Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina"
Krasnale i Stokrotki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 06. 04. 2020 r. - 10. 04. 2020 r.
PIĄTEK (10.04.)
-
OPOWIASTKA RUCHOWA „SPACER KURCZĄTEK”
DZIECKO UDAJE,ŻE JEST KURCZĄTKIEM I ILUSTRUJE RUCHEM SŁOWA RODZICA.
W KOSZYKU LEŻAŁO BARDZO DUŻO JAJEK, Z KTÓRYCH MIAŁY WYKLUĆ SIĘ NIEBAWEM MAŁE KURCZĄTKA (DZIECKO KUCA SKULONE NA PODŁODZE I SIĘ NIE RUSZA). NAGLE JAJKA ZACZĘŁY SIĘ PORUSZAĆ, A ICH SKORUPKI POWOLI PĘKAĆ. (DZIECKO ZACZYNA SIĘ PRZECIĄGAĆ, PROSTOWAĆ RĘCE I NOGI). PO CHWILI Z KAŻDEGO JAJKA WYKLUŁ SIĘ MAŁY KURCZACZEK. WSZYSTKIE PTASZKI ZACZĘŁY SIĘ ROZGLĄDAĆ I TRĄCAĆ DZIUBKAMI (DZIECKO ROZGLĄDA SIĘ I SZUKA INNYCH KURCZĄTEK). MAMA KURA ZABRAŁA KURCZĄTKA NA PIERWSZY SPACER. WSZYSTKIE USTAWIŁY SIĘ ZA NIĄ W SZEREGU I WYRUSZYŁY OGLĄDAĆ PODWÓRKO. (DZIECKO USTAWIA SIĘ ZA RODZICEM I IDZIE ZA NIM).
2. OGLĄDANIE I PORÓWNYWANIE JAJEK.
RODZIC PREZENTUJE DZIECKU JAJKA GOTOWANE (OBRANE I W SKORUPKACH), SUROWE I WYDMUSZKI. ZACHĘCA DO ICH OGLĄDANIA, OKREŚLANIA WYGLĄDU, BUDOWY, SMAKU, ZAPACHU. NASTĘPNIE ZADAJE PYTANIA: JAKIEGO KOLORU MOGĄ BYĆ SKORUPKI JAJEK?; JAKIE JEST JAJKO GDY OBIERZEMY JE ZE SKORUPKI?; CO TO SĄ WYDMUSZKI?; CZY ŁATWO JEST ZGNIEŚĆ WYDMUSZKĘ W DŁONI?; (DZIECKO SPRAWDZA)
3. ZABAWA BADAWCZA- „JAJKO UGOTOWANE I JAJKO SUROWE” RODZIC DAJE DZIECKU UGOTOWANE JAJKO NA TWARDO I PROSI O JEGO OBRANIE. POTEM RODZIC KROI JE NA POŁOWĘ, WSKAZUJE I NAZYWA ŻÓŁTKO I BIAŁKO. NASTĘPNIE BIERZE JAJKO SUROWE I JE ROZBIJA. ODDZIELA ŻÓŁTKO OD BIAŁKA. PYTA DZIECKO: JAK WYGLĄDA W ŚRODKU JAJKO UGOTOWANE, A JAK JAJKO SUROWE ?; CZYM SIĘ RÓŻNIĄ?;
4. PISANKA – WYSZYWANKA – ZABAWA MANIPULACYJNA.
POMOCE: SYLWETA JAJKA WYCIĘTA ZE SZTYWNEGO KARTONU Z OTWORAMI WYKONANYMI DZIURKACZEM, KOLOROWE TASIEMKI.
WYKONANIE; DZIECKO PRZEPLATA PRZEZ DZIURKI KOLOROWE TASIEMKI TWORZĄC NIEPOWTARZALNY WZÓR.
5. ZNAJDŹ DROGĘ OD JEDNEGO JAJKA DO DRUGIEGO, PRZEJEŻDŻAJĄC PALUSZKIEM PO NARYSOWANYCH SZLACZKACH.
6. POŁĄCZ W PARY
7. BAJKA – KUBUŚ - „WIELKANOC” https://www.youtube.com/watch?v=nDlJVu4rXrU
8. ZADANIE DLA STOKROTEK - KARTY PRACY CZ. 2, KARTA NR. 48
ŹRÓDŁO:
-
PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATAK”, WYD. PWN
-
YOUTUBE
-
INSPIRACJE NA KAŻDĄ OKAZJĘ
CZWARTEK 09.04.2020r.
1. „WIELKANOCNE MALOWANKI” – UKŁADANIE HISTORYJKI I ROZMOWA INSPIROWANA JEJ TREŚCIĄ.
DZIECKO OGLĄDA ILUSTRACJE, NASTĘPNIE UKŁADA JE W ODPOWIEDNIEJ KOLEJNOŚCI I OPOWIADA TREŚĆ.
RODZIC ZADAJE DZIECKU PYTANIA:
CO ROBI DZIEWCZYNKA Z RODZICAMI?
PO CO TATA OBIERA CEBULĘ?
DLACZEGO ŁZAWIĄ MU OCZY?
W CZYM BĘDĄ GOTOWAĆ SIĘ JAJKA?
JAKI KOLOR MIAŁY JAJKA PRZED UGOTOWANIEM / PO UGOTOWANIU?
JAKIE INNE WARZYWA SĄ NA STOLE?
PO CO SĄ IM POTRZEBNE OBIERKI BURAKÓW I SZPINAK?
JAKI KOLOR BĘDĄ MIEĆ JAJKA UGOTOWANE W BURAKACH / W SZPINAKU?
RODZIC WYJAŚNIA DZIECKU, ŻE JAJKA FARBOWANE W TEN SPOSÓB (POPRZEZ ZANURZENIE W BARWNIKU) TO KRASZANKI.
2. WIELKANOCNE PORZĄDKI ZAJĄCZKA – ĆWICZENIE APARATU ARTYKULACYJNEGO.
DZIECKO WYKONUJE ĆWICZENIE WEDŁUG INSTRUKCJI RODZICA.
PEWNEGO DNIA MAŁY ZAJĄCZEK POSTANOWIŁ ZROBIĆ WIELKIE PRZEDŚWIĄTECZNE PORZĄDKI. NAJPIERW UMYŁ DOKŁADNIE
WSZYSTKIE ŚCIANY ( JĘZYK PRZESUWA SIĘ W STRONĘ POLICZKÓW PO STRONIE WEWNĘTRZNEJ).
POTEM WYCZYŚCIŁ SUFIT W SWOIM MIESZKANKU ( JĘZYK PRZESUWA SIĘ DO PODNIEBIENIA).
PODŁOGA TEŻ BYŁA BARDZO BRUDNA, WIĘC UMYŁ JĄ DOKŁADNIE ( JĘZYK NA DNIE JAMY USTNEJ).
KIEDY UMYŁ OKNA, POMYŚLAŁ, ŻE MUSI ZAWIESIĆ W NICH CZYSTE FIRANKI ( JĘZYK DOTYKA KOLEJNO WSZYSTKICH GÓRNYCH ZĘBÓW).
WYTRZEPAŁ TAKŻE PORZĄDNIE DYWAN Z SALONU I ROZŁOŻYŁ GO NA PODŁODZE (JĘZYK PRZESUWA SIĘ W STRONĘ DOLNEJ WARGI I WYSUWA NA BRODĘ).
BARDZO CHCIAŁ WYCZYŚCIĆ TEŻ LAMPĘ, WIĘC DŁUGO STAŁ NA PALCACH, ABY JEJ DOSIĘGNĄĆ ( JĘZYK WYSUWA SIĘ W KIERUNKU WARGI GÓRNEJ I NOSA).
WRESZCIE DOMEK BYŁ CZYSTY I PACHNĄCY (WCIĄGANIE POWIETRZA NOSEM)!
W TAKIM CZYŚCIUTKIM DOMU MOŻE ZACZĄĆ MALOWAĆ WIELKANOCNE PISANKI!
3. PISANKOWE PUZZLE – ĆWICZENIE DOSKONALĄCE PERCEPCJĘ WZROKOWĄ.
DZIECKO OTRZYMUJE ILUSTRACJĘ JAJKA Z ZAZNACZONYMI PRZERYWANYMI KRESKAMI DO POCIĘCIA. ZADANIEM DZIECKA JEST POCIĄĆ PISANKĘ WEDŁUG LINII I UŁOŻYĆ JĄ JAK PUZZLE. MOŻNA TEŻ ZMODYFIKOWAĆ ZADANIE I POPROSIĆ DZIECKA
O UŁOŻENIE CZEGOŚ ZUPEŁNIE INNEGO Z OTRZYMANYCH ELEMENTÓW.
4. WYKLUŁY SIĘ KURCZĘTA – ĆWICZENIE PERCEPCJI WZROKOWEJ.
DZIECKO ŁĄCZY LINIĄ NA KARCIE PRACY DWIE POŁÓWKI JAJ. JAKO WSKAZÓWKĘ WYKORZYSTUJE KSZTAŁT PĘKNIĘCIA. POŁÓWKI TEGO SAMEGO JAJA KOLORUJE NA TEN SAM KOLOR. NASTĘPNIE ZAMACZA PALEC W ŻÓŁTEJ FARBIE I ODBIJA NA DOLE KARTKI TYLE ŚLADÓW, ILE JEST CAŁYCH JAJEK. GDY FARBA WYSCHNIE, RYSUJE PISAKAMI OCZY, DZIÓB I NOGI WYKLUTYM KURCZĘTOM.
5. BARANKI NA ŁĄCE – ĆWICZENIE MATEMATYCZNE.
DZIECKO SIEDZI NA DYWANIE. OTRZYMUJE ZESTAW OBRAZKÓW, KTÓRE UKŁADA PRZED SOBĄ.
RODZIC UKŁADA TAKIE SAME OBRAZKI, PREZENTUJĄC, W JAKIEJ KOLEJNOŚCI BARANKI POJAWIŁY SIĘ NA ŁĄCE.
DZIECKO UWAŻNIE SIĘ IM PRZYGLĄDAJĄ. PO CHWILI RODZIC ZASŁANIA JE PASKIEM PAPIERU, A DZIECKO ODTWARZA TĘ SAMĄ SEKWENCJĘ OBRAZKÓW NA SWOIM ZESTAWIE . GDY WSZYSCY SĄ GOTOWI, NASTĘPUJE PORÓWNANIE Z WZOREM UŁOŻONYM PRZEZ RODZICA.
WAŻNE, BY RODZIC ZACZYNAŁ OD KILKU OBRAZKÓW I STOPNIOWO ZWIĘKSZAŁ ICH LICZBĘ, W ZALEŻNOŚCI OD MOŻLIWOŚCI DZIECKA.
6. KURCZAK NIESPODZIANKA
https://kreatywnieaktywni.pl/article/106-Kurczak+niespodzianka
ŹRÓDŁA:
1. PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA” CZ. 2 WYD. PWN
2. MATERIAŁY WŁASNE
4. HTTPS://BLIZEJPRZEDSZKOLA.PL
ŚRODA (08.04)
-
PRZYGODY WIELKANOCNEGO ZAJĄCA – HISTORYJKA OBRAZKOWA
RODZIC PREZENTUJE PIERWSZĄ ILUSTARCJĘ I PROSI DZIECKO, ABY OPISAŁO, CO SIĘ NA NIEJ ZNAJDUJE. NASTĘPNIE POKAZUJE KOLEJNĄ ILUSTARCJĘ I DOPYTUJE DZIECKO - DLACZEGO ZAJĄC OBLAŁ WODĄ KOLEGĘ?; CZY W LANY PONIEDZIAŁEK MOŻNA OBLEWAĆ INNYCH WODĄ Z WIADRA?; DLACZEGO NIE POWINNO SIĘ TEGO ROBIĆ?;
RODZIC PREZENTUJE TRZECIĄ ILUSTRACJĘ I ZADAJE PYTANIA – DLACZEGO ZAJĄC LEŻY W ŁÓŻKU?; CO SPOWODOWAŁO, ŻE SIĘ ROZCHOROWAŁ?; DLACZEGO ZAJĄC TRZYMAJĄCY MARCHEWKI MA SPUSZCZONE USZY I SMUTNĄ MINĘ?
NA KONIEC RODZIC POKAZUJE OSTATNIĄ ILUSTRACJĘ I WYJAŚNIA, ŻE ZAJĄCZKI NA SZCZĘŚCIE POGODZIŁY SIĘ I ZNALAZŁY SPOSÓB NA BEZPIECZNĄ ZABAWĘ ORAZ PRZYPOMINA, ABY W LANY PONIEDZIAŁEK PAMIĘTAĆ O BEZPIECZEŃSTWIE.
-
PRZYGOTOWANIE ZAJĄCZKÓW DO ŚWIĄT – RYMOWANA GIMNASTYKA
RODZIC RECYTUJE RYMOWANKI, DEMONSTRUJĄC ĆWICZENIA, A DZIECKO
POWTARZA ZA RODZICEM TEKST I WYKONUJE POLECENIE ZGODNIE Z
INSTRUKCJĄ. KAŻDE ĆWICZENIE POWTARZAMY KILKA RAZY.
-
DZIECKO SPACERUJE PO POKOJU. NA SYGNAŁ RODZICA WSPINA SIĘ NA PALCACH I UNOSI RĘCĘ.
GDY ŚWIĘTA WIELKANOCNE SIĘ ZBLIŻAJĄ,
ZAJĄCZKI W DOMU KURZE WYCIERAJĄ.
-
DZIECKO W SIADZIE SKRZYŻNYM PRAWĄ RĘKĄ POCIERA LEWĄ CZĘŚĆ CIAŁA, A NASTĘPNIE LEWĄ - PRAWĄ CZĘŚĆ, UDAJĄC CZYSZCZENIE FUTERKA.
NASTĘPNIE CZYSZCZĄ SWOJE FUTERKA,
W PRAWO I W LEWO KAŻDY ZAJĄC ZERKA.
- DZIECKO POCHYLA SIĘ DO PRZODU, UGINA KOLANA I UDAJE DŹWIGANIE CIĘŻKICH SIATEK. NASTĘPNIE PROSTUJĄ SIĘ I POWTARZAJĄ ĆWICZENIE.
OD RANA ZE SKLEPU Z ZAKUPAMI WRACAJĄ,
CIĘŻKIE SIATKI W ŁAPKACH DŹWIGAJĄ.
- DZIECKO Z RODZICEM LEŻY NA BRZUCHU NAPRZECIWKO SIEBIE. UNOSZĄ RĘCE I TOCZĄ DO SIEBIE PIŁKĘ („PISANKE”)
W KOSZYCZKU JESZCZE NIE WSZYSTKO MAJĄ,
PISANKI DO SIEBIE ŻWAWO TURLAJĄ.
-
DZIECKO SKACZE W PRZYSIADZIE W RÓŻNYCH KIERUNKACH. CO CHWILĘ ZATRZYMUJĄ SIĘ, STAJĄ SŁUPKA (PRZYSIAD, PALCE WSKAZUJĄCE PRZY USZACH) I UŚMIECHAJĄ SIĘ WESOŁO.
KIEDY JUŻ WSZYSTKO PRZYGOTOWAŁY,
SKAKAŁY WESOŁO PRZEZ DZIEŃ CAŁY.
-
DZIECKO WYKONUJE UKŁONY Z NISKIM POCHYLENIEM TUŁOWIA.
CO CHWILĘ GOŚCIE PRZYBYWAJĄ,
ZAJĄCZKI W PAS IM SIĘ KŁANIAJĄ.
-
DZIECKO CHODZI DOOKOŁA STOŁU. SPOKOJNIE ODDYCHA , NABIERA POWIETRZA NOSEM I WYPUSZCZA USTAMI.
NA ŚWIĄTECZNY SPACER POWYCHODZIŁY,
WSZYSTKICH SĄSIADÓW ODWIEDZIŁY.
3. ZABAWA PLASTYCZNA – WIELKANOCNA MASKA ZAJĄCZKA
POTRZEBNE MATERIAŁY:
- KLEJ
- KARTKA Z BLOKU TECHNICZNEGO
- SZABLON ZAJĄCA (ZAŁĄCZNIK ;) )
- RÓŻNEGO RODZAJU OZDOBY (NP. BIBUŁA, WSTĄŻKI, BROKAT ITP.)
WYKONANIE:
ODRYSUJ SZABLON ZAJĄCZKA NA KARTCE Z BLOKU TECHNICZNEGO,
WYTNIJ SZABLON. OZDABIAJ MASKĘ ZAJĄCZKA WEDŁUG WŁASNEGO
POMYSŁU. NA KONIEC MOŻNA PRZYWIĄZAĆ DO MASKI GUMKĘ LUB
WSTĄŻECZKĘ.
4. WIELKANOCNE ZAGADKI – UTRWALENIE WIEDZY NA TEMAT ŚWIĄT WIELKANOCNYCH .
RODZIC CZYTA ZAGADKĘ, DZIECKO PRÓBUJE ODGADNĄĆ. MOŻNA WYKORZYSTAĆ ILUSTRACJE, KTÓRE PAŃSTWU PRZESŁAŁAM DO POPREZDNICH ZAJĘĆ. PO UDZIELENIU ODPOWIEDZI MOŻNA WYSZUKAĆ WŁAŚCIWEGO OBRAZKA, KTÓRY ILUSTRUJE DANĄ ODPOWIEDŹ.
-
CO TO ZA GAŁĄZKA,
CO KOTKÓW MA BEZ LIKU.
I CHOCIAŻ NIE ZAMRUCZY
MIŁA JEST W DOTYKU ( BAZIE)
-
LEŻY W KOSZYKU
PIĘKNIE WYSTROJONE
MALOWANE, PISANE,
DRAPANE LUB KRASZANE. (PISANKA)
-
JEDEN TAKI DZIEŃ
W CAŁYM ROKU MAMY,
ŻE GDY NAS OBLEJĄ
TO SIĘ NIE GNIEWAMY (LANY PONIEDZIAŁEK)
-
UKRYWA W WIELKANOC SŁODKOŚCI RÓŻNE,
WIĘC KAŻDE DIECKO NA NIEGO CZEKA,
ZOBACZYĆ GO JEDNAK WYSIŁKI TO PRÓŻNE,
BO ON SUSAMI – KIC! KIC! UCIEKA (ZAJĄCZEK)
-
POTULNE ZWIERZĄTKO
Z MASŁA ULEPIONE
MAŁĄ CHORĄGIEWKĄ
WDZIĘCZNIE OZDOBIONE (BARANEK)
-
MAŁY, ŻÓŁTY PTASZEK
Z JAJKA SIĘ WYKLUWA,
ZAMIAST PIÓR MA PUSZEK,
WIĘC JESZCZE NIE FRUWA
-
WYROŚNIĘTA PANI,
LUKREM JEST POLANA,
NA ŚWIĄTECZNYM STOLE,
PYSZNI SIĘ OD RANA (BABKA WIELKANOCNA )
-
WIELKANOCNA ZUPA
W NIEJ KIEŁBASA PŁYWA,
JEST TAM TEŻ JAJECZKO,
ŻÓŁTE JAK SŁONECZKO (ŻUREK)
5. ZAJĄCZEK WIELKANOCNY – ZABAWA PALUSZKOWA
https://www.youtube.com/watch?v=To2Jfos-mRQ
PODSKAKUJE ZAJĄC
USZAMI MACHAJĄC
TWORZY PISANECZKI
TO W KROPKI, TO W PASECZKI
PÓŹNIEJ ZAJĄC ZMYKA, PROSTO DO KOSZYKA
A TAM SÓL, MASEŁKO, CHLEBEK POKROJONY
ZAJĄC ZJADŁ WSZYSTKO I JEST NAJEDZONY!
6. MUZOLAKI - „ZAJĄC” - ZABAWA RUCHOWA DO PIOSENKI
https://www.youtube.com/watch?v=wHBttUjMPHc
ŹRÓDŁO:
-
PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA”, WYD. PWN
-
YOUTUBE
WTOREK 07.04.2020r.
1. ŻYCZENIA OD ZAJĄCZKA – WYKONANIE KARTKI Z ŻYCZENIAMI.
MATERIAŁY: KOLOROWA KARTKA Z BLOKU TECHNICZNEGO W FORMACIE A6; BIAŁA KARTKA Z BLOKU TECHNICZNEGO O 2 CM KRÓTSZA I WĘŻSZA NIŻ FORMAT A6; OŁÓWEK; NOŻYCZKI; KLEJ; POMPONIK NA NOS; RUCHOME OCZKA.
WYKONANIE:
1. NA KOLOROWEJ KARTCE DZIECKO RYSUJE DWOJE DŁUGICH USZU I DWIE
ŁAPKI, A NASTĘPNIE WYCINA JE.
2. USZY PRZYKLEJA NA GÓRZE KOLOROWEGO KARTONIKA, A ŁAPKI – PO JEGO
BOKACH.
3. NA WIERZCH NAKLEJA BIAŁY KARTONIK I ZAGINA ELEMENTY TAK, ABY GO ZASŁANIAŁY
(USZY W DÓŁ, A ŁAPKI DO ŚRODKA). NA BIAŁYM KARTONIKU MOŻNA NARYSOWAĆ PYSZCZEK ZAJĄCZKA LUB PRZYKLEIĆ OCZKA I GUZICZEK, A TAKŻE NAPISAĆ LUB PRZYKLEIĆ WYDRUKOWANE ŻYCZENIA.
TAK PRZYGOTOWANĄ KARTKĘ MOŻNA SFOTOGRAFOWAĆ I WYSŁAĆ W RAMACH TEGOROCZNYCH ŻYCZEŃ ŚWIĄTECZNYCH DO BLISKICH. BYĆ MOŻE TAKI DROBNY GEST ZACHĘCI DZIECI, ABY PIELĘGNOWAŁY TRADYCJĘ WŁASNORĘCZNEGO TWORZENIA KARTEK.
2. DOPASUJ CIENIE – ZABAWA DOSKONALĄCA PERCEPCJĘ WZROKOWĄ.
DZIECKO LOSUJE OBRAZEK, A NASTĘPNIE ŁĄCZY GO Z CIENIEM.
3. JAJECZKA- ZABAWY PALUSZKOWE (MAGDALENA NOWAK)
DZIECI DO KURNIKA POSZŁY
"SPACEROWANIE" PALCAMI JEDNEJ DŁONI PO WIERZCHU DRUGIEJ
I JAJECZKA PRZYNIOSŁY.
ZACISKANIE DŁONI W PIĘŚCI
MAMA JE UGOTOWAŁA
ENERGICZNE MACHANIE PIĘŚCIAMI W GÓRĘ I W DÓŁ
I DZIECIOM PODAŁA.
WYPROSTOWANIE DŁONI
DZIECI JAJECZKAMI O BLAT STOŁU STUKAJĄ
ZACIŚNIĘCIE DŁONI W PIĘŚCI, ZŁĄCZENIE ICH ZE SOBĄ
I STUKANIE NIMI O PODŁOŻE
I ZE SKORUPEK JE OBIERAJĄ.
STOPNIOWE OTWIERANIE KOLEJNYCH PALCÓW
NA TALERZACH UKŁADAJĄ,
STUKANIE DŁONIĄ ZACIŚNIĘTĄ W PIĘŚĆ O WNĘTRZE DRUGIEJ DŁONI
STARANNIE KROJĄ, SOLĄ
PRZESUWANIE BOKIEM JEDNEJ DŁONI PO WNĘTRZU DRUGIEJ,
NASTĘPNIE NAŚLADOWANIE POSYPYWANIA
I ZE SMAKIEM ZJADAJĄ.
MASOWANIE SIĘ DŁONIĄ PO BRZUCHU
4. KTÓRE JAJKO SCHOWAŁ LISEK? – ZABAWA ROZWIJAJĄCA SPOSTRZEGAWCZOŚĆ.
POMOCE: SYLWETY JAJ WYCIĘTE Z KOLOROWEGO PAPIERU (KAŻDA W INNYM KOLORZE); EMBLEMAT LISKA NA OPASCE.
DZIECKO OTRZYMUJE OPASKĘ Z EMBLEMATEM LISKA. NA DYWANIE LEŻY OSIEM „PISANEK”. RODZIC ZAPAMIĘTUJE JE I ZAMYKA OCZY, A W TYM CZASIE „LISEK” CHOWA JEDNĄ „PISANKĘ” ZA PLECAMI, TAK ABY RODZIC JEJ NIE WIDZIAŁ. UCZESTNICY ZABAWY PRÓBUJĄ ODGADNĄĆ, KTÓRĄ PISANKĘ SCHOWAŁ „LISEK”. JEŚLI IM SIĘ TO
UDA, NASTĘPUJE WYBÓR NOWEGO „LISKA” ZABAWA TRWA DALEJ.
5. GDZIE JEST KURCZĄTKO? – UTRWALANIE POJĘĆ PRZESTRZENNYCH.
RODZIC PREZENTUJE KOLEJNE OBRAZKI I ZACHĘCA, ABY DZIECKO OKREŚLIŁO POŁOŻENIE KURCZĄTKA (NP. KURCZĄTKO STOI PRZED JAJKIEM; KURCZĄTKO STOI POMIĘDZY DWOMA JAJKAMI).
6. ZADANIE DLA STOKROTEK
WYKONANIE ĆWICZENIA – KARTY PRACY CZ. 2; KARTA NR 49
DZIECKO MALUJE PISANKĘ WEDŁUG WŁASNEGO POMYSŁU.
ŹRÓDŁA:
1. PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA” CZ. 2 WYD. PWN
2. MATERIAŁY WŁASNE
4. HTTPS://BLIZEJPRZEDSZKOLA.PL
PONIEDZIAŁEK (06.04.)
-
ROZMOWA NA TEMAT ZBLIŻAJĄCYCH SIĘ ŚWIĄT WIELKANOCNYCH. RODZIC OPOWIADA O ZWYCZAJACH ZWIĄZANYCH ZE ZBLIŻAJĄCYMI SIĘ ŚWIĘTAMI NA PODSTAWIE HISTORYJKI OBRAZKOWEJ PT. „ŚWIĘCIMY POKARMY” ORAZ ILUSTRACJI PRZEDSTAWIAJĄCYCH SYMBOLE WIELKANOCNE.
-
WYSŁUCHANIE WIERSZA DOROTY GELLNER „PISANKI”
PATRZCIE,
ILE NA STOLE PISANEK!
KAŻDA MA OCZY
MALOWANE
NAKLEJANE
KAŻDA MA UŚMIECH
KOLOROWY
I LEŻY NA STOLE GRZECZNIE,
ŻEBY SIĘ NIE POTŁUC
PRZYPADKIEM
W DZIEŃ ŚWIĄTECZNY
ALE PAMIĘTAJCIE!
PISANKI
NIE SĄ DO JEDZENIA.
Z PISANEK SIĘ WYKLUJĄ
ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA!
3. ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA:
- JAK WYGLĄDAY PISANKI Z WIERSZA?
- DACZEGO POWINNY GRZECZNIE LEŻEĆ NA STOLE?
- DLACZEGO NIE JEMY PISANEK ?
- Z CZEGO WYKONUJE SIĘ PISANKI?
- JAKIE ŚWIĄTECZNE ŻYCZENIA MOŻNA ZŁOŻYĆ DRUGIEJ OSOBIE?
4. ZABAWA RUCHOWA „BARANKI” RODZIC UDERZA RYTMIECZNIE O DOWOLNY PRZEDMIOT NP. STÓŁ,
DZIECI BARANKI SWOBODNIE BIEGAJĄ PO POKOJU. GDY RODZIC
PRZESTAJE UDERZAĆ DZIECKO ZATRZYMUJE SIĘ I NAJPIERW CICHO,
A POTEM CORAZ GŁOŚNIEJ NAŚLADUJĄ ODGŁOS BARANKÓW: BE BE
BE (PAMIĘTAJMY O RÓŻNYM NATĘŻENIU GŁOSU !)
5. ZABAWY MATEMATYCZNE:
5A) WŁÓŻ DO KOSZYCZKA ODPOWIEDNIĄ ILOŚĆ JAJEK;
- KOSZYCZEK – 1 JAJKO
-
2 KOSZYCZEK – 2 JAJKA
-
3 KOSZYCZEK – 3 JAJKA
DLA CHĘTNYCH:
-
4 KOSZYCZEK – 4 JAJKA
-
5 KOSZYCZEK – 5 JAJEK
5B). WSKAŻ NA OBRAZKU, KTÓRE JAJKO JEST DUŻE A KTÓRE MAŁE
6. MOJA PISANKA
ZACHĘCAM DO STWORZENIA WŁASNEJ PISANKI WYKORZYSTUJĄC PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W MIESZKANIU :) PRZYKŁAD TAKIEJ PISANKI W ZAŁĄCZNIKU :)
7. PIOSENKA „WIELKANOCNA PISANKA”
https://www.youtube.com/watch?v=HhkpcqoWoA8
PISANKI PISANKI JAJKA MALOWANE
NIE MA WIELKANOCY BEZ BARWNYCH PISANEK
PISANKI PISANKI JAJKA KOLOROWE, NA NICH MALOWANE BAJKI PISANKOWE
NA JEDNEJ KOGUCIK, A NA DRUGIEJ SŁOŃCE
ŚMIEJĄ SIĘ NA TRZECIEJ LALECZKI TAŃCZĄCE
NA CZWARTEJ KWIATUSZKI, A NA PIĄTEJ GWIAZDKI
NA KAŻDEJ PISANCE PIĘKNE OPOWIASTKI
8. ĆWICZENIA GRAFOMOTORYCZNE – POŁĄCZ KROPKI
ŹRÓDŁO:
-
-
PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA”, WYD. PWN
-
YOUTUBE
-
INSPIRACJE NA KAŻDĄ OKAZJĘ
-
KREATYWNE NAUCZYCIELKI PRZEDSZKOLA
-