Krasnale i Stokrotki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 06. 04. 2020 r. - 10. 04. 2020 r. • Aktualności • Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" • Przedszkola • Placówki • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

Strona główna » Placówki » Przedszkola » Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" » Aktualności » Krasnale i Stokrotki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci -…
wielkość tekstuA-AA+

Krasnale i Stokrotki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 06. 04. 2020 r. - 10. 04. 2020 r.

PIĄTEK (10.04.)

 

  1. OPOWIASTKA RUCHOWA „SPACER KURCZĄTEK”

    DZIECKO UDAJE,ŻE JEST KURCZĄTKIEM I ILUSTRUJE RUCHEM SŁOWA RODZICA.

W KOSZYKU LEŻAŁO BARDZO DUŻO JAJEK, Z KTÓRYCH MIAŁY WYKLUĆ SIĘ NIEBAWEM MAŁE KURCZĄTKA (DZIECKO KUCA SKULONE NA PODŁODZE I SIĘ NIE RUSZA). NAGLE JAJKA ZACZĘŁY SIĘ PORUSZAĆ, A ICH SKORUPKI POWOLI PĘKAĆ. (DZIECKO ZACZYNA SIĘ PRZECIĄGAĆ, PROSTOWAĆ RĘCE I NOGI). PO CHWILI Z KAŻDEGO JAJKA WYKLUŁ SIĘ MAŁY KURCZACZEK. WSZYSTKIE PTASZKI ZACZĘŁY SIĘ ROZGLĄDAĆ I TRĄCAĆ DZIUBKAMI (DZIECKO ROZGLĄDA SIĘ I SZUKA INNYCH KURCZĄTEK). MAMA KURA ZABRAŁA KURCZĄTKA NA PIERWSZY SPACER. WSZYSTKIE USTAWIŁY SIĘ ZA NIĄ W SZEREGU I WYRUSZYŁY OGLĄDAĆ PODWÓRKO. (DZIECKO USTAWIA SIĘ ZA RODZICEM I IDZIE ZA NIM).

 

 

2. OGLĄDANIE I PORÓWNYWANIE JAJEK.

RODZIC PREZENTUJE DZIECKU JAJKA GOTOWANE (OBRANE I W SKORUPKACH), SUROWE I WYDMUSZKI. ZACHĘCA DO ICH OGLĄDANIA, OKREŚLANIA WYGLĄDU, BUDOWY, SMAKU, ZAPACHU. NASTĘPNIE ZADAJE PYTANIA: JAKIEGO KOLORU MOGĄ BYĆ SKORUPKI JAJEK?; JAKIE JEST JAJKO GDY OBIERZEMY JE ZE SKORUPKI?; CO TO SĄ WYDMUSZKI?; CZY ŁATWO JEST ZGNIEŚĆ WYDMUSZKĘ W DŁONI?; (DZIECKO SPRAWDZA)

 

3. ZABAWA BADAWCZA- „JAJKO UGOTOWANE I JAJKO SUROWE”                                                                                                                       RODZIC DAJE DZIECKU UGOTOWANE JAJKO NA TWARDO I PROSI O JEGO OBRANIE. POTEM RODZIC KROI JE NA POŁOWĘ, WSKAZUJE I NAZYWA ŻÓŁTKO I BIAŁKO. NASTĘPNIE BIERZE JAJKO SUROWE I JE ROZBIJA. ODDZIELA ŻÓŁTKO OD BIAŁKA. PYTA DZIECKO: JAK WYGLĄDA W ŚRODKU JAJKO UGOTOWANE, A JAK JAJKO SUROWE ?; CZYM SIĘ RÓŻNIĄ?;

 

4. PISANKA – WYSZYWANKA – ZABAWA MANIPULACYJNA.

POMOCE: SYLWETA JAJKA WYCIĘTA ZE SZTYWNEGO KARTONU Z OTWORAMI WYKONANYMI DZIURKACZEM, KOLOROWE TASIEMKI.

WYKONANIE; DZIECKO PRZEPLATA PRZEZ DZIURKI KOLOROWE TASIEMKI TWORZĄC NIEPOWTARZALNY WZÓR.

 

5. ZNAJDŹ DROGĘ OD JEDNEGO JAJKA DO DRUGIEGO, PRZEJEŻDŻAJĄC PALUSZKIEM PO NARYSOWANYCH SZLACZKACH.

 

6. POŁĄCZ W PARY

7. BAJKA – KUBUŚ - „WIELKANOC” https://www.youtube.com/watch?v=nDlJVu4rXrU

8. ZADANIE DLA STOKROTEK - KARTY PRACY CZ. 2, KARTA NR. 48

ŹRÓDŁO:

  1. PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATAK”, WYD. PWN

  2. WWW.BLIZEJPRZEDSZKOLA.PL

  3. YOUTUBE

  4. INSPIRACJE NA KAŻDĄ OKAZJĘ

 

CZWARTEK 09.04.2020r.

 

1. „WIELKANOCNE MALOWANKI” – UKŁADANIE HISTORYJKI I ROZMOWA INSPIROWANA JEJ TREŚCIĄ.

DZIECKO OGLĄDA ILUSTRACJE, NASTĘPNIE UKŁADA JE W ODPOWIEDNIEJ KOLEJNOŚCI I OPOWIADA TREŚĆ.

RODZIC ZADAJE DZIECKU PYTANIA:

CO ROBI DZIEWCZYNKA Z RODZICAMI?

PO CO TATA OBIERA CEBULĘ?

DLACZEGO ŁZAWIĄ MU OCZY?

W CZYM BĘDĄ GOTOWAĆ SIĘ JAJKA?

JAKI KOLOR MIAŁY JAJKA PRZED UGOTOWANIEM / PO UGOTOWANIU?

JAKIE INNE WARZYWA SĄ NA STOLE?

PO CO SĄ IM POTRZEBNE OBIERKI BURAKÓW I SZPINAK?

JAKI KOLOR BĘDĄ MIEĆ JAJKA UGOTOWANE W BURAKACH / W SZPINAKU?

RODZIC WYJAŚNIA DZIECKU, ŻE JAJKA FARBOWANE W TEN SPOSÓB (POPRZEZ ZANURZENIE W BARWNIKU) TO KRASZANKI.

 

2. WIELKANOCNE PORZĄDKI ZAJĄCZKA – ĆWICZENIE APARATU ARTYKULACYJNEGO.

DZIECKO WYKONUJE ĆWICZENIE WEDŁUG INSTRUKCJI RODZICA.

PEWNEGO DNIA MAŁY ZAJĄCZEK POSTANOWIŁ ZROBIĆ WIELKIE PRZEDŚWIĄTECZNE PORZĄDKI. NAJPIERW UMYŁ DOKŁADNIE

WSZYSTKIE ŚCIANY ( JĘZYK PRZESUWA SIĘ W STRONĘ POLICZKÓW PO STRONIE WEWNĘTRZNEJ).

POTEM WYCZYŚCIŁ SUFIT W SWOIM MIESZKANKU ( JĘZYK PRZESUWA SIĘ DO PODNIEBIENIA).

PODŁOGA TEŻ BYŁA BARDZO BRUDNA, WIĘC UMYŁ JĄ DOKŁADNIE ( JĘZYK NA DNIE JAMY USTNEJ).

KIEDY UMYŁ OKNA, POMYŚLAŁ, ŻE MUSI ZAWIESIĆ W NICH CZYSTE FIRANKI ( JĘZYK DOTYKA KOLEJNO WSZYSTKICH GÓRNYCH ZĘBÓW).

WYTRZEPAŁ TAKŻE PORZĄDNIE DYWAN Z SALONU I ROZŁOŻYŁ GO NA PODŁODZE (JĘZYK PRZESUWA SIĘ W STRONĘ DOLNEJ WARGI I WYSUWA NA BRODĘ).

BARDZO CHCIAŁ WYCZYŚCIĆ TEŻ LAMPĘ, WIĘC DŁUGO STAŁ NA PALCACH, ABY JEJ DOSIĘGNĄĆ ( JĘZYK WYSUWA SIĘ W KIERUNKU WARGI GÓRNEJ I NOSA).

WRESZCIE DOMEK BYŁ CZYSTY I PACHNĄCY (WCIĄGANIE POWIETRZA NOSEM)!

W TAKIM CZYŚCIUTKIM DOMU MOŻE ZACZĄĆ MALOWAĆ WIELKANOCNE PISANKI!

 

3. PISANKOWE PUZZLE – ĆWICZENIE DOSKONALĄCE PERCEPCJĘ WZROKOWĄ.

DZIECKO OTRZYMUJE ILUSTRACJĘ JAJKA Z ZAZNACZONYMI PRZERYWANYMI KRESKAMI DO POCIĘCIA. ZADANIEM DZIECKA JEST POCIĄĆ PISANKĘ WEDŁUG LINII I UŁOŻYĆ JĄ JAK PUZZLE. MOŻNA TEŻ ZMODYFIKOWAĆ ZADANIE I POPROSIĆ DZIECKA

O UŁOŻENIE CZEGOŚ ZUPEŁNIE INNEGO Z OTRZYMANYCH ELEMENTÓW.

 

4. WYKLUŁY SIĘ KURCZĘTA – ĆWICZENIE PERCEPCJI WZROKOWEJ.

DZIECKO ŁĄCZY LINIĄ NA KARCIE PRACY DWIE POŁÓWKI JAJ. JAKO WSKAZÓWKĘ WYKORZYSTUJE KSZTAŁT PĘKNIĘCIA. POŁÓWKI TEGO SAMEGO JAJA KOLORUJE NA TEN SAM KOLOR. NASTĘPNIE ZAMACZA PALEC W ŻÓŁTEJ FARBIE I ODBIJA NA DOLE KARTKI TYLE ŚLADÓW, ILE JEST CAŁYCH JAJEK. GDY FARBA WYSCHNIE, RYSUJE PISAKAMI OCZY, DZIÓB I NOGI WYKLUTYM KURCZĘTOM.

 

5. BARANKI NA ŁĄCE – ĆWICZENIE MATEMATYCZNE.

DZIECKO SIEDZI NA DYWANIE. OTRZYMUJE ZESTAW OBRAZKÓW, KTÓRE UKŁADA PRZED SOBĄ.

RODZIC UKŁADA TAKIE SAME OBRAZKI, PREZENTUJĄC, W JAKIEJ KOLEJNOŚCI BARANKI POJAWIŁY SIĘ NA ŁĄCE.

DZIECKO UWAŻNIE SIĘ IM PRZYGLĄDAJĄ. PO CHWILI RODZIC ZASŁANIA JE PASKIEM PAPIERU, A DZIECKO ODTWARZA TĘ SAMĄ SEKWENCJĘ OBRAZKÓW NA SWOIM ZESTAWIE . GDY WSZYSCY SĄ GOTOWI, NASTĘPUJE PORÓWNANIE Z WZOREM UŁOŻONYM PRZEZ RODZICA.

WAŻNE, BY RODZIC ZACZYNAŁ OD KILKU OBRAZKÓW I STOPNIOWO ZWIĘKSZAŁ ICH LICZBĘ, W ZALEŻNO­ŚCI OD MOŻLIWOŚCI DZIECKA.

 

6. KURCZAK NIESPODZIANKA

https://kreatywnieaktywni.pl/article/106-Kurczak+niespodzianka

 

ŹRÓDŁA:

1. PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA” CZ. 2 WYD. PWN

2. MATERIAŁY WŁASNE

3. HTTPS://WWW.YOUTUBE.COM

4. HTTPS://BLIZEJPRZEDSZKOLA.PL

5. HTTP://PRZEDSZKOLANKOWO.PL

 

ŚRODA (08.04)

  1. PRZYGODY WIELKANOCNEGO ZAJĄCA – HISTORYJKA OBRAZKOWA

    RODZIC PREZENTUJE PIERWSZĄ ILUSTARCJĘ I PROSI DZIECKO, ABY OPISAŁO, CO SIĘ NA NIEJ ZNAJDUJE. NASTĘPNIE POKAZUJE KOLEJNĄ ILUSTARCJĘ I DOPYTUJE DZIECKO - DLACZEGO ZAJĄC OBLAŁ WODĄ KOLEGĘ?; CZY W LANY PONIEDZIAŁEK MOŻNA OBLEWAĆ INNYCH WODĄ Z WIADRA?; DLACZEGO NIE POWINNO SIĘ TEGO ROBIĆ?;

    RODZIC PREZENTUJE TRZECIĄ ILUSTRACJĘ I ZADAJE PYTANIA – DLACZEGO ZAJĄC LEŻY W ŁÓŻKU?; CO SPOWODOWAŁO, ŻE SIĘ ROZCHOROWAŁ?; DLACZEGO ZAJĄC TRZYMAJĄCY MARCHEWKI MA SPUSZCZONE USZY I SMUTNĄ MINĘ?

    NA KONIEC RODZIC POKAZUJE OSTATNIĄ ILUSTRACJĘ I WYJAŚNIA, ŻE ZAJĄCZKI NA SZCZĘŚCIE POGODZIŁY SIĘ I ZNALAZŁY SPOSÓB NA BEZPIECZNĄ ZABAWĘ ORAZ PRZYPOMINA, ABY W LANY PONIEDZIAŁEK PAMIĘTAĆ O BEZPIECZEŃSTWIE.

     

  2. PRZYGOTOWANIE ZAJĄCZKÓW DO ŚWIĄT – RYMOWANA GIMNASTYKA

RODZIC RECYTUJE RYMOWANKI, DEMONSTRUJĄC ĆWICZENIA, A DZIECKO

POWTARZA ZA RODZICEM TEKST I WYKONUJE POLECENIE ZGODNIE Z

INSTRUKCJĄ. KAŻDE ĆWICZENIE POWTARZAMY KILKA RAZY.

  • DZIECKO SPACERUJE PO POKOJU. NA SYGNAŁ RODZICA WSPINA SIĘ NA PALCACH I UNOSI RĘCĘ.

 

 

GDY ŚWIĘTA WIELKANOCNE SIĘ ZBLIŻAJĄ,

ZAJĄCZKI W DOMU KURZE WYCIERAJĄ.

 

  • DZIECKO W SIADZIE SKRZYŻNYM PRAWĄ RĘKĄ POCIERA LEWĄ CZĘŚĆ CIAŁA, A NASTĘPNIE LEWĄ - PRAWĄ CZĘŚĆ, UDAJĄC CZYSZCZENIE FUTERKA.

    NASTĘPNIE CZYSZCZĄ SWOJE FUTERKA,

 

 

          W PRAWO I W LEWO KAŻDY ZAJĄC ZERKA.

 

  • DZIECKO POCHYLA SIĘ DO PRZODU, UGINA KOLANA I UDAJE DŹWIGANIE CIĘŻKICH SIATEK. NASTĘPNIE PROSTUJĄ SIĘ I POWTARZAJĄ ĆWICZENIE.

OD RANA ZE SKLEPU Z ZAKUPAMI WRACAJĄ,

CIĘŻKIE SIATKI W ŁAPKACH DŹWIGAJĄ.

 

  • DZIECKO Z RODZICEM LEŻY NA BRZUCHU NAPRZECIWKO SIEBIE. UNOSZĄ RĘCE I TOCZĄ DO SIEBIE PIŁKĘ („PISANKE”)

W KOSZYCZKU JESZCZE NIE WSZYSTKO MAJĄ,

PISANKI DO SIEBIE ŻWAWO TURLAJĄ.

 

  • DZIECKO SKACZE W PRZYSIADZIE W RÓŻNYCH KIERUNKACH. CO CHWILĘ ZATRZYMUJĄ SIĘ, STAJĄ SŁUPKA (PRZYSIAD, PALCE WSKAZUJĄCE PRZY USZACH) I UŚMIECHAJĄ SIĘ WESOŁO.

KIEDY JUŻ WSZYSTKO PRZYGOTOWAŁY,

SKAKAŁY WESOŁO PRZEZ DZIEŃ CAŁY.

 

  • DZIECKO WYKONUJE UKŁONY Z NISKIM POCHYLENIEM TUŁOWIA.

CO CHWILĘ GOŚCIE PRZYBYWAJĄ,

ZAJĄCZKI W PAS IM SIĘ KŁANIAJĄ.

 

  • DZIECKO CHODZI DOOKOŁA STOŁU. SPOKOJNIE ODDYCHA , NABIERA POWIETRZA NOSEM I WYPUSZCZA USTAMI.

NA ŚWIĄTECZNY SPACER POWYCHODZIŁY,

WSZYSTKICH SĄSIADÓW ODWIEDZIŁY.

 

3. ZABAWA PLASTYCZNA – WIELKANOCNA MASKA ZAJĄCZKA

POTRZEBNE MATERIAŁY:

- KLEJ

- KARTKA Z BLOKU TECHNICZNEGO

- SZABLON ZAJĄCA (ZAŁĄCZNIK ;) )

- RÓŻNEGO RODZAJU OZDOBY (NP. BIBUŁA, WSTĄŻKI, BROKAT ITP.)

WYKONANIE:

ODRYSUJ SZABLON ZAJĄCZKA NA KARTCE Z BLOKU TECHNICZNEGO,

WYTNIJ SZABLON. OZDABIAJ MASKĘ ZAJĄCZKA WEDŁUG WŁASNEGO

POMYSŁU. NA KONIEC MOŻNA PRZYWIĄZAĆ DO MASKI GUMKĘ LUB

WSTĄŻECZKĘ.

 

4. WIELKANOCNE ZAGADKI – UTRWALENIE WIEDZY NA TEMAT ŚWIĄT WIELKANOCNYCH .

RODZIC CZYTA ZAGADKĘ, DZIECKO PRÓBUJE ODGADNĄĆ. MOŻNA WYKORZYSTAĆ ILUSTRACJE, KTÓRE PAŃSTWU PRZESŁAŁAM DO POPREZDNICH ZAJĘĆ. PO UDZIELENIU ODPOWIEDZI MOŻNA WYSZUKAĆ WŁAŚCIWEGO OBRAZKA, KTÓRY ILUSTRUJE DANĄ ODPOWIEDŹ.

 

  • CO TO ZA GAŁĄZKA,

    CO KOTKÓW MA BEZ LIKU.

    I CHOCIAŻ NIE ZAMRUCZY

    MIŁA JEST W DOTYKU ( BAZIE)

 

  • LEŻY W KOSZYKU

    PIĘKNIE WYSTROJONE

    MALOWANE, PISANE,

    DRAPANE LUB KRASZANE. (PISANKA)

 

  • JEDEN TAKI DZIEŃ

    W CAŁYM ROKU MAMY,

    ŻE GDY NAS OBLEJĄ

    TO SIĘ NIE GNIEWAMY (LANY PONIEDZIAŁEK)

 

  • UKRYWA W WIELKANOC SŁODKOŚCI RÓŻNE,

    WIĘC KAŻDE DIECKO NA NIEGO CZEKA,

    ZOBACZYĆ GO JEDNAK WYSIŁKI TO PRÓŻNE,

    BO ON SUSAMI – KIC! KIC! UCIEKA (ZAJĄCZEK)

 

  • POTULNE ZWIERZĄTKO

    Z MASŁA ULEPIONE

    MAŁĄ CHORĄGIEWKĄ

    WDZIĘCZNIE OZDOBIONE (BARANEK)

     

  • MAŁY, ŻÓŁTY PTASZEK

    Z JAJKA SIĘ WYKLUWA,

    ZAMIAST PIÓR MA PUSZEK,

    WIĘC JESZCZE NIE FRUWA

     

  • WYROŚNIĘTA PANI,

    LUKREM JEST POLANA,

    NA ŚWIĄTECZNYM STOLE,

    PYSZNI SIĘ OD RANA (BABKA WIELKANOCNA )

 

  • WIELKANOCNA ZUPA

    W NIEJ KIEŁBASA PŁYWA,

    JEST TAM TEŻ JAJECZKO,

    ŻÓŁTE JAK SŁONECZKO (ŻUREK)

 

5. ZAJĄCZEK WIELKANOCNY – ZABAWA PALUSZKOWA

https://www.youtube.com/watch?v=To2Jfos-mRQ

 

PODSKAKUJE ZAJĄC

USZAMI MACHAJĄC

TWORZY PISANECZKI

TO W KROPKI, TO W PASECZKI

PÓŹNIEJ ZAJĄC ZMYKA, PROSTO DO KOSZYKA

A TAM SÓL, MASEŁKO, CHLEBEK POKROJONY

ZAJĄC ZJADŁ WSZYSTKO I JEST NAJEDZONY!

 

6. MUZOLAKI - „ZAJĄC” - ZABAWA RUCHOWA DO PIOSENKI

https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc

 

ŹRÓDŁO:

 

WTOREK 07.04.2020r.

1. ŻYCZENIA OD ZAJĄCZKA – WYKONANIE KARTKI Z ŻYCZENIAMI.

MATERIAŁY: KOLOROWA KARTKA Z BLOKU TECHNICZNEGO W FORMACIE A6; BIAŁA KARTKA Z BLOKU TECHNICZNEGO O 2 CM KRÓTSZA I WĘŻSZA NIŻ FORMAT A6; OŁÓWEK; NOŻYCZKI; KLEJ; POMPONIK NA NOS; RUCHOME OCZKA.

WYKONANIE:

1. NA KOLOROWEJ KARTCE DZIECKO RYSUJE DWOJE DŁUGICH USZU I DWIE

ŁAPKI, A NASTĘPNIE WYCINA JE.

2. USZY PRZYKLEJA NA GÓRZE KOLOROWEGO KARTONIKA, A ŁAPKI – PO JEGO

BOKACH.

3. NA WIERZCH NAKLEJA BIAŁY KARTONIK I ZAGINA ELEMENTY TAK, ABY GO ZASŁANIAŁY

(USZY W DÓŁ, A ŁAPKI DO ŚRODKA). NA BIAŁYM KARTONIKU MOŻNA NARYSOWAĆ PYSZCZEK ZAJĄCZKA LUB PRZYKLEIĆ OCZKA I GUZICZEK, A TAKŻE NAPISAĆ LUB PRZYKLEIĆ WYDRUKOWANE ŻYCZENIA.

TAK PRZYGOTOWANĄ KARTKĘ MOŻNA SFOTOGRAFOWAĆ I WYSŁAĆ W RAMACH TEGOROCZNYCH ŻYCZEŃ ŚWIĄTECZNYCH DO BLISKICH. BYĆ MOŻE TAKI DROBNY GEST ZACHĘCI DZIECI, ABY PIELĘGNOWAŁY TRADYCJĘ WŁASNORĘCZNEGO TWORZENIA KARTEK.

2. DOPASUJ CIENIE – ZABAWA DOSKONALĄCA PERCEPCJĘ WZROKOWĄ.

DZIECKO LOSUJE OBRAZEK, A NASTĘPNIE ŁĄCZY GO Z CIENIEM.

3. JAJECZKA- ZABAWY PALUSZKOWE (MAGDALENA NOWAK)

DZIECI DO KURNIKA POSZŁY

"SPACEROWANIE" PALCAMI JEDNEJ DŁONI PO WIERZCHU DRUGIEJ

I JAJECZKA PRZYNIOSŁY.

ZACISKANIE DŁONI W PIĘŚCI

MAMA JE UGOTOWAŁA

ENERGICZNE MACHANIE PIĘŚCIAMI W GÓRĘ I W DÓŁ

I DZIECIOM PODAŁA.

WYPROSTOWANIE DŁONI

DZIECI JAJECZKAMI O BLAT STOŁU STUKAJĄ

ZACIŚNIĘCIE DŁONI W PIĘŚCI, ZŁĄCZENIE ICH ZE SOBĄ

I STUKANIE NIMI O PODŁOŻE

I ZE SKORUPEK JE OBIERAJĄ.

STOPNIOWE OTWIERANIE KOLEJNYCH PALCÓW

NA TALERZACH UKŁADAJĄ,

STUKANIE DŁONIĄ ZACIŚNIĘTĄ W PIĘŚĆ O WNĘTRZE DRUGIEJ DŁONI

STARANNIE KROJĄ, SOLĄ

PRZESUWANIE BOKIEM JEDNEJ DŁONI PO WNĘTRZU DRUGIEJ,

NASTĘPNIE NAŚLADOWANIE POSYPYWANIA

I ZE SMAKIEM ZJADAJĄ.

MASOWANIE SIĘ DŁONIĄ PO BRZUCHU

4. KTÓRE JAJKO SCHOWAŁ LISEK? – ZABAWA ROZWIJAJĄCA SPOSTRZEGAWCZOŚĆ.

POMOCE: SYLWETY JAJ WYCIĘTE Z KOLOROWEGO PAPIERU (KAŻDA W INNYM KOLORZE); EMBLEMAT LISKA NA OPASCE.

DZIECKO OTRZYMUJE OPASKĘ Z EMBLEMATEM LISKA. NA DYWANIE LEŻY OSIEM „PISANEK”. RODZIC ZAPAMIĘTUJE JE I ZAMYKA OCZY, A W TYM CZASIE „LISEK” CHOWA JEDNĄ „PISANKĘ” ZA PLECAMI, TAK ABY RODZIC JEJ NIE WIDZIAŁ. UCZESTNICY ZABAWY PRÓBUJĄ ODGADNĄĆ, KTÓRĄ PISANKĘ SCHOWAŁ „LISEK”. JEŚLI IM SIĘ TO

UDA, NASTĘPUJE WYBÓR NOWEGO „LISKA” ZABAWA TRWA DALEJ.

5. GDZIE JEST KURCZĄTKO? – UTRWALANIE POJĘĆ PRZESTRZENNYCH.

RODZIC PREZENTUJE KO­LEJNE OBRAZKI I ZACHĘCA, ABY DZIECKO OKREŚLIŁO POŁOŻENIE KURCZĄTKA (NP. KURCZĄTKO STOI PRZED JAJKIEM; KURCZĄTKO STOI POMIĘDZY DWOMA JAJKAMI).

6. ZADANIE DLA STOKROTEK

WYKONANIE ĆWICZENIA – KARTY PRACY CZ. 2; KARTA NR 49

DZIECKO MALUJE PISANKĘ WEDŁUG WŁASNEGO POMYSŁU.

 

ŹRÓDŁA:

1. PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA” CZ. 2 WYD. PWN

2. MATERIAŁY WŁASNE

3. HTTPS://WWW.YOUTUBE.COM

4. HTTPS://BLIZEJPRZEDSZKOLA.PL

5. HTTP://PRZEDSZKOLANKOWO.PL

 

PONIEDZIAŁEK (06.04.)

  1. ROZMOWA NA TEMAT ZBLIŻAJĄCYCH SIĘ ŚWIĄT WIELKANOCNYCH. RODZIC OPOWIADA O ZWYCZAJACH ZWIĄZANYCH ZE ZBLIŻAJĄCYMI SIĘ ŚWIĘTAMI NA PODSTAWIE HISTORYJKI OBRAZKOWEJ PT. „ŚWIĘCIMY POKARMY” ORAZ ILUSTRACJI PRZEDSTAWIAJĄCYCH SYMBOLE WIELKANOCNE.

  2. WYSŁUCHANIE WIERSZA DOROTY GELLNER „PISANKI”

PATRZCIE,

ILE NA STOLE PISANEK!

KAŻDA MA OCZY

MALOWANE

NAKLEJANE

 

KAŻDA MA UŚMIECH

KOLOROWY

I LEŻY NA STOLE GRZECZNIE,

ŻEBY SIĘ NIE POTŁUC

PRZYPADKIEM

W DZIEŃ ŚWIĄTECZNY

ALE PAMIĘTAJCIE!

PISANKI

NIE SĄ DO JEDZENIA.

Z PISANEK SIĘ WYKLUJĄ

ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA!

 

3. ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA:

- JAK WYGLĄDAY PISANKI Z WIERSZA?

- DACZEGO POWINNY GRZECZNIE LEŻEĆ NA STOLE?

- DLACZEGO NIE JEMY PISANEK ?

- Z CZEGO WYKONUJE SIĘ PISANKI?

- JAKIE ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA MOŻNA ZŁOŻYĆ DRUGIEJ OSOBIE?

 

4. ZABAWA RUCHOWA „BARANKI” RODZIC UDERZA RYTMIECZNIE O DOWOLNY PRZEDMIOT NP. STÓŁ,

DZIECI BARANKI SWOBODNIE BIEGAJĄ PO POKOJU. GDY RODZIC

PRZESTAJE UDERZAĆ DZIECKO ZATRZYMUJE SIĘ I NAJPIERW CICHO,

A POTEM CORAZ GŁOŚNIEJ NAŚLADUJĄ ODGŁOS BARANKÓW: BE BE

BE (PAMIĘTAJMY O RÓŻNYM NATĘŻENIU GŁOSU !)

 

5. ZABAWY MATEMATYCZNE:

5A) WŁÓŻ DO KOSZYCZKA ODPOWIEDNIĄ ILOŚĆ JAJEK;

  •  KOSZYCZEK – 1 JAJKO
  • 2 KOSZYCZEK – 2 JAJKA

  • 3 KOSZYCZEK – 3 JAJKA

    DLA CHĘTNYCH:

  • 4 KOSZYCZEK – 4 JAJKA

  • 5 KOSZYCZEK – 5 JAJEK

5B). WSKAŻ NA OBRAZKU, KTÓRE JAJKO JEST DUŻE A KTÓRE MAŁE

6. MOJA PISANKA

ZACHĘCAM DO STWORZENIA WŁASNEJ PISANKI WYKORZYSTUJĄC PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W MIESZKANIU :) PRZYKŁAD TAKIEJ PISANKI W ZAŁĄCZNIKU :)

7. PIOSENKA „WIELKANOCNA PISANKA”

https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8

PISANKI PISANKI JAJKA MALOWANE

NIE MA WIELKANOCY BEZ BARWNYCH PISANEK

PISANKI PISANKI JAJKA KOLOROWE, NA NICH MALOWANE BAJKI PISANKOWE

NA JEDNEJ KOGUCIK, A NA DRUGIEJ SŁOŃCE

ŚMIEJĄ SIĘ NA TRZECIEJ LALECZKI TAŃCZĄCE

NA CZWARTEJ KWIATUSZKI, A NA PIĄTEJ GWIAZDKI

NA KAŻDEJ PISANCE PIĘKNE OPOWIASTKI​

 

8. ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE – POŁĄCZ KROPKI

ŹRÓDŁO:

    • PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA”, WYD. PWN

    • YOUTUBE

    • WWW.BLIZEJPRZEDSZKOLA.PL

    • INSPIRACJE NA KAŻDĄ OKAZJĘ

    • KREATYWNE NAUCZYCIELKI PRZEDSZKOLA

 

Muzolaki - Zając , piosenka na wielkanoc i nietylko

"Zajączek wielkanocny" Zabawa paluszkowa

♫ ♫ ♫ Pisanki, pisanki ♫ ♫ ♫ Piosenka dla dzieci ♫ ♫ ♫

Kubuś - Wielkanoc - bajka dla dzieci