Krasnale i Stokrotki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 01.06.2020r. - 05.06.2020r. • Aktualności • Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" • Przedszkola • Placówki • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

Strona główna » Placówki » Przedszkola » Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" » Aktualności » Krasnale i Stokrotki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci -…
wielkość tekstuA-AA+

Krasnale i Stokrotki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 01.06.2020r. - 05.06.2020r.

PIĄTEK (05.06.2020)

TEMATYKA TYGODNIA – DZIEŃ DZIECKA

 

1. ZABAWA SŁOWNA : „PREZENTACJA KOLOROWYCH UBIORÓW”.

RODZIC I DZIECKO UBIERAJĄ SIĘ NA KOLOROWO. NASTĘPNIE KAŻDY WSTAJE, PREZENTUJE SWÓJ UBIÓR ORAZ WSKAZUJE I NAZYWA POSZCZEGÓLNE KOLORY, JAKIE ZNAJDUJĄ SIĘ NA JEGO UBRANIU.

 

2. ZABAWA DYDAKTYCZNA: „ ZNAJDŹ SWÓJ KOLOR”

RODZIC ROZKŁADA W DOMU KARTKI W RÓŻNYCH KOLORACH. NASTĘPNIE PROSI DZIECKO, ABY POSZUKAŁO TRZECH KARTEK W TAKICH KOLORACH , JAKIE MA NA SWOIM UBRANIU.

 

3. PRACA PLASTYCZNA: „ DZIWNE ZWIERZĘTA”

DZIECI DOSTAJĄ KARTKI Z KONTUROWYMI RYSUNKAMI RÓŻNYCH ZWIERZĄT. KOLORUJE JE KREDKAMI NA INNY KOLOR, NIŻ TEN, W JAKIM DANE ZWIERZĘ JEST W RZECZYWISTOŚCI.

POTEM WSPÓLNIE Z RODZICEM ZADAJĄ SOBIE PYTANIA O PRAWDZIWY KOLOR DANEGO ZWIERZĘCIA.

 

4. „W KRAINIE KOLORÓW” - ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK O KOLORACH.

RODZIC CZYTA ZAGADKĘ, A DZIECKO PRÓBUJE JE ROZWIĄZAĆ, PODAJĄC KOLOR O KTÓRYM BYŁA ZAGADKA.

 

    • POWIEDZ, W JAKIM KOLORZE SĄ GORĄCE SŁOŃCE I PIASEK NAD MORZEM (ŻÓŁTY)

    • W TYM KOLORZE JEST NIEBO I MORZE (NIEBIESKI)

    • TEGO KOLORU SZUKAJ NA ŁĄCE, JEST NIM TRAWA I ŻABKI SKACZĄCE (ZIELONY)

    • TAKI KOLOR MA MARCHEWKA I POMARAŃCZA (POMARAŃCZOWY)

    • JAKIM KOLOREM MALUJE SIĘ FIOŁKI LUB ŚLIWKI (FIOLETOWY)

    • GDY ZIMĄ ŚNIEG PADA PRZEZ DZIEŃ CAŁY ŚWIAT STAJE SIĘ NAGLE..... (BIAŁY)

    • W JAKIM KOLORZE MAJĄ BUTKI KRASNOLUDKI (CZERWONY)

 

5. ZABAWA BADAWCZA – MIESZANIE KOLORÓW, W CELU UZYSKANIA KOLORU.

RODZIC PRZYGOTOWUJE FARBY A NASTĘPNIE TŁUMACZY DZIECKU, ŻE BĘDĄ MIESZAĆ DWA KOLORY I ZOBACZY JAKI KOLOR POWSTANIE PO ZMIESZANIU DWÓCH KOLORÓW FARB.

- CZERWONY + ŻÓŁTY = POMARAŃCZOWY

- CZERWONY + NIEBIESKI = FIOLETOWY

- ŻÓŁTY + NIEBIESKI = ZIELONY

- CZERWONY + ZIELONY = NIEBIESKI

 

6. NAUKA PIERWSZEJ ZWROTKI PIOSENKI I REFRENU „KOLOROWE KREDKI”:

https://www.youtube.com/watch?v=W_M5PTTPScs

 

„KOLOROWE KREDKI”

 

KOLOROWE KREDKI W PUDEŁECZKU NOSZĘ

KOLOROWE KREDKI BARDZO LUBIĄ MNIE.

KOLOROWE KREDKI, KIEDY JE POPROSZĘ

NAMALUJĄ WSZYSTKO, TO CO CHCĘ

 

NAMALUJĄ DOMEK I NA PŁOCIE KOTA

I WESOŁE SŁONKO NA POCHMURNE DNI

A GDY W KOSMOS LECIEĆ PRZYJDZIE MI OCHOTA,

PRAWDZIWĄ RAKIETĘ NAMALUJĄ MI.

 

 

ŹRÓDŁO:

 

 

CZWARTEK (04.06.2020)

TEMATYKA TYGODNIA: DZIEŃ DZIECKA

 

1. RODZIC INFORMUJE DZIECKO, ŻE DZISIAJ JEST KRÓLEWNĄ ŚNIEŻKĄ

(RODZIC MOŻE ZAŁOŻYĆ LUB PRZYGOTOWAĆ PEWNE REKWIZYTY ZWIĄZANE Z KRÓLEWNĄ ŚNIEŻKĄ).

PROPONUJE DZIECKU, ABY DZISIEJSZEGO DNIA ZAMIENIŁO SIĘ

W KRASNOLUDKA, KTÓRY BĘDZIE POMAGAŁ KRÓLEWNIE W RÓŻNYCH PRACACH. DZIECKO UBIERA NA GŁOWĘ CZERWONĄ CZAPKĘ (JEŚLI MA).

 

2. ZABAWA: „PRACE W OGRODZIE”. KRÓLEWNA ŚNIEŻKA – RODZIC ZAPRASZA DZIECKO DO OGRODU (KĄCIK Z KLOCKAMI) I PROSI O POSEGREGOWANIE OWOCÓW (KLOCKÓW) DO TRZECH KOSZY (PUDEŁKA, TALERZYKI PLASTIKOWE ITP.). W JEDNYM MAJĄ BYĆ JABŁKA (KLOCKI CZERWONE), W DRUGIM GRUSZKI (KLOCKI ŻÓŁTE), W TRZECIM ŚLIWKI (KLOCKI NIEBIESKIE I FIOLETOWE).

 

3. ZABAWA „NAKRYWAMY DO STOŁU”.

KRÓLEWNA – RODZIC ROZDAJE DZIECKU SZTUĆCE I PROSI O ROZŁOŻENIE ICH NA STOLIKU. NASTĘPNIE WYJAŚNIA, ILE KRASNOLUDKÓW BĘDZIE SIEDZIAŁO PRZY KAŻDYM Z NICH

(NP.3). DZIECKO MUSI ROZŁOŻYĆ TYLE SZTUĆCÓW, ABY WYSTARCZYŁO DLA TRZECH KRASNOLUDKÓW.

 

4. ZABAWA: „ZAGINIONE CHUSTECZKI”.

KRÓLEWNA ŚNIEŻKA – RODZIC PROSI DZIECKO – KRASNOLUDKA O ZNALEZIENIE W LESIE (W DOMU) 3 ZAGINIONYCH CHUSTECZEK . RODZIC CHOWA JE W RÓŻNYCH MIEJSCACH

W DOMU.

 

5. ZABAWA MUZYCZNA „TANIEC KRASNOLUDKÓW”

https://www.youtube.com/watch?v=v1putcQBQHo

 

6. PRACA PLASTYCZNA „KRASNAL”

https://www.youtube.com/watch?v=FyWZvVbZ7_8

 

7).KRÓLEWNA ŚNIEŻKA I KRASNOLUDKI – KOLOROWANKA

 

ŹRÓDŁO:

  1. PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA”, CZ.2, WYD. PWN

  2. https://www.youtube.com/watch?v=FyWZvVbZ7_8

  3. https://www.youtube.com/watch?v=v1putcQBQHo

  4. KOLOROWANKI DO WYDRUKU.EU

 

 

ŚRODA ( 03.06.2020)

TEMATYKA TYGODNIA: DZIEŃ DZIECKA

 

UWAGA !!!!!!!

W DNIU DZISIEJSZYM ZACHĘCAM DO PRZEBRANIA SIĘ W DOWOLNY STRÓJ I UCZESTNICZENIE W NIM W ZAJĘCIACH :) :) :)

 

1.OGLĄDANIE ZDJĘĆ MUZYKÓW I TANCERZY Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA. ZWRÓCENIE UWAGI NA ICH STROJE ORAZ INSTRUMENTY MUZYCZNE.

 

2. ZABAWA „NA PODŁODZE”

RODZIC ZAPRASZA DZIECKO DO WESOŁEGO TAŃCA. WŁĄCZA DOWOLNĄ PIOSENKĘ. NA PRZERWIE W MUZYCE RODZIC PODAJE ZADANIA, KTÓRE DZIECKO MA WYKONAĆ.

PRZYKŁADY ZADAŃ:

- STAŃ NA JEDNEJ NODZE

- NA PODŁODZE JEST TYLKO PUPA

- PODŁOGI DOTYKAJĄ TYLKO OBIE NOGI I JEDNA RĘKA

- PODŁOGI DOTYKAJĄ TYLKO PLECY.

RODZIC MOŻE WYMYŚLEĆ INNE PRZYKŁADY ZADAŃ :) :) :)

 

3. ZABAWA : „GRAJĄCY BALONIK”

DZIECKO PRÓBUJE ZAGRAĆ NA BALONIKU. PSTRYKA W NIEGO PALUSZKAMI, PUKA CAŁĄ DŁONIĄ, PRZESUWA DŁOŃ PO BALONIKU ITP.

 

4. PRACA PLASTYCZNA: „MIKROFON Z TUTKI”

https://www.youtube.com/watch?v=JgEaf04_q14

 

5. WSPÓLNY LUB INDYWIDUALNY ŚPIEW DO ZROBIONEGO MIKROFONU ZNANYCH I LUBIANYCH PRZEZ DZIECKO PIOSENEK .

 

 

ŹRÓDŁO:

 

WTOREK – 02.06.2020 R.

TEMATYKA TYGODNIA: DZIEŃ DZIECKA

 

1. ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK DOTYCZĄCYCH ZABAW NA ŚWIEŻYM POWIETRZU.

RODZIC CZYTA DZIECKU ZAGADKI. ZADANIEM DZIECKA JEST WSKAZANIE ODPOWIEDNIEJ ILUSTRACJI Z ODPOWIEDZIĄ.

 

GDY WIATR WIEJE – WTEDY LATA,

MOŻE ZROBIĆ CI GO TATA.

DWA PATYCZKI, PAPIER, ŻYŁKA,

W NIEBO FRUNIE W SEKUND KILKA. (LATAWIEC)

 

PRZEWAŻNIE OKRĄGŁA: NOŻNA, DO SIATKÓWKI;

MOŻESZ JĄ KOZŁOWAĆ LUB ODBIJAĆ Z GŁÓWKI.

GDY DO KOSZA WPADNIE, TO PUNKTY ZDOBYWASZ;

NA BOISKU CHĘTNIE SAM W NIĄ PEWNIE GRYWASZ. (PIŁKA)

 

MA SIODEŁKO I DWA KOŁA,

DZWONEK, KIEROWNICĘ.

KIEDY NA NIM PEDAŁUJESZ,

ZWIEDZASZ OKOLICĘ. (ROWER)

 

GDY JEDZIESZ NA NIEJ,

STOISZ NA JEDNEJ NODZE.

DRUGĄ SIĘ ODPYCHASZ, BO MKNIESZ NA... (HULAJNODZE)

 

2. DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA - GRA MEMORY, ROZWIJAJĄCA KONCENTRACJĘ, PAMIĘĆ WZROKOWĄ, SPOSTRZEGAWCZOŚĆ ORAZ LOGICZNE MYŚLENIE.

POMYSŁY NA WYKORZYSTANIE KART NP.: 

 

  • DOBIERANKA - ODKRYWANKA, CZYLI DOSKONALE ZNANE MEMORY,

  • DOBIERANIE W PARY 

  • NAUKA JĘZYKA OBCEGO,  

  • PODRÓŻ PO RÓŻNYCH ZAKĄTKACH ŚWIATA,

  • ZABAWA "KTÓRE DZIECKO ZMIENIŁO MIEJSCE?"

  • ZABAWA "KTÓRE DZIECKO SIĘ SCHOWAŁO?"

  • PRZY WYDRUKOWANIU WIĘKSZEJ ILOŚCI KART MOŻNA STWORZYĆ DOMINO.

 

3. ZADANIE DLA STOKROTEK - WYKONANIE ĆWICZENIA – KARTY PRACY CZ. 2, KARTA NR 60.

DZIECKO ŁĄCZY POSTACIE Z ICH CIENIAMI.

 

4. ,,TO JEST NASZ DZIEŃ”- TANIEC DO PIOSENKI Z RODZICEM, Z WYKORZYSTANIEM BALONIKÓW.

UCZCIJCIE DZIEŃ DZIECKA WSPÓLNYM TAŃCEM - NADMUCHAJCIE BALONIK, PODCZAS TAŃCA TRZYMAJCIE GO BRZUCHAMI, GŁOWAMI, KOLANAMI, PLECAMI, TAK, BY NIE WYPADŁ.

https://www.youtube.com/watch?v=18j7gv8zzvo

 

5. ”ZAJĄC”- KONSTRUOWANIE ZABAWKI - DMUCHAWKI POŁĄCZONE Z ĆWICZENIAMI ODDECHOWYMI.

RODZIC PRZYGOTOWUJE JEDNORAZOWY KUBEK, RĘKAWICZKĘ JEDNORAZOWĄ ORAZ SŁOMKĘ. POMAGA DZIECKU ZROBIĆ MAŁY OTWÓR W KUBKU, TAK BY DO ŚRODKA WESZŁA SŁOMKA. NA RĘKAWICZCE DZIECKO RYSUJE OCZY, NOS, WĄSY, BY PRZYPOMINAŁA ZAJĄCZKA.RODZIC ZAKŁADA RĘKAWICZKĘ NA KUBEK,A NASTĘPNIE MOCUJE DODATKOWO GUMKĄ. NASTĘPNIE PROSI BY DZIECKO DMUCHNĘŁO W SŁOMKĘ.

SZCZEGÓŁOWA INSTRUKCJA I EFEKT:

 https://youtu.be/lnkc4vdqf6w

 

 

ŹRÓDŁA:

1. PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA” CZ. 2 WYD. PWN

2. MATERIAŁY WŁASNE

3. https://blizejprzedszkola.pl

4. https://www.youtube.com

5. https://przedszkouczek.pl

 

PONIEDZIAŁEK (01.06.2020)

TEMATYKA TYGODNIA: DZIEŃ DZIECKA

 

1). SŁUCHANIE WIERSZA DANUTY GELLNEROWEJ „DZIECI”

 

WSZYSTKIE DZIECI

NA CAŁYM ŚWIECIE

SĄ TAKIE SAME -

LUBIĄ SKAKAĆ NA JEDNEJ NODZE

I LUBIĄ ZANUDZAĆ MAMĘ

 

WSZYSTKIE DZIECI NA CAŁYM ŚWIECIE

ŚPIEWAJĄ WESOŁE PIOSENKI

I BYLE KAMYK

I BYLE SZKIEŁKO

BIORĄ JAK SKARB DO RĘKI

 

PODOBNO DZIECI

NA CAŁYM ŚWIECIE

BYWAJĄ NIEGRZECZNE CZASEM,

LECZ TO NIE U NAS

NIE W NASZYM MIEŚCIE -

TO GDZIEŚ ZA GÓRĄ, ZA LASEM.

 

ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA:

  • CO LUBIĄ ROBIĆ WSZYSTKIE DZIECI?

  • CO TY LUBISZ ROBIĆ?

  • JAKIE PIOSENKI LUBIĄ DZIECI NA CAŁYM ŚWIECIE?

  • JAKA JEST TWOJA ULUBIONA PIOSENKA?

 

 

2). MÓJ WYGLĄD – ZABAWA INTEGRACYJNA.

DZIECKO OTRZYMUJE LUSTERKO. PRZYGLĄDA SIĘ SOBIE, ZWRACAJĄC UWAGĘ NA KOLOR WŁOSÓW, OCZU, KSZTAŁT NOSA, UST.

 

3). ROZMOWA NA TEMAT DNIA DZIECKA Z WYKORZYSTANIEM ZDJĘĆ DZIECI Z RÓŻNYCH KRAJÓW I KONTYNENTÓW ORAZ BAJKI PT. „MY DZIECI ŚWIATA – JESTEŚMY DZIEĆMI”

RODZIC INFORMUJE DZIECKO, ŻE DZISIAJ JEST ŚWIĘTO WSZYSTKICH DZIECI. PREZENTUJE ZDJĘCIA DZIECI RÓŻNYCH NARODOWOŚCI ORAZ BAJKĘ. ZWRACA UWAGĘ NA ICH WYGLĄD, OTOCZENIE W JAKIM SIĘ ZNAJDUJĄ ITP.

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

 

4). W CO SIĘ BAWIĄ DZIECI NA CAŁYM ŚWIECIE? - ROZMOWA W OPARCIU O FOTOGRAFIE.

RODZIC ROZKŁADA NA PODŁODZE ZDJĘCIA. DZIECKO OPOWIADA, CO ROBIĄ PRZEDSTAWIONE NA NICH DZIECI. NASTĘPNIE DZIECKO OPOWIADA O TYM, JAKIE SĄ JEGO ULUBIONE ZABAWY I ZABAWKI.

 

5).PODAJ RĘCE – ZABAWA INTEGRACYJNA.

RODZIC I DZIECKO STAJĄ NAPRZECIWKO SIEBIE, W ODLEGŁOŚCI KILKU KROKÓW. RODZIC MÓWI RYMOWANKĘ I WSPÓLNIE Z DZIECKIEM WYKONUJE OKREŚLONE RUCHY.

 

 

„PODAJ RĘCĘ” - JOANNA WOŁOCH

 

ZRÓB DO PRZODU MAŁY KROK

(WYKONUJEMY RUCHY ZGODNIE Z TREŚCIĄ RYMOWANKI)

 

TERAZ PODSKOCZ HOP HOP HOP

( PODSKAKUJEMY DO PRZODU, TAK ABY ZNALEŹĆ SIĘ BLISKO SWOJEGO PARTNERA)

 

PODAJ RĘCE: NAJPIERW PRAWĄ, TERAZ LEWĄ, KRĘĆ SIĘ ŻWAWO

(PODAJEMY SOBIE PRAWĄ, A NASTĘPNIE LEWĄ RĘKĘ I KRĘCIMY SIĘ W PARACH)

 

W BERKU KUCANEGO GRAMY

(KUCAMY)

 

CIUCIUBABKĘ WSZYSCY ZNAMY

(KUCAJĄC, ZASŁANIAMY OCZY RĘKOMA)

 

W KLASY SKACZESZ TY I JA

(PODSKAKUJEMY DWA RAZY)

 

KAŻDY W DOMU BĄCZKA MA

(KRĘCIMY SIĘ WOKÓŁ WŁASNEJ OSI)

 

 

6).ZNAJDŹ PARĘ – DOSKONALENIE PERCEPCJI WZROKOWEJ

RODZIC PRZECINA NA DWIE CZĘŚCI OBRAZKI ILUSTRUJĄCE POSTACI Z TEGO SAMEGO PAŃSTWA. DZIECKO LOSUJE OBRAZKI I SZUKA PASUJĄCEJ DO NIEJ PARY.

 

 

7). „KOLOROWE DZIECI”- ZABAWA RUCHOWO – NAŚLADOWCZA DO FRAGMENTU PIOSENKI Z REPERTUARU MAJKI JEŻOWSKIEJ.

DZIECKO ILUSTRUJE TEKST ZWROTKI RUCHEM I GESTEM WEDŁUG PONIŻSZEJ PROPOZYCJI. PODCZAS REFRENU TAŃCZY DOWOLNIE. W MIARĘ MOŻLIWOŚCI WŁĄCZA SIĘ W ŚPIEW.

https://www.youtube.com/watch?v=Y_kIVuTfVk4

 

Kolorowe dzieci (sł. Jerzy Bielunas, muz. Majka Jeżowska)

 

Gdyby, gdyby moja mama pochodziła z wysp Bahama (falowanie rękami – raz z prawej strony, raz z lewej strony) to od stóp po czubek głowy byłabym czekoladowa. (przykucnięcie i dotknięcie dłońmi stóp; w pozycji stojącej dotknięcie głowy ) Mogłam przyjść na świat w Cejlonie, na wycieczki jeździć słoniem,(złączenie dłoni i falowanie przedramionami ) i w Australii mieć tatusia i z tatusiem łapać strusie. ( przeskakiwanie z nogi na nogę w miejscu)

 

 

Ref. Nie patrz na to, w jakim kraju jaki kolor dzieci mają i jak piszą na tablicy – to naprawdę się nie liczy! Przecież wszędzie każda mama, każdy tata chce tak samo, żeby dziś na całym świecie mogły żyć szczęśliwe dzieci. (…)

(Źródło piosenki: płyta CD „Marzenia się spełniają”, Majka Jeżowska, Dystrybutor Fonografika, rok wyd. 2015)

 

 

8).DZIECI ŚWIATA – KOLOROWANKI.

DZIECKO WYBIERA SOBIE SPOŚRÓD KOLOROWANEK PRZEDSTAWIAJĄCYCH DZIECI Z RÓŻNYCH STRON ŚWIATA TE, KTÓRE CHCE POKOLOROWAĆ.

 

9).WRĘCZENIE DYPLOMU ORAZ MEDALU Z OKAZJI DNIA DZIECKA

 

 

ŹRÓDŁO:

    • PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA, CZ.2, WYD.PWN

    • YOUTUBE

    • WWW.BLIZEJPRZEDSZKOLA.PL

    • ŚWIAT PRZEDSZKOLANKI

    • PRZEDSZKOLANKOWO.PL

    • PŁYTA CD „MARZENIA SIĘ SPEŁNIAJĄ”, MAJKA JEŻOWSKA,

      DYSTRYBUTOR FONOGRAFIKA, ROK WYD.2015

       

 

 

 

Kolorowe dzieci -Majka Jeżowska

❤️

Jak zrobić mikrofon z tutki | Kreatywna Mama

Monika Kluza - mini warsztat muzyczny "Taniec krasnoludków"

Krasnal - praca plastyczna How to make a dwarf

Fasolki - Kolorowe kredki, Piosenka dla dzieci