Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina"
Krasnale i Stokrotki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 01.06.2020r. - 05.06.2020r.
PIĄTEK (05.06.2020)
TEMATYKA TYGODNIA – DZIEŃ DZIECKA
1. ZABAWA SŁOWNA : „PREZENTACJA KOLOROWYCH UBIORÓW”.
RODZIC I DZIECKO UBIERAJĄ SIĘ NA KOLOROWO. NASTĘPNIE KAŻDY WSTAJE, PREZENTUJE SWÓJ UBIÓR ORAZ WSKAZUJE I NAZYWA POSZCZEGÓLNE KOLORY, JAKIE ZNAJDUJĄ SIĘ NA JEGO UBRANIU.
2. ZABAWA DYDAKTYCZNA: „ ZNAJDŹ SWÓJ KOLOR”
RODZIC ROZKŁADA W DOMU KARTKI W RÓŻNYCH KOLORACH. NASTĘPNIE PROSI DZIECKO, ABY POSZUKAŁO TRZECH KARTEK W TAKICH KOLORACH , JAKIE MA NA SWOIM UBRANIU.
3. PRACA PLASTYCZNA: „ DZIWNE ZWIERZĘTA”
DZIECI DOSTAJĄ KARTKI Z KONTUROWYMI RYSUNKAMI RÓŻNYCH ZWIERZĄT. KOLORUJE JE KREDKAMI NA INNY KOLOR, NIŻ TEN, W JAKIM DANE ZWIERZĘ JEST W RZECZYWISTOŚCI.
POTEM WSPÓLNIE Z RODZICEM ZADAJĄ SOBIE PYTANIA O PRAWDZIWY KOLOR DANEGO ZWIERZĘCIA.
4. „W KRAINIE KOLORÓW” - ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK O KOLORACH.
RODZIC CZYTA ZAGADKĘ, A DZIECKO PRÓBUJE JE ROZWIĄZAĆ, PODAJĄC KOLOR O KTÓRYM BYŁA ZAGADKA.
-
-
POWIEDZ, W JAKIM KOLORZE SĄ GORĄCE SŁOŃCE I PIASEK NAD MORZEM (ŻÓŁTY)
-
W TYM KOLORZE JEST NIEBO I MORZE (NIEBIESKI)
-
TEGO KOLORU SZUKAJ NA ŁĄCE, JEST NIM TRAWA I ŻABKI SKACZĄCE (ZIELONY)
-
TAKI KOLOR MA MARCHEWKA I POMARAŃCZA (POMARAŃCZOWY)
-
JAKIM KOLOREM MALUJE SIĘ FIOŁKI LUB ŚLIWKI (FIOLETOWY)
-
GDY ZIMĄ ŚNIEG PADA PRZEZ DZIEŃ CAŁY ŚWIAT STAJE SIĘ NAGLE..... (BIAŁY)
-
W JAKIM KOLORZE MAJĄ BUTKI KRASNOLUDKI (CZERWONY)
-
5. ZABAWA BADAWCZA – MIESZANIE KOLORÓW, W CELU UZYSKANIA KOLORU.
RODZIC PRZYGOTOWUJE FARBY A NASTĘPNIE TŁUMACZY DZIECKU, ŻE BĘDĄ MIESZAĆ DWA KOLORY I ZOBACZY JAKI KOLOR POWSTANIE PO ZMIESZANIU DWÓCH KOLORÓW FARB.
- CZERWONY + ŻÓŁTY = POMARAŃCZOWY
- CZERWONY + NIEBIESKI = FIOLETOWY
- ŻÓŁTY + NIEBIESKI = ZIELONY
- CZERWONY + ZIELONY = NIEBIESKI
6. NAUKA PIERWSZEJ ZWROTKI PIOSENKI I REFRENU „KOLOROWE KREDKI”:
https://www.youtube.com/watch?v=W_M5PTTPScs
„KOLOROWE KREDKI”
KOLOROWE KREDKI W PUDEŁECZKU NOSZĘ
KOLOROWE KREDKI BARDZO LUBIĄ MNIE.
KOLOROWE KREDKI, KIEDY JE POPROSZĘ
NAMALUJĄ WSZYSTKO, TO CO CHCĘ
NAMALUJĄ DOMEK I NA PŁOCIE KOTA
I WESOŁE SŁONKO NA POCHMURNE DNI
A GDY W KOSMOS LECIEĆ PRZYJDZIE MI OCHOTA,
PRAWDZIWĄ RAKIETĘ NAMALUJĄ MI.
ŹRÓDŁO:
-
PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA”, CZ.2, WYD.PWN
-
SUPERCOLORING.COM
-
KIZI.COLOR.COM
CZWARTEK (04.06.2020)
TEMATYKA TYGODNIA: DZIEŃ DZIECKA
1. RODZIC INFORMUJE DZIECKO, ŻE DZISIAJ JEST KRÓLEWNĄ ŚNIEŻKĄ
(RODZIC MOŻE ZAŁOŻYĆ LUB PRZYGOTOWAĆ PEWNE REKWIZYTY ZWIĄZANE Z KRÓLEWNĄ ŚNIEŻKĄ).
PROPONUJE DZIECKU, ABY DZISIEJSZEGO DNIA ZAMIENIŁO SIĘ
W KRASNOLUDKA, KTÓRY BĘDZIE POMAGAŁ KRÓLEWNIE W RÓŻNYCH PRACACH. DZIECKO UBIERA NA GŁOWĘ CZERWONĄ CZAPKĘ (JEŚLI MA).
2. ZABAWA: „PRACE W OGRODZIE”. KRÓLEWNA ŚNIEŻKA – RODZIC ZAPRASZA DZIECKO DO OGRODU (KĄCIK Z KLOCKAMI) I PROSI O POSEGREGOWANIE OWOCÓW (KLOCKÓW) DO TRZECH KOSZY (PUDEŁKA, TALERZYKI PLASTIKOWE ITP.). W JEDNYM MAJĄ BYĆ JABŁKA (KLOCKI CZERWONE), W DRUGIM GRUSZKI (KLOCKI ŻÓŁTE), W TRZECIM ŚLIWKI (KLOCKI NIEBIESKIE I FIOLETOWE).
3. ZABAWA „NAKRYWAMY DO STOŁU”.
KRÓLEWNA – RODZIC ROZDAJE DZIECKU SZTUĆCE I PROSI O ROZŁOŻENIE ICH NA STOLIKU. NASTĘPNIE WYJAŚNIA, ILE KRASNOLUDKÓW BĘDZIE SIEDZIAŁO PRZY KAŻDYM Z NICH
(NP.3). DZIECKO MUSI ROZŁOŻYĆ TYLE SZTUĆCÓW, ABY WYSTARCZYŁO DLA TRZECH KRASNOLUDKÓW.
4. ZABAWA: „ZAGINIONE CHUSTECZKI”.
KRÓLEWNA ŚNIEŻKA – RODZIC PROSI DZIECKO – KRASNOLUDKA O ZNALEZIENIE W LESIE (W DOMU) 3 ZAGINIONYCH CHUSTECZEK . RODZIC CHOWA JE W RÓŻNYCH MIEJSCACH
W DOMU.
5. ZABAWA MUZYCZNA „TANIEC KRASNOLUDKÓW”
https://www.youtube.com/watch?v=v1putcQBQHo
6. PRACA PLASTYCZNA „KRASNAL”
https://www.youtube.com/watch?v=FyWZvVbZ7_8
7).KRÓLEWNA ŚNIEŻKA I KRASNOLUDKI – KOLOROWANKA
ŹRÓDŁO:
-
PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA”, CZ.2, WYD. PWN
-
KOLOROWANKI DO WYDRUKU.EU
ŚRODA ( 03.06.2020)
TEMATYKA TYGODNIA: DZIEŃ DZIECKA
UWAGA !!!!!!!
W DNIU DZISIEJSZYM ZACHĘCAM DO PRZEBRANIA SIĘ W DOWOLNY STRÓJ I UCZESTNICZENIE W NIM W ZAJĘCIACH :) :) :)
1.OGLĄDANIE ZDJĘĆ MUZYKÓW I TANCERZY Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA. ZWRÓCENIE UWAGI NA ICH STROJE ORAZ INSTRUMENTY MUZYCZNE.
2. ZABAWA „NA PODŁODZE”
RODZIC ZAPRASZA DZIECKO DO WESOŁEGO TAŃCA. WŁĄCZA DOWOLNĄ PIOSENKĘ. NA PRZERWIE W MUZYCE RODZIC PODAJE ZADANIA, KTÓRE DZIECKO MA WYKONAĆ.
PRZYKŁADY ZADAŃ:
- STAŃ NA JEDNEJ NODZE
- NA PODŁODZE JEST TYLKO PUPA
- PODŁOGI DOTYKAJĄ TYLKO OBIE NOGI I JEDNA RĘKA
- PODŁOGI DOTYKAJĄ TYLKO PLECY.
RODZIC MOŻE WYMYŚLEĆ INNE PRZYKŁADY ZADAŃ :) :) :)
3. ZABAWA : „GRAJĄCY BALONIK”
DZIECKO PRÓBUJE ZAGRAĆ NA BALONIKU. PSTRYKA W NIEGO PALUSZKAMI, PUKA CAŁĄ DŁONIĄ, PRZESUWA DŁOŃ PO BALONIKU ITP.
4. PRACA PLASTYCZNA: „MIKROFON Z TUTKI”
https://www.youtube.com/watch?v=JgEaf04_q14
5. WSPÓLNY LUB INDYWIDUALNY ŚPIEW DO ZROBIONEGO MIKROFONU ZNANYCH I LUBIANYCH PRZEZ DZIECKO PIOSENEK .
ŹRÓDŁO:
-
PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA”, CZ. 2, WYD. PWN
-
YOUTUBE
WTOREK – 02.06.2020 R.
TEMATYKA TYGODNIA: DZIEŃ DZIECKA
1. ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK DOTYCZĄCYCH ZABAW NA ŚWIEŻYM POWIETRZU.
RODZIC CZYTA DZIECKU ZAGADKI. ZADANIEM DZIECKA JEST WSKAZANIE ODPOWIEDNIEJ ILUSTRACJI Z ODPOWIEDZIĄ.
GDY WIATR WIEJE – WTEDY LATA,
MOŻE ZROBIĆ CI GO TATA.
DWA PATYCZKI, PAPIER, ŻYŁKA,
W NIEBO FRUNIE W SEKUND KILKA. (LATAWIEC)
PRZEWAŻNIE OKRĄGŁA: NOŻNA, DO SIATKÓWKI;
MOŻESZ JĄ KOZŁOWAĆ LUB ODBIJAĆ Z GŁÓWKI.
GDY DO KOSZA WPADNIE, TO PUNKTY ZDOBYWASZ;
NA BOISKU CHĘTNIE SAM W NIĄ PEWNIE GRYWASZ. (PIŁKA)
MA SIODEŁKO I DWA KOŁA,
DZWONEK, KIEROWNICĘ.
KIEDY NA NIM PEDAŁUJESZ,
ZWIEDZASZ OKOLICĘ. (ROWER)
GDY JEDZIESZ NA NIEJ,
STOISZ NA JEDNEJ NODZE.
DRUGĄ SIĘ ODPYCHASZ, BO MKNIESZ NA... (HULAJNODZE)
2. DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA - GRA MEMORY, ROZWIJAJĄCA KONCENTRACJĘ, PAMIĘĆ WZROKOWĄ, SPOSTRZEGAWCZOŚĆ ORAZ LOGICZNE MYŚLENIE.
POMYSŁY NA WYKORZYSTANIE KART NP.:
-
DOBIERANKA - ODKRYWANKA, CZYLI DOSKONALE ZNANE MEMORY,
-
DOBIERANIE W PARY
-
NAUKA JĘZYKA OBCEGO,
-
PODRÓŻ PO RÓŻNYCH ZAKĄTKACH ŚWIATA,
-
ZABAWA "KTÓRE DZIECKO ZMIENIŁO MIEJSCE?"
-
ZABAWA "KTÓRE DZIECKO SIĘ SCHOWAŁO?"
-
PRZY WYDRUKOWANIU WIĘKSZEJ ILOŚCI KART MOŻNA STWORZYĆ DOMINO.
3. ZADANIE DLA STOKROTEK - WYKONANIE ĆWICZENIA – KARTY PRACY CZ. 2, KARTA NR 60.
DZIECKO ŁĄCZY POSTACIE Z ICH CIENIAMI.
4. ,,TO JEST NASZ DZIEŃ”- TANIEC DO PIOSENKI Z RODZICEM, Z WYKORZYSTANIEM BALONIKÓW.
UCZCIJCIE DZIEŃ DZIECKA WSPÓLNYM TAŃCEM - NADMUCHAJCIE BALONIK, PODCZAS TAŃCA TRZYMAJCIE GO BRZUCHAMI, GŁOWAMI, KOLANAMI, PLECAMI, TAK, BY NIE WYPADŁ.
https://www.youtube.com/watch?v=18j7gv8zzvo
5. ”ZAJĄC”- KONSTRUOWANIE ZABAWKI - DMUCHAWKI POŁĄCZONE Z ĆWICZENIAMI ODDECHOWYMI.
RODZIC PRZYGOTOWUJE JEDNORAZOWY KUBEK, RĘKAWICZKĘ JEDNORAZOWĄ ORAZ SŁOMKĘ. POMAGA DZIECKU ZROBIĆ MAŁY OTWÓR W KUBKU, TAK BY DO ŚRODKA WESZŁA SŁOMKA. NA RĘKAWICZCE DZIECKO RYSUJE OCZY, NOS, WĄSY, BY PRZYPOMINAŁA ZAJĄCZKA.RODZIC ZAKŁADA RĘKAWICZKĘ NA KUBEK,A NASTĘPNIE MOCUJE DODATKOWO GUMKĄ. NASTĘPNIE PROSI BY DZIECKO DMUCHNĘŁO W SŁOMKĘ.
SZCZEGÓŁOWA INSTRUKCJA I EFEKT:
https://youtu.be/lnkc4vdqf6w
ŹRÓDŁA:
1. PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA” CZ. 2 WYD. PWN
2. MATERIAŁY WŁASNE
3. https://blizejprzedszkola.pl
4. https://www.youtube.com
5. https://przedszkouczek.pl
PONIEDZIAŁEK (01.06.2020)
TEMATYKA TYGODNIA: DZIEŃ DZIECKA
1). SŁUCHANIE WIERSZA DANUTY GELLNEROWEJ „DZIECI”
WSZYSTKIE DZIECI
NA CAŁYM ŚWIECIE
SĄ TAKIE SAME -
LUBIĄ SKAKAĆ NA JEDNEJ NODZE
I LUBIĄ ZANUDZAĆ MAMĘ
WSZYSTKIE DZIECI NA CAŁYM ŚWIECIE
ŚPIEWAJĄ WESOŁE PIOSENKI
I BYLE KAMYK
I BYLE SZKIEŁKO
BIORĄ JAK SKARB DO RĘKI
PODOBNO DZIECI
NA CAŁYM ŚWIECIE
BYWAJĄ NIEGRZECZNE CZASEM,
LECZ TO NIE U NAS
NIE W NASZYM MIEŚCIE -
TO GDZIEŚ ZA GÓRĄ, ZA LASEM.
ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA:
-
CO LUBIĄ ROBIĆ WSZYSTKIE DZIECI?
-
CO TY LUBISZ ROBIĆ?
-
JAKIE PIOSENKI LUBIĄ DZIECI NA CAŁYM ŚWIECIE?
-
JAKA JEST TWOJA ULUBIONA PIOSENKA?
2). MÓJ WYGLĄD – ZABAWA INTEGRACYJNA.
DZIECKO OTRZYMUJE LUSTERKO. PRZYGLĄDA SIĘ SOBIE, ZWRACAJĄC UWAGĘ NA KOLOR WŁOSÓW, OCZU, KSZTAŁT NOSA, UST.
3). ROZMOWA NA TEMAT DNIA DZIECKA Z WYKORZYSTANIEM ZDJĘĆ DZIECI Z RÓŻNYCH KRAJÓW I KONTYNENTÓW ORAZ BAJKI PT. „MY DZIECI ŚWIATA – JESTEŚMY DZIEĆMI”
RODZIC INFORMUJE DZIECKO, ŻE DZISIAJ JEST ŚWIĘTO WSZYSTKICH DZIECI. PREZENTUJE ZDJĘCIA DZIECI RÓŻNYCH NARODOWOŚCI ORAZ BAJKĘ. ZWRACA UWAGĘ NA ICH WYGLĄD, OTOCZENIE W JAKIM SIĘ ZNAJDUJĄ ITP.
https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0
4). W CO SIĘ BAWIĄ DZIECI NA CAŁYM ŚWIECIE? - ROZMOWA W OPARCIU O FOTOGRAFIE.
RODZIC ROZKŁADA NA PODŁODZE ZDJĘCIA. DZIECKO OPOWIADA, CO ROBIĄ PRZEDSTAWIONE NA NICH DZIECI. NASTĘPNIE DZIECKO OPOWIADA O TYM, JAKIE SĄ JEGO ULUBIONE ZABAWY I ZABAWKI.
5).PODAJ RĘCE – ZABAWA INTEGRACYJNA.
RODZIC I DZIECKO STAJĄ NAPRZECIWKO SIEBIE, W ODLEGŁOŚCI KILKU KROKÓW. RODZIC MÓWI RYMOWANKĘ I WSPÓLNIE Z DZIECKIEM WYKONUJE OKREŚLONE RUCHY.
„PODAJ RĘCĘ” - JOANNA WOŁOCH
ZRÓB DO PRZODU MAŁY KROK
(WYKONUJEMY RUCHY ZGODNIE Z TREŚCIĄ RYMOWANKI)
TERAZ PODSKOCZ HOP HOP HOP
( PODSKAKUJEMY DO PRZODU, TAK ABY ZNALEŹĆ SIĘ BLISKO SWOJEGO PARTNERA)
PODAJ RĘCE: NAJPIERW PRAWĄ, TERAZ LEWĄ, KRĘĆ SIĘ ŻWAWO
(PODAJEMY SOBIE PRAWĄ, A NASTĘPNIE LEWĄ RĘKĘ I KRĘCIMY SIĘ W PARACH)
W BERKU KUCANEGO GRAMY
(KUCAMY)
CIUCIUBABKĘ WSZYSCY ZNAMY
(KUCAJĄC, ZASŁANIAMY OCZY RĘKOMA)
W KLASY SKACZESZ TY I JA
(PODSKAKUJEMY DWA RAZY)
KAŻDY W DOMU BĄCZKA MA
(KRĘCIMY SIĘ WOKÓŁ WŁASNEJ OSI)
6).ZNAJDŹ PARĘ – DOSKONALENIE PERCEPCJI WZROKOWEJ
RODZIC PRZECINA NA DWIE CZĘŚCI OBRAZKI ILUSTRUJĄCE POSTACI Z TEGO SAMEGO PAŃSTWA. DZIECKO LOSUJE OBRAZKI I SZUKA PASUJĄCEJ DO NIEJ PARY.
7). „KOLOROWE DZIECI”- ZABAWA RUCHOWO – NAŚLADOWCZA DO FRAGMENTU PIOSENKI Z REPERTUARU MAJKI JEŻOWSKIEJ.
DZIECKO ILUSTRUJE TEKST ZWROTKI RUCHEM I GESTEM WEDŁUG PONIŻSZEJ PROPOZYCJI. PODCZAS REFRENU TAŃCZY DOWOLNIE. W MIARĘ MOŻLIWOŚCI WŁĄCZA SIĘ W ŚPIEW.
https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4
Kolorowe dzieci (sł. Jerzy Bielunas, muz. Majka Jeżowska)
Gdyby, gdyby moja mama pochodziła z wysp Bahama (falowanie rękami – raz z prawej strony, raz z lewej strony) to od stóp po czubek głowy byłabym czekoladowa. (przykucnięcie i dotknięcie dłońmi stóp; w pozycji stojącej dotknięcie głowy ) Mogłam przyjść na świat w Cejlonie, na wycieczki jeździć słoniem,(złączenie dłoni i falowanie przedramionami ) i w Australii mieć tatusia i z tatusiem łapać strusie. ( przeskakiwanie z nogi na nogę w miejscu)
Ref. Nie patrz na to, w jakim kraju jaki kolor dzieci mają i jak piszą na tablicy – to naprawdę się nie liczy! Przecież wszędzie każda mama, każdy tata chce tak samo, żeby dziś na całym świecie mogły żyć szczęśliwe dzieci. (…)
(Źródło piosenki: płyta CD „Marzenia się spełniają”, Majka Jeżowska, Dystrybutor Fonografika, rok wyd. 2015)
8).DZIECI ŚWIATA – KOLOROWANKI.
DZIECKO WYBIERA SOBIE SPOŚRÓD KOLOROWANEK PRZEDSTAWIAJĄCYCH DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA TE, KTÓRE CHCE POKOLOROWAĆ.
9).WRĘCZENIE DYPLOMU ORAZ MEDALU Z OKAZJI DNIA DZIECKA
ŹRÓDŁO:
-
-
PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA, CZ.2, WYD.PWN
-
YOUTUBE
-
ŚWIAT PRZEDSZKOLANKI
-
PRZEDSZKOLANKOWO.PL
-
PŁYTA CD „MARZENIA SIĘ SPEŁNIAJĄ”, MAJKA JEŻOWSKA,
DYSTRYBUTOR FONOGRAFIKA, ROK WYD.2015
-