych dni? posłuchajcie więc opowiadania Barbary Szelągowskiej "Majowe Święta".
1. Rodzic czyta dzieciom opowiadanie "Majowe Święta" lub zachęca do obejrzenia filmiku https://www.youtube.com/watch?v=WRCFRLGsZY0, a następnie zadaje pytania do tekstu, np.:
− Jakie barwy ma flaga Polski?
− Dlaczego na początku maja wywiesza się polskie flagi?
− Jakie miejsce odwiedziła grupa Ady?
− Co ciekawego zobaczyły dzieci w muzeum?
2. Pierwszym świętem obchodzonym przez Polaków jest Święto Pracy, które przypada na dzień 1 maja każdego roku. Jeżeli chcecie się dowiedzieć więcej na temat tego święta zapraszam do obejrzenia filmiku https://www.youtube.com/watch?v=i4HK5nEtdgs
3. Kolejnym bardzo ważnym świętem dla każdego patrioty jest Święto Flagi, które obchodzimy 2 maja.
Powiewa flaga” (Czesław Janczarski)
Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie
A na tej fladze biel jest i czerwień.
Czerwień – to miłość, biel – serca czyste
Piękne są nasze barwy ojczyste.
Na początek posłuchajcie piosenki  o Fladze Polski https://www.youtube.com/watch?v=AMi7DWaQsVk,
4. Szanuj flagę – doskonalenie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego. Rodzic kładzie na dywanie ilustracje przedstawiające pewną historię. Dziecko porządkuje zgodnie z chronologią zdarzeń i opowiada historię na podstawie obrazków. Rodzic  zadaje pytania, odwołując się do treści obrazków, np. Jak ubrany jest chłopiec i jego dziadek? Dlaczego są tak elegancko ubrani? Z jakiej okazji jest ten pochód? W jaki sposób flaga znalazła się na chodniku? Dlaczego dziadek podniósł flagę? Co symbolizują kolory na fladze Polski? Co jest jeszcze naszym symbolem narodowym oprócz flagi? Jak powinniśmy traktować symbole narodowe?
- co uczestnicy pochodu mają przypięte na ubraniu? (rodzic wyjaśnia co to jest kokarda narodowa)
Dodatkowo zachęca dziecko do przeliczenia ile flag widzi na pochodzie.
5. Kokarda narodowa – ćwiczenie percepcji wzrokowej. Każde dziecko otrzymuje kartę pracy. Zadaniem przedszkolaków jest uzupełnienie kokardy, a następnie pokolorowanie jej według wzoru w lewym górnym rogu.
6. Flagi na wietrze – ćwiczenia oddechowe. Rodzic z dzieckiem wykonuje flagę na patyku (przywiązuje do patyczka białą i czerwoną wstążkę, może być też bibuła karbowana ), następnie dziecko  trzymając  przed sobą flagę , dmucha na nią, starając się wprawić ją w ruch.(najpierw lekko, a później coraz mocniej)
7. Trzecim majowym świętem jest Święto Konstytucji 3 Maja. Święto Narodowe Trzeciego Maja jest świętem państwowym, obchodzonym na pamiątkę uchwalenia Konstytucji 3 Maja w 1791 roku. Posłuchajcie wierszyka "Dzień majowy", a potem swoimi słowami powiedz co to jest "Konstytucja".
8. Posłuchajcie teraz pięknej piosenki "Tu jest mój kraj" https://www.youtube.com/watch?v=jnV_yEm8G1U .W trakcie odtwarzania utworu rodzic rozkłada na dywanie obrazki ilustrujące jego treść. Po wysłuchaniu piosenki dziecko próbuje wymienić nazwy wszystkich miejsc, o których słyszał, i odpowiada, z czym kojarzy mu się Polska. Następnie mówi co najbardziej kocha w Polsce.(może to być osoba, miejsce, krajobraz, itd.)
9. Jako podsumowanie zachęcamy do nauki wierszyka "KATECHIZM POLSKIEGO DZIECKA" https://www.youtube.com/watch?v=7D2wAg4xqzg
9. Karty pracy - uzupełnianie wierszyka "Katechizm polskiego dziecka", dopasowywanie flag sąsiadów Polski na mapie, grafomotoryka - nauka pisania litery N i C.
Zachęcamy również do uzupełnienia niezrobionych Kart pracy "Nowa Trampolina sześciolatka cz.4"
10. Praca plastyczna - proponujemy wykonanie flagi Polski z rosnących farb (można również szablon wypełnić zabarwioną solą, farbami, itd. - według własnego pomysłu) lub użyć szablonu do wylepiania plasteliną.
11. Dla podsumowania wiadomości o naszym pięknym kraju i poruszania się  piosenka z pokazywaniem POLSKA https://www.youtube.com/watch?v=loOPogN3yLU
MIŁEGO, DŁUGIEGO WEEKENDU :)