Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 30. 03. 2020 r. - 03. 04. 2020 r. • Aktualności • Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" • Przedszkola • Placówki • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

Strona główna » Placówki » Przedszkola » Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" » Aktualności » Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 30.…
wielkość tekstuA-AA+

Biedronki i Żabki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 30. 03. 2020 r. - 03. 04. 2020 r.

Witamy w kolejnym tygodniu! Tym razem zajmiemy się tematyką związaną z czasem. Jak wszyscy dobrze wiemy bardzo często nam go brakuje. Spróbujemy więc wspólnie zagłębić się w ten temat i odpowiedzieć na pytania dotyczące czasu.
Przypominamy również, że zadania są jedynie naszą propozycją i nie są obowiązkowe! Skorzystajcie z tego co Wam odpowiada oraz do czego macie dostęp w domu.
Tematyka tygodnia: DZIEŃ I  NOC.
PONIEDZIAŁEK (30.03)
1. Na początek proponujemy poszukać wszystkich zegarów w domu i ustawić w jakimś jednym miejscu (oczywiście tylko te, które można przestawić na inne miejsce), dodatkowo położyć również ilustracje z innymi zegarami. Wylądowaliśmy w Krainie Zegarów, zobaczcie ile tu różnych i dziwnych zegarów się znajduje. Czy wszystkie zegary są Wam znane?Zastanówcie się po co ludzie w ogóle wymyślili zegary? Czy jesteście ciekawi, który z tych zegarów był pierwszym wymyślonym przez ludzi czasomierzem? Opowiem wam teraz historię pierwszych zegarów. Waszym zadaniem będzie zapamiętanie nazw tych zegarów. Usiądźcie proszę wygodnie i posłuchajcie - dziecko słucha historii zegarów i stara się zapamiętać wszystkie nazwy wspomnianych zegarów. Podczas opowiadania można wskazywać na dany zegar, o którym jest mowa. Po wysłuchania opowiadania dziecko stara się wymienić zegary. Dla uzupełnienia informacji o zegarach zachęcamy do obejrzenia i wysłuchania prezentacji: http://slideplayer.pl/slide/840757/  2. Następnie ustawiamy podpisy do zegarów i staramy się wspólnie je odczytać i dopasować podpis do odpowiedniego zegara. 3. Zabawa ruchowa: dobieramy się w pary i stajemy naprzeciwko siebie. Jesteście jednym zegarem. Spróbujcie poruszać częściami ciała przy wypowiadaniu dźwięków, ale tak żeby było równo i rytmicznie. Nie jest to łatwe, spróbujcie pamiętając, że jesteście jednym zegarem.
Cyk – cyk – kiwanie głową.
Bim – bam – przestępowanie z nogi na nogę.
Tik – tak- uderzanie w dłonie partnera, raz prawą ręką raz lewą.
- Jak inaczej możemy pokazać dźwięki zegarów?
4. Zabawa orientacyjno - porządkowa: przygotowujemy 4 kartoniki w różnych kolorach np. niebieski, czerwony, żółty i zielony, a potem wspólnie ustalamy jaki kolor będzie symbolizował, jaki dźwięk np. czerwony – cyk, cyk; niebieski – tik-tak; zielony– bim, bam, bom; żółty – drr….Jedna osoba pokazuje kartonik z danym kolorem, a pozostali wydają zgodny z tym kolorem dźwięk zegara. 5. Karty pracy  - rysowanie zgodnie z podanym kodem, dodawanie w zakresie 7, dokończenie rysunku zegara zgodnie ze wzorem, odszukiwanie podobieństw i kolorowanie. 8. Do powtórzenia litera W,w. 9. W kartach pracy "Nowa Trampolina sześciolatka" cz.4 do wykonania str. 16 i 17. Dodatkowo dla grupy Biedronki ( rodzice , którzy odebrali z przedszkola KP 4 ) uzupełnienie zadań w Kartach  Pracy nr 4 do str nr 8. 10. A dla rozruszania zabawa muzyczno - ruchowa TANIEC ZYGZAK https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

WTOREK (31.03)
Witamy w kolejnym dniu, dzisiaj skupimy się na zapoznaniu z nową literką, więc słuchajcie uważnie!
1. Na wstępie zachęcamy rodzica do przeczytania dziecku bajki pt. ,,Zegarowo". Po wysłuchania bajki można dziecku zadać pytania np.
- Jak myślicie, czy zegary są potrzebne?
- Czy zawsze były zegary?
- Jak radzili sobie ludzie bez zegarów?
- Co by było, gdyby zegarów nie było?
- Czy mielibyśmy więcej czasu?
(część odpowiedzi na to pytanie byłoby powtórzeniem wczorajszych zajęć)
2. Następnie rodzic skupia uwagę dziecka na słowie ZEGAR i prosi, aby dziecko:
- podzieliło ten wyraz na głoski i je liczyło,
- podzieliło ten wyraz na sylaby i również je policzyło. Później prezentuje dziecku literę Z, z drukowaną i pisaną (karta dołączona w załącznikach).
3. Wprowadzenie litery Z,z (karta z przebiegiem zajęć dołączona w załącznikach)
4. Opowieść ruchowa - dziecko wygodnie kładzie się na dywanie i słucha opowieści ruchowej (może również w miarę możliwości wykonywać odpowiednie do niej gesty np. poruszać rękami lub nogami, ale w pozycji leżącej), odpręża się.
5. Następnie rodzic zapowiada wizytę gościa: Dzisiaj odwiedzi nas ktoś niezwykły. A kto to będzie, dowiesz się, gdy odnajdziesz w domu tajemniczą skrzynkę (może to być zwykłe pudełko lub pojemnik odpowiednio zaznaczony ze schowanym w środku starym zegarkiem, śrubokrętem, śrubkami, szkłem powiększające, itp.). Po odnalezieniu wspólnie przeglądacie zawartość. Dziecko odgaduje, że to będzie zegarmistrz.
Spotkanie z zegarmistrzem Zenonem (rodzic wczuwa się w rolę zegarmistrza o opowiada trochę o tym zawodzie czym się zajmuje).
6. Rodzic rozdaje dzieciom kopertę, w których znajdują się zdania:
- Zenon naprawia zegary.
- Bardzo lubi zegar z kukułką.
- Teraz go odkurzy i sprawdzi mechanizm.
Prosi dziecko, aby przeczytało zdania i zaznaczyło wybranym kolorem wyrazy z literką z.
7. Praca techniczna - wykonanie zegara z papierowego talerzyka, pinezki i korka (tarcza zegara i wskazówki w załącznikach). Papierowy talerzyk (od strony wewnętrznej ozdobić wg uznania, następnie wyciąć i przykleić tarczę zegara. Wskazówki również wyciąć i przymocować za pomocą pinezki na środku tarczy. Z tyłu zabezpieczyć korkiem (może to być również gumka do gumowania, plastelina, itp.)
Do zegara można również przymocować poznane sylaby i bawić się w czytanie wskazywanych sylab.
8. Karty pracy dotyczące wyszukiwaniu różnic oraz wydawaniu odgłosów zegarów.
9. Dla powtórzenia literka S,s.
10. Wykonanie ćwiczeń w kartach pracy "Nowa Trampolina sześciolatka cz.4" str. 24-29.
11. Na zakończenie zabawa w słuchaniu odgłosów różnych zegarów https://www.youtube.com/watch?v=Z8CK80b0B-8 - zamknijcie oczy i spróbujcie odgadnąć jakie zegary tykają. 12. Jak zawsze dodatkowo zabawa muzyczno - ruchowa NAJPIERW SKŁON https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ
POWODZENIA!
Dodatkowo informacja dla Biedronek - proszę uzupełnić w KP 4 str.12-17 oraz str.9 .

ŚRODA (01.04)
Witam wszystkich! Na dzisiaj przygotowaliśmy temat związany z następstwem dnia i nocy, a więc:
1. W ramach wprowadzenia do dzisiejszego tematu zachęcamy do zgromadzenie w jednym miejscu wszystkich rzeczy związanych ze snem i spaniem np. koc, kocyk, poduszka, piżama, koszulka nocna oraz ilustracje mebli do spania i ilustracje dziupli i legowiska, a następnie dziecko ogląda, eksploruje, wypowiadają się wokół problemu: Czy te rzeczy i obrazki mogą być ze sobą i dlaczego?
– rozmowa ma doprowadzić do odkrycia, że służą one do spania ludziom i zwierzętom.
– co robią dzieci w dzień, a co robią nocą? - - jak przygotowujemy się do snu?
- w co się ubieramy?
- co należy zrobić zanim ułożymy się do snu?
Dodatkowo dokładamy również obrazki przedstawiające czynności wykonywane w ciągu dnia oraz wieczorem/nocy i prosimy aby dziecko opowiedziało co przedstawiaj, a następnie dopasowało je do pory dnia: dzień/noc.
2. Później zapraszamy dziecko na wyprawę do krainy "Królowej Dnia i Nocy" - słuchanie bajki, a po wysłuchaniu przeprowadzamy rozmowę na temat jej treści np.
- co to za kraina, którą rządziła Królowa?
- co się działo, gdy odwracała się twarzą do miasta?
- co się działo, gdy odwracała się tyłem?
- dlaczego Królowa poczuła się zraniona?
- co zrobiły dzieci, aby przeprosić Królową?
- jaki nowy kolor powstał?
3. Układanie rytmu dnia i nocy - na dywanie kładziemy okrąg z kartonu, dziecko otrzymuje żółte i niebieskie kartoniki. Układa kartoniki na okręgu na przemian: żółty, niebieski, żółty, niebieski.. do zamknięcia całego okręgu. Wybrane dziecko wskazuje kartoniki i odczytuje: „dzień, noc, dzień, noc..”
4. Na rozruszanie proponujemy opowieść ruchową "Dzień i noc" lub do wyboru dla utrwalenia następstwa dnia i nocy opowiadanie z użyciem sylwet słońca i księżyca.
5. Karty pracy - układanie historyjki obrazkowej oraz jej pokolorowanie, zaznaczanie odpowiedniej godziny na zegarze, a także pomyślcie co jedliście przez cały dzień i spróbujcie to narysować w miejscu z odpowiednią porą dnia.
6. Jako doskonalenie umiejętności wycinania, dołączamy obrazek księżyca i gwiazdki. Spróbujcie starannie i dokładnie po liniach je wyciąć. Można również na kartce narysować inną rzecz i również spróbować ją wyciąć.
7. Dzisiaj jako pracę plastyczną zachęcamy do wykropkowania słoneczko lub księżyc z gwiazdkami (jedną stronę patyczka do uszu zamaczamy w farbie i poprawiamy kropki na obrazku)
8. Do zrobienia w kartach pracy "Nowa Trampolina sześciolatka cz.4" str. 50 - 51 i 20 - 23. 9. A dla poruszania się proponujemy zabawę muzyczno- ruchową utrwalającą strony prawą i lewą DUŻY I MAŁY SKOK https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
POZDRAWIAMY!

CZWARTEK (02.04)
Witamy wszystkich ponownie! Jak Wam minął Prima Aprilis? Mamy nadzieję, że był pełen śmiechu i zabawy, a dzisiaj skupiamy się na kolejnych zadaniach, dotyczących pojęcia TYDZIEŃ. Przygotowaliśmy również zapoznanie z kolejną cyferką.
Początkowo rodzic otwiera paczkę i wyjmuje list skierowany do dzieci (można również słowo "dzieci" zastąpić imieniem swojego dziecka):
Dzień dobry dzieci!
Nazywam się Pan Tydzień i mam siedmioro dzieci. Słyszałem, że dzieci z grupy Żabki/Biedronki lubią uczyć się i bawić. Dlatego przygotowałem dla Was siedem zadań.
W dużej kopercie znajdują się małe koperty, a w nich instrukcje jak należy wykonać każde zadanie. Jest ich siedem, tyle ile mam dzieci, a każda koperta jest podpisana imieniem mojego dziecka.
Pozdrawiam Was serdecznie i życzę miłej pracy oraz dobrej zabawy!
Pan Tydzień
1. PONIEDZIAŁEK: Cześć! Jestem Poniedziałek i chcę przedstawić Wam moją rodzinę. Proszę, posłuchajcie uważnie pewnej bajki. (dziecko słucha opowiadania Czesława Janczarskiego „Bajka o dniach tygodnia”) — Teraz opowiem wam bajkę o dniach tygodnia — zobaczymy czy będziecie potrafili wymienić wszystkie dni tygodnia po kolei, gdy skończę opowiadać.
2. WTOREK: Dzień dobry! Mam na imię Wtorek i jestem bardzo ciekaw, czy zapamiętaliście imiona moich braci i sióstr? Spróbujcie więc odpowiedzieć na parę pytań:
- Ile dzieci miała mama - Kaczka?
- Ile było kaczuszek?
- Ile kaczorków miała mama – Kaczka?
- Jakie imiona miały kaczuszki? - Jakie imiona miały kaczorki?
- Jak miał na imię najstarszy kaczorek?
- Jak miało na imię najmłodsze kaczątko?
3. ŚRODA: Witam Was drogie dzieci. Jestem Środa i słyszałam, że potraficie uważnie słuchać i pięknie odpowiadać na pytania. Ja zaś chcę zobaczyć, czy potraficie ćwiczyć. Zabawa ruchowa – „Gimnastyka dni tygodnia.”
4. CZWARTEK: Jestem Czwartek i mam dla Was znacznie trudniejsze zadanie niż gimnastyka. Proszę, posłuchajcie pewnego zdania i ułóżcie tyle kartoników ile wyrazów słyszycie w zdaniu - "Tydzień ma siedem dni." Spróbujcie również podzielić to zdanie na sylaby. POWODZENIA!
5. PIĄTEK: Cześć! Mam na imię Piątek i słyszałem, że potraficie ładnie rysować, więc z zadaniem, które dla Was przygotowałem na pewno świetnie sobie poradzicie. Rysowany wierszyk - dziecko rysuje to, o czym mówi rodzic w specjalnie przygotowanej tabeli.
W poniedziałek słonko,
we wtorek deszcz leje,
w środę śnieg pada,
w czwartek wiatr wieje,
w piątek znów deszcz pada,
w sobotę słonko świeci,
w niedzielę uśmiechają się dzieci.
W końcowym okienku przyklejcie napis z nazwą dnia, jaki mamy dzisiaj i narysujcie pod nim pogodę za oknem.
6. SOBOTA: Dzień dobry. Jestem Sobota i przygotowałam dla Was Bystrzaki trudne zadanie - Rozmowa kierowana, inspirowana treścią wiersza Ewy Stadtmüller pt. "Tydzień":
Prowadzący układa w rozsypce sylwety postaci z wiersza i czyta go, a dziecko ustala, która sylweta pasuje do pojawiających się w tekście nazw dni tygodnia i wspólnie z prowadzącym podpisuje każdą sylwetę przygotowanymi wcześniej nazwami dni tygodnia. Dodatkowo zadaje pytania: Jaki dzień jest po czwartku?, Który z kolei jest wtorek?, Jaki dzień jest przed środą?, itp.
7. NIEDZIELA: Cześć dzieciaki, jestem Niedziela i przygotowałam dla Was już ostatnie zadania – proszę, posłuchajcie i rozwiążcie zagadkę, a następnie poznajcie "magiczną cyfrę 7":
I. Ten tata ma siedmioro dzieci,
a jego dzieci to są dni.
Kto już wie, niech nie ukrywa,
jak ten „tata” się nazywa. (Tydzień)
- proszę podzielcie wyraz tydzień na sylaby.
- z ilu sylab składa się wyraz tydzień?
- jaką głoskę słyszycie na początku wyrazu tydzień?
- a jaką głoskę słychać na końcu wyrazu tydzień?
II. „Magiczna liczba 7”- zabawa ruchowo- naśladowcza  https://www.youtube.com/watch?v=1ZrVWo2-_rc , zapoznanie dzieci z cyfrą 7.
8. Praca techniczna  - wykonanie zegara tygodniowego.
Montowanie zegara: najpierw należy wyciąć wszystkie elementy i przypiąć strzałkę do tarczy za pomocą pinezki.
Nakładkę z oznaczeniami czasu (wczoraj, dzisiaj, jutro) należy włożyć pod tarczę i wbić pinezkę oraz zabezpieczyć jej końcówkę korkiem.
9. Praca plastyczno - techniczna - pokolorowanie cyfry 7, a następnie jej wycięcie i pocięcie po liniach, z utworzonych puzzli spróbujcie ponownie ułożyć poznaną cyfrę.
10. Do zrobienia w kartach pracy "Nowa Trampolina sześciolatka cz.4" str. 18-19.
11. Zachęcamy również do utrwalenie dni tygodnia przy pomocy piosenki https\://www.youtube.com/watch?v=KJiXPp1jSgQ
Pozdrawiamy!

PIĄTEK (03.04)
Puk Puk! Witamy w piąteczek! Ostatni dzień i znowu cieszymy się weekendem:) Na dzisiaj przygotowaliśmy dla Was przypomnienie miesięcy oraz pór roku.
1. Jako wprowadzenie do tematu zachęcamy obejrzenie krótkiej prezentacji https\://www.youtube.com/watch?v=QK-qwa2awO8 oraz pooglądanie kalendarzy jakie macie w domu.
2. Kalendarz - rozmowa kierowana pytaniami rodzica np.:
- pokazanie różnych typów kalendarzy (jeżeli nie posiadacie w domu kalendarzy, można się wspomóc załączonymi obrazkami kalendarzy oraz kartką z kalendarza), pokazanie i omówienie budowy kalendarza, co się na nim znajduje, w jakim miejscu, itp.
- zwrócenie uwagi na jego rolę w określaniu dni tygodnia, miesięcy.
3. „Biesiada dwunastu braci” – aktywne słuchanie wiersza. Rodzic rozkłada na dywanie w przypadkowej kolejności ilustracje do wiersza. Następnie czyta wiersz „Biesiada dwunastu braci” Marty Stasińskiej. Po opisie każdego miesiąca robi przerwę, a dziecko odnajduje odpowiedni obrazek i ustawia go w odpowiedniej kolejności. Kiedy ułożone już będą wszystkie sylwety miesięcy, prowadzący prosi, aby dziecko odpowiedziało na pytania:
- O kim była mowa w wierszu?
- O czym rozmawiali goście podczas spotkania?
- Jakie miesiące wystąpiły w wierszu?
- Jacy inni bohaterowie brali udział w spotkaniu? (ciotki: Zima, Wiosna, Lato, Jesień oraz kuzyn Deszcz i wujek Wiatr).
4. Nazwy miesięcy – zabawa czytelnicza. Rodzic rozkłada na dywanie kolorowe wizytówki z nazwami miesięcy, gdzieś obok ma przygotowane posegregowane odpowiednio litery tworzące nazwę każdego miesiąca. Dziecko ma za zadanie ułożyć nazwy z rozsypanki literowej, a następnie dopasować do niej wizytówki, która znajduje się na dywanie.
5. Na pewno zastanawiacie się, dlaczego pory roku są oznaczone takimi kolorami? Zobaczcie! Podział na miesiące występuje w tych samych kolorach co podział na pory roku. Spróbujcie teraz  kolorowe wizytówki miesięcy dopasować kolorystycznie do wizytówek z nazwą ich pory roku. Zielone (wiosna), żółte (lato), pomarańczowe (jesień), niebieskie (zima). Teraz już wiecie jakie miesiące odpowiadając kolejnym porom roku. Spróbujcie teraz głośno przeczytać dopasowane pory roku.
6. Zabawa dydaktyczna – na początku rozcinamy cały wiersz (tak aby było 12 pasków z nazwą miesiąca i działaniem) i rozkładamy na stole (nie po kolei), później dziecko czyta głośno sylaby lub litery układając nazwę miesiąca (po lewej stronie) i wykonuje działanie (po prawej stronie) we wszystkich 12 paskach. Kiedy już wykona wszystkie działania, próbuje ułożyć paski w odpowiedniej kolejności (1-12), które pokażą na którym miejscu znajduje się dany miesiąc.
7. „Miesiące” – zabawa ruchowa utrwalająca znajomość nazw i kolejność miesięcy. Rodzic recytuje fragmenty piosenki „Miesiące” (sł. i muz. Maria Broda-
Bajak), prezentując gesty, które przedszkolak powtarza za nim.
8. Ustalanie kolejności i stałego następstwa miesięcy w roku- zabawa wg „Dziecięcej matematyki” E. Gruszczyk- Kolczyńskiej
- Rodzic: W którym miesiącu zaczyna się rok?
- Dzieci: W styczniu.
- Rodzic : Ile miesięcy ma rok?
- Dzieci: Dwanaście.
- Rodzic : Sprawdzimy licząc od stycznia (dz. układa obrazki miesięcy), pokazujcie palcem każdy liczony miesiąc: styczeń, luty, marzec, kwiecień, maj, czerwiec, lipiec, sierpień, wrzesień, październik, listopad, grudzień. Zgadza się: od stycznia do grudnia jest dwanaście miesięcy, w styczniu zaczyna się nowy rok. Czy rok może zacząć się w maju?
- Dzieci: Nie.
- Rodzic : Proponuję to sprawdzić. Zaczniemy liczyć od maja. Rok ma dwanaście miesięcy, pokazujcie palcami liczone miesiące
W podobny sposób dzieci sprawdzają, kiedy minie jeden rok, gdy zacznie się liczyć od listopada (odliczają dwanaście miesięcy), od lutego, ... od marca, ... od kwietnia itd.
9. Karty pracy (dla powtórzenia dni tygodnia, miesięcy, pór roku)
10. Praca plastyczna - wykonanie drzewka w 4 porach roku. Możecie zrobić jedno drzewko podzielone na 4 części i każda część będzie w inne porze roku, można również wykonać 4 drzewka osobno. Technika dowolna :) Dołączamy przykładowy szablon drzewa oraz prace plastyczne.
11. Dla powtórzenia również litera Z,z oraz cyfra 7.
12. Do zrobienia w kartach pracy "Nowa Trampolina sześciolatka cz.4" str. 30-31. 13. Do poruszania się zabawa ruchowo muzyczna Równowaga https\://www.youtube.com/watch?v=ozI7YcVASgo
MIŁEGO PIĄTKU I WEEKENDU:)
Dodatkowo dla grupy Biedronki - wprowadzenie litery S.s na podstawie wyrazu samolot (karta z przebiegiem zajęć dołączona w załącznikach) –rodzic prezentuje dziecku literę S, s  drukowaną i pisaną (karta dołączona w załącznikach) - można wykorzystać kartoniki ( białe,  czerwone , niebieskie )  z poprzednich zajęć do tworzenia schematów wyrazów , układanie litery S np.  z włóczki , sznurka , drucika , pisanie palcem w powietrzu lub na plecach rodzica , lepienie z plasteliny . Do zrobienia zadania z Kart Pracy cz. 4 str.10-11.      POZDRAWIAM !

TYDZIEŃ IV

Witamy wszystkich w kolejnym tygodniu! Wielkimi krokami zbliżamy się do nadchodzących Świąt Wielkanocnych, dlatego ten tydzień poświecimy tematyce świątecznej.

Tematyka tygodnia: JAJKA MALOWANE.
PONIEDZIAŁEK (06.04)
1. Na początku rodzic rozcina każdy obrazek wzdłuż linii przerywanej i pęknięć na jajkach. W ten sposób każda sylweta pisanki podzielona zostaje na dwie części. Górne części obrazków (z literkami) prowadzący chowa w różnych miejscach domu. Dolne części układa na stoliku, zaczynając od tej, która ma tylko jedno źdźbło trawy. Kolejne obrazki powinny mieć o jedno źdźbło więcej od poprzedniego. Następnie dziecko szuka ukrytych części obrazków i stara się dopasować je do siebie. Gdy wszystkie obrazki zostaną ułożone wspólnie odczytujecie napis: WIELKANOC.
2. Rodzic czyta dziecku opowiadanie „To, co ważne” Agnieszki Borowieckiej, a następnie inicjuje rozmowę i zadaje pytania: Gdzie w sobotę poszedł Piotruś ze swoimi rodzicami? Co Piotruś chciał kupić na kiermaszu? Dlaczego chłopiec się zgubił i jak się wtedy czuł? Jak wy zachowalibyście się w podobnej sytuacji? Kto pomógł Piotrusiowi? Co zrobili rodzice po odnalezieniu chłopca? W jaki sposób odwdzięczyli się pani Helenie? Dlaczego pani Helena nie spędziła świąt ze swoją rodziną? Jak myślicie, co jest najważniejsze podczas świąt? Można również porozmawiać na temat Wielkanocnych zwyczajów.
3. Dodatkowo zachęcamy również do zabawy słowno - pamięciowej, polegającej na dopowiadaniu coraz to nowych słów. Można do niej wykorzystać opowiadanie "To co ważne", jak również samodzielnie wymyślać coraz to nowe produkty.
4. Dla rozruszania proponujemy kilka ćwiczeń ruchowych i relaksacyjnych.
5. Jako małe powtórzenie sylab i liter, spróbujcie podzielić na sylaby oraz głoski wyrazy: baranek, jajko, pisanka, palma, babka, mazurek, a także postarajcie się ułożyć z tymi wyrazami jakieś zdania i przeliczyć ile wyrazów jest w wymyślonym przez Was zdaniu, np. Mama upiekła pyszną babkę - zdanie składa się z 4 wyrazów.
6. Dla świetnej zabawy oraz ciągłego ćwiczenia naszej pamięci dołączam wielkanocne memory. Pograjcie razem z rodzicami i zobaczcie komu uda się odnaleźć więcej takich samych obrazków!
7. Proponujemy również zapoznanie z utworem M. Musorgskiego "Taniec kurcząt w skorupkach" https://www.youtube.com/watch?time_continue=7&v=e2ziz9Z6G84&feature=emb_logo i omówienie przedstawionego utworu np. do czego zachęcała muzyka?, jakie było tempo utworu (czy wolne, szybkie, zmienne)?, Czy jakaś część w utworze powtarzała się?, itp. Następnie dziecko próbuje wykonać improwizację ruchową do tej piosenki.
8. Dołączamy również wielkanocne karty pracy: wyszukiwanie odpowiednich liter, aby utworzyć wyraz, opowiadanie i dokańczanie historyjki o zajączku, rysowanie po śladach, dorysowywanie elementów obrazka wg wzoru,
9. Jako pracę plastyczną proponujemy Kurkę złotopiórkę z wytłoczki po jajkach.
10. Dodatkowo zachęcamy do wykonania zadań w Kartach Pracy "Nowa Trampolina sześciolatka cz.4" str. 40 - 41.
Pozdrawiamy!