Krasnale i Stokrotki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - - 16. 03. 2020 r. - 27. 03. 2020 r. • Aktualności • Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" • Przedszkola • Placówki • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

Strona główna » Placówki » Przedszkola » Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" » Aktualności » Krasnale i Stokrotki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - …
wielkość tekstuA-AA+

Krasnale i Stokrotki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - - 16. 03. 2020 r. - 27. 03. 2020 r.

PIĄTEK (27.03.)

TEMATYKA TYGODNIA : WIOSNA WIOSNA

  1. WIOSENNA GIMNASTYKA.

    DZIECI LOSUJĄ KARTY, A NASTĘPNIE RODZIC CZYTA JAKIE ĆWICZENIE NALEŻY WYKONAĆ.

  2. ZABAWA „SZUKAMY ZIELONEGO KOLORU” - DZIECI CHODZĄ PO DOMU I STARAJĄ SIĘ ZNALEŹĆ COŚ CO MA ZIELONY KOLOR.

  3. LABIRYNT: POMÓŻ ZNALEŹĆ ŻABCE DROGĘ DO LIŚCIA, A PSZCZÓŁCE DROGĘ DO DOMU.

  4. ZABAWA PLASTYCZNA: WIOSENNE SŁONECZKO – WYKLEJ PLASTELINĄ LUB BIBUŁĄ PROMYKI SŁOŃCA. ŚRODEK SŁONECZKA POKOLORUJ.

  5. ZABAWA „KOLOROWE MOTYLKI” - RODZIC ODRYSOWYWUJE SZABLON MOTYLKA NA KOLOROWYCH KARTKACH (MOŻNA TAKŻE POKOLOROWAĆ LUB POMALOWAĆ FARBKAMI). NASTĘPNIE ROZKŁADA SZABLONY W RÓŻNYCH MIEJSCACH W DOMU. ZADANIEM DZIECKA JEST ODNALEŹĆ MOTYLKI I PODAĆ JAKIEGO SĄ KOLORU.

       6. WIOSENNA GRA PLANSZOWA.                                                                                                                                                                                          ZACHĘCAM DO WYKONANIA WSPÓLNIE Z DZIECKIEM GRY PLANSZOWEJ, KTÓRA BĘDZIE ZAWIERAŁA WIOSENNE ELEMENTY.                      FORMA GRY DOWOLNA. W ZAŁĄCZNIKU PRZESYŁAM PRZYKŁAD PLANSZY DO GRY ORAZ PRZYKŁADOWY OPIS ZASAD.

       7. PIOSENKA: „BUDUJEMY CISZĘ”  https://www.youtube.com/watch?v=tb5TAMjnNvM

           ŹRÓDŁO:

 

CZWARTEK (26.03)

TEMATYKA TYGODNIA: Wiosna, wiosna

1. PIOSENKA „Idzie do nas wiosna"

Słuchanie przez dziecko treści piosenki czytanej przez Rodzica. Omówienie treści piosenki. Słuchanie nagrania piosenki, wyklaskiwanie rytmiczne refrenu piosenki.

https://www.youtube.com/watch?v=qoAwQ9WCWSM

Autor słów: Agnieszka Galica

,,Idzie do nas wiosna’’

Kiedy wiosna przyjdzie do nas,
Roześmiana i zielona,
Razem z wiosną wszystkie dzieci
Zaśpiewają tak:

 

Zielona trawa, 
zielony mech,
Zielona żaba…
rech, rechu, rech.
Zielona trawa, 
zielony mech,
Zielona żaba…
rech, rechu, rech…

 

Rośnie trawa, rosną listki,
Rosną szybko dzieci wszystkie.
Przyfrunęły też bociany 
I klekocą tak:

Zielona trawa, 
zielony mech,
Zielona żaba…
rech, rechu, rech.
Zielona trawa, 
zielony mech,
Zielona żaba…
Rech, rechu, rech

 

2. WYŚCIG ŚLIMAKÓW- zabawa ruchowa, z elementem równowagi.

Dziecko podąża w wolnym tempie z woreczkiem na głowie wypełnionym ryżem lub kaszą, po wyznaczonej przez Rodzica linii startu. W zabawę można zaangażować innych członków rodziny. Kto pierwszy przekroczy linię mety wygrywa.

 

3. POLICZ KROPKI - Zabawa matematyczna.

Dorysuj kropki na biedronkach. Każda biedronka powinna mieć tyle kropek, ile masz palców u jednej ręki. Po dorysowaniu kropek pokoloruj biedronki.

 

4. ZADANIE DLA STOKROTEK- Karty pracy cz.2, karta nr 44 (Odszukaj i zaznacz 4 różnice między obrazkami).

Źródła:

1. Przewodnik metodyczny „Nowa Trampolina trzylatka” cz. 2 wyd. PWN

2. Materiały własne

3. youtube.com

 

ŚRODA (25.03)

1. ROZMOWA NA TEMAT OZNAK WIOSNY W PRZYRODZIE W OPARCIU O ILUSTRACJE: WIOSENNE KWIATY, PTAKI POWRACAJĄCE Z CIEPŁYW KRAJÓW, ZWIERZĘTA BUDZĄCE SIĘ Z ZIMOWEGO SNU. 

2. SŁUCHANIE OPOWIADANIA URSZULI PIOTROWSKIEJ: "TRAMPOLINEK SZUKA WIOSNY"

3. ROZMOWA NA TEMAT OPOWIADANIA:

- CZEGO SZUKAŁ TRAMPOLINEK?

- JAKIE OZNAKI WIOSNY ZOBACZYŁ ?

- Z KIM ROZMAWIAŁ W CZASIE SPACERU?

4. ZABAWA PLASTYCZNO - MUZYCZNA "WIOSENNA TRAWKA". 

DZIECI RYSUJĄ KREDKĄ NA KARTCE WIOSENNĄ TRAWKĘ. RYSUJĄ KRESKI Z GÓRY NA DÓŁ DO MUZYKI. W TRAKCIE RYSOWANIA MOGĄ ZMIENIAĆ KREDKI NA INNE ODCIENIE ZIELONEGO. https://www.youtube.com/watch?v=Xu2WgiOi56I

5. KOLOROWA SUKNIA PANI WIOSNY - OZDABIANIE WEDŁUG WŁASNEGO POMYSŁU SUKNI PANI WIOSNY (DWA SZABLONY DO WYBORU :)

6. ZABAWY GRAFOMOTORYCZNE - POŁĄCZ KROPKI (TRZY PROPOZYCJE KART DO ĆWICZEŃ)

7. WIOSENNE KWIATY - RODZIC ROZCINA ILUSTARCJE KWIATÓW WZDŁUŻ PRZERYWANEJ LINII. DZIECKO ŁĄCZY PASUJĄCE DO SIEBIE ELEMENTY.

8. KUBUŚ I PRZYJACIELE - WIOSNA (AUDIOBOOK). https://www.youtube.com/watch?v=aA5bow4HNEs

ŹRÓDŁO:

- YOUTUBE
- PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA – CZ.2”, WY. PWN
WWW.PINTEREST.COM

WTOREK (24.03)

TEMATYKA TYGODNIA: Wiosna, wiosna

1. SŁUCHANIE WIERSZA JOANNY WRZESIEŃ pt.,,Deszcz wiosenny ’’ z pokazywaniem i naśladowaniem odgłosów.
Deszcz wiosenny Deszczyk kapie kap, kap, kap, (dziecko mówi kap, kap, kap)
Głośno stuka w rynnę (dziecko stukają klockiem w podłogę lub w stół)
Dziś kalosze ubrać muszę i deszczową pelerynę (naśladuje wkładanie kaloszy i peleryny)
Wietrzyk wieje, liśćmi rusza, (macha rękami, naśladując listki poruszające się na wietrze)
Świergot ptaków mi zagłusza ( dziecko naśladuje wiatr: szszsz…)
Deszcz się błyszczy w srebrnych kroplach (rysuje w powietrzu rękami duże krople)
Mokre szyby są dziś w oknach (rysuje w powietrzu rękami kształt okna)
Dzieci skaczą po kałużach (naśladuje przeskakiwanie przez kałuże)
Jaka jest ulewa duża! (podchodzi do ściany, jakby chciało schować się przed deszczem)

2. ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA.
Jakie dźwięki wydaje padający deszcz?
Jak się ubieramy na spacer w deszczową pogodę?
Co robiły dzieci? Wspólne wyjaśnienie słowa ulewa.

3. ROSNĄCY KWIATEK- zabawa dramowa.
Dziecko-kwiatek przykuca, starając się być jak najmniejsze.
Na słowa Rodzica: Kwiatek rośnie, rośnie, rośnie powoli wstaje, rozgląda się, podnosi jak najwyżej złączone ręce do góry. Na koniec kwiatek rozkwita – dziecko rozchyla ręce (płatki) na boki. Zabawę powtarzamy kilka razy.

4. ZNAJDŹ ROŻNICĘ - zabawa rozwijająca spostrzegawczość
Odszukaj i znajdź 4 różnice między obrazkami.

5. HEJ PADA, PADA DESZCZYK- zabawa muzyczna
https://www.youtube.com/watch?v=c7cBQKGDFXw

6. PARASOL - praca plastyczno-techniczna
Zadaniem dziecka jest wyklejenie kawałkami bibuły konturów parasola, który będzie chronił dzieci przed wiosennym deszczem.

7. ZBIORY- zabawa sensoryczna
Do zabawy potrzebny jest: strunowy woreczek, żel do włosów, różne kulki i koraliki, oraz taśma np. izolacyjna. Na woreczku za pomocą taśmy wyklejamy kwadrat, prostokąt, koło i trójkąt. Do środka wrzucamy 16 koralików po cztery z każdego rodzaju tak, aby można było je podzielić na cztery zbiory. Zabawy z żelem możecie zobaczyć na filmie, umieszczonym pod poniższym adresem
https://mojedziecikreatywnie.pl/…/11/nauka-w-oparciu-o-zmy…/

Źródła:
1. Przewodnik metodyczny „Nowa Trampolina trzylatka” cz. 2 wyd. PWN
2. Materiały własne
3. Wydawnictwo MAC Edukacja, „Olek i Ada”, karty pracy cz. 2

PONIEDZIAŁEK (23.03)

TEMATYKA TYGODNIA:WIOSNA,WIOSNA

1). ZAGADKA: MA CZERWONY DZIÓB I NOGI, ZAWSZE CHODZI ZAMYŚLONY
I OD RANA DO WIECZORA SZUKA W TRAWIE ŻAB ZIELONYCH
(BOCIAN)
2). WYWIAD Z BOCIANEM- LULEK tv.
https://www.youtube.com/watch?v=PMUUm7Xx-Fw

3). ROZMOWA Z DZIECKIEM NA TEMAT OBRAZKÓW PRZEDSTAWIAJĄCYCH BOCIANA, ZAPOZNANIE Z ICH WYGLĄDEM, ZWYCZAJAMI- MIGRACJE, SPOSOBAMI ODŻYWIANIA;
- JAK WYGLĄDA BOCIAN ?
- GDZIE MIESZKAJĄ BOCIANY?
- GDZIE I KIEDY ODLATUJĄ ORAZ KIEDY WRACAJĄ?
- CZYM SIĘ ODŻYWIAJĄ?

4). ZABAWA MATEMATYCZNA: „ILE RAZY BOCIAN ZAKLEKOTAŁ?”
RODZIC POKAZUJE KARTKI Z RÓŻNĄ LICZBĄ KROPEK (1 KROPKA, 2 KROPKI, 3 KROPKI), DZIECKO – BOCIAN NAJPIERW WSPÓLNIE Z RODZICEM PRZELICZA KROPKI A NASTĘPNIE KLEKOCZE ODPOWIEDNIĄ LICZBĘ RAZY.

5). NAUKA PIOSENKI: „KLE KLE BOĆKU”
https://www.youtube.com/watch?v=MXOs1LGO1JM

KLE KLE BOĆKU, KLE KLE (dzieci naśladują klekot bociana składając przed sobą ręce)
WITAJ NAM BOCIANIE (ukłon)
ŁĄKA CI SZYKUJE, ŁĄKA CI SZYKUJE ŻABKI NA ŚNIADANIE } x 2 (naśladowanie
skaczących żabek)

KLE KLE BOĆKU, KLE KLE (klekot bociana)
WITAMY CIĘ RADZI (ukłon)
GDY Z ZA MORZA WRACASZ, GDY Z ZA MORZA WRACASZ WIOSNĘ NAM PROWADZISZ } x 2 (chodzenie wkoło)

KLE KLE BOĆKU, KLE KLE (klekot bociana)
WITAJ NA STODOLE (ukłon)
CHŁOPCY CI SZYKUJĄ, CHŁOPCY CI SZYKUJĄ GNIAZDO W STARYM KOLE } x 2 (stanie na jednej nodze)

6). ZABAWA PLASTYCZNA „BOCIAN”
- MASKA BOCIANA (szablon)
- https://www.youtube.com/watch?v=Mu-RLL3TE-g
- https://www.youtube.com/watch?v=Nbd6YT7aFos
- https://www.youtube.com/watch?v=aEuv2CgQvPI

ŹRÓDŁO:
- YOUTUBE
- PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA – CZ.2”, WY. PWN
- WWW.PINTEREST.COM
- WWW.PNBT.COM.PL (PARK NARODOWY BORY TUCHOLSKIE)

PIĄTEK

Propozycje zabaw dla dzieci 3, 4 letnich

Tematyka tygodnia: Lubimy śpiewać i grać:

1. DŹWIĘKI I SZMERY- zabawa słuchowa.

Rodzic przygotowuje różne przedmioty i materiały, które mogą wydawać dźwięki, np.: gazety, papier, celofan, plastikowe kubeczki, groch, ryż, piasek, koraliki, wodę. Zapoznaje dziecko z rekwizytami, aby później potrafiło rozpoznać ich odgłosy (np.: zgniatanie gazety, darcie papieru, przesypywanie sypkich materiałów, przelewanie wody). Dziecko nasłuchuje z zamkniętymi oczami i rozpoznaje różne odgłosy.

2. SPRAWNY JĘZYK- ŁADNY ŚPIEW- ćwiczenie dykcyjne.

Rodzic przypomina dziecku, że aby ładnie i wyraźnie mówić, zrozumiale śpiewać, trzeba mieć tak jak sportowiec dobrze wygimnastykowane mięśnie buzi i języka. Następnie proponuje ćwiczenia buzi, które najpierw sam demonstruje: mocne wystawianie języka i chowanie go, rysowanie kółek po wewnętrznej powierzchni policzków, przesuwanie językiem po powierzchni zewnętrznej i wewnętrznej zębów górnych i dolnych, kląskanie (przyklejanie mocno języka do podniebienia i odrywanie go)

3.PRZESKOCZ KAŁUŻĘ- zabawa ruchowa skoczna.

Rodzic na większej przestrzeni przygotowuje kilka kałuż wykonanych z niebieskich worków foliowych, mogą być gazety, obręcze itp. Zadaniem dziecka jest przeskoczyć kałuże.

4. OBRAZEK Z KÓŁEK- praca plastyczno-techniczna.

Rodzic rozdaje dziecku szablony kółek z kolorowego papieru różnej wielkości i w różnym kolorze.

Z pomocą Rodzica, lub samodzielnie, dziecko wycina kółka i składa je na pół. Następnie tworzy z nich dowolną kompozycję i nakleja na kartkę. Kółka przylepia tylko jedną połową, tak aby praca była przestrzenna. Udostępniamy dwie wersje kółek: wersja z kolorowymi kółkami przeznaczona jest dla Rodziców, którzy nie posiadają w domu kolorowego papieru.

5. ZNAJDŹ WYRAZ- zabawa słowna, rozwijająca słuch fonematyczny.

Rodzic podaje sylabę, a dziecko dopowiada resztę wyrazu, np.: ma-ma, ta-ta, ba-lon, pa-pu-ga, o-ko. Wspólnie wyklaskują sylaby i liczą, ile ich jest.

6. ZADANIE DLA STOKROTEK- uzupełnij naklejkami zdjęcie instrumentu (Karty pracy nr 2, karta 43

7. Dla pilnych i pracowitych ,,Domowych Przedszkolaków”, przygotowałyśmy specjalne odznaki, które mamy nadzieję umilą Wam czas spędzony w domu :)


Źródła:

1. Przewodnik metodyczny „Nowa Trampolina trzylatka” cz. 2 wyd. PWN

2. Materiały własne

 

CZWARTEK

1. WIERSZ AGNIESZKI FRĄCZEK "PRZEDSZKOLNA ORKIESTRA”

BY ZAGRAĆ Z PRAWDZIWĄ ORKIESTRĄ,
NIE TRZEBA BYĆ ŻADNYM „MAESTRO”,
WYSTARCZY FANTAZJI ĆWIERĆ DEKA,
SŁUCHACZE JUŻ BIEGNĄ Z DALEKA!

BO ANTEK W PARAPET UDERZA
I ROCKA GRAĆ NA NIM ZAMIERZA,
JAŚ STUKA ZAWZIĘCIE W ŻEBERKA,
AŻ GRZEJNIK WIWIJA OBERKA,
STAŚ BIURKO PRZEROBIŁ NA BĘBEN
I BĘBNI W NIE , NUCĄC KOLĘDĘ,
A KRZYSIEK NA BĘBNACH GRA TRYLE

PRZEDSZKOLNA ORKIESTRA
I TYLE !!!

ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA. RODZIC WYJAŚNIA DZIECKU TRUDNIEJSZE SŁOWA: MAESTRO, ĆWIERĆ DEKA, ROCK, WIWIJAĆ OBERKA, TRYLE. NASTĘPNIE ZADAJE DZIECKU PYTANIA: CO TO JEST ORKIESTRA?; KTO WYSTĘPOWAŁ W ORKIESTRZE OPISANEJ W WIERSZU?; NA CZYM GRAŁY DZIECI?;

2. MUZYCZNE ZAGADKI.
RODZIC CZYTA ZAGADKI, DZIECKO PRÓBUJE ODGADNĄĆ, O JAKIM INSTRUMENCIE JEST ZAGADKA, PODAJE NAZWĘ INSTRUMENTU I WSKAZUJE GO NA ILUSTRACJI .

TRĄBKA - DUŻA ALBO MAŁA,
JAK U SŁONIA ZWIE SIĘ, GDY ZACZYNASZ W NIĄ DMUCHAĆ, MELODIA SIĘ NIESIE.

PIANINO - RÓŻNE WYDAJE DŹWIĘKI, GRA NA NIM PANI, PALCAMI W KLAWISZE UDERZA, A MY WTEDY ŚPIEWAMY.

BĘBENEK- OKRĄGŁY, BRZUCHATY,
WŚRÓD ZABAWEK LEŻY,ZALEŻY MU NA TYM, BY W NIEGO UDERZYĆ.

SKRZYPCE - ZROBIONE SĄ Z DREWNA, CZTERY STRUNY MAJĄ, GDY POCIĄGNIESZ SMYCZKIEM,
TO PIĘKNIE ZAGRAJĄ.

FLET - MAŁY I CIENKI, CIENIUTKIM GŁOSEM ZAGRA PIOSENKI
POD TWOIM NOSEM.

3. ZABAWA PLASTYCZNA „INSTRUMENTY MUZYCZNE” - OZDOBIENIE DOWOLNĄ TECHNIKĄ PLASTYCZNĄ JEDNEGO INSTRUMENTU MUZYCZNEGO – MARAKASY LUB BĘBENEK. (CHĘTNI MOGĄ WYKONAĆ DWIE PRACE ).

4. ZABAWY MUZYCZNE:
- CLAP -CLAP SOUND S.SOLIS Y ORQUESTRA (ZABAWA Z GAZETAMI )
https://www.youtube.com/watch?v=-v3t0Ks0dQk

- LETKISS- ORCHESTRA ROBERTO DELGADO (ZABAWA MUZYCZNA Z OBUWIEM)
https://www.youtube.com/watch?v=SDPUxHRFJts

- Jutro (19.03.2020) o godz. 11.00 odbędzię się na kanale YOUTUBE premiera zabaw ruchowych z Panem Miłoszem. Zachęcamy do wspólnego spędzenia czasu z Panem Miłoszem tym bardziej, że towarzyszy on nam podczas codziennej zabawy w przedszkolu.
https://www.youtube.com/watch?v=_cht9rDfYXg

5. ZABAWA „MUZYCZNE DOMINO”
RODZIC WYJAŚNIA DZIECKU ZASADY GRY- NA ŚRODKU STOŁU KŁADZIEMY JEDEN KARTONIK DOMINA. KAŻDY GRACZ LOSUJE TAKĄ SAMĄ ILOŚĆ KARTONIKÓW Z OBRAZKAMI.
GRA POLEGA NA DOPASOWYWANIU PASUJĄCYCH DO SIEBIE OBRAZKÓW.

Źródło:
1. Youtube.com
2. Przewodnik metodyczny "Nowa Trampolina trzylatka" cz.2 wyd. PWN
3. www.pinterest.com

 

ŚRODA

1. BRZĘCZYDEŁKA Z ZAKRĘTEK - praca techniczna, doskonaląca sprawność manualną.
Rodzic przygotowuje plastikowe zakrętki od butelek z dziurkami w środku. Dziecko nawleka zakrętki na sznurek po kilka sztuk, tworząc rodzaj grzechotki. Następnie dziecko gra na samodzielnie wykonanym instrumencie, potrząsając nim. Stara się utrzymać rytm dowolnej melodii zaproponowanej przez Rodzica.
http://mamine-przydasie.blogspot.com/…/zabawki-z-recyklingu…

2. NISKO CZY WYSOKO?- zabawa muzyczna, kształtująca reakcję na sygnał dźwiękowy .
Rodzic gra na zmianę na szklance lub garnku, a dziecko określa, czy dźwięki są niskie (garnek), czy wysokie (szklanka). Ich zmianę dziecko ilustruje ruchem, np. przykuca (dźwięki niskie) lub podskakuje (dźwięki wysokie).

3. JAKA WSPANIAŁA ORKIESTRA- wysłuchanie piosenki pt. „Jaka wspaniała orkiestra”
https://www.youtube.com/watch?v=g60trByQDvc

Tekst piosenki „Jaka wspaniała orkiestra”

1. Miś wybiera się na koncert,
bilet ma w kieszonce.
Za nim lalki z pajacykiem,
bo lubią muzykę.

Ref. Trójkąt dźwięczy dyń, dyń dyń,
płyń muzyczko, płyń.
A kołatka kliku, klik
zbiera nutki w mig.
Tamburyno bęg, bęg, bęg
słychać każdy dźwięk.
A bębenek bam, bam, bam
rytm wybija sam.

2. Miś, pajacyk oraz lale
bawią się wspaniale.
Brawo biją więc orkiestrze
i proszą o jeszcze.

Ref. Trójkąt dźwięczy dyń, dyń dyń…

4. OMÓWIENIE TREŚCI PIOSENKI
Rodzic zadaje dziecku pytania:
- Kto wybierał się na koncert?
- Jakie instrumenty występowały w piosence?
- Jak myślisz, czy nasze zabawki również mają ochotę posłuchać jak pięknie gramy?

5. PRZYGOTOWANIE DO KONCERTU - zabawa rozwijająca poczucie rytmu.
Rodzic proponuje dziecku przećwiczenie zagrania w refrenie wszystkich występujących w nim onomatopei: dyń, dyń, dyń; kliku klik; bęg, bęg, bęg; bam, bam, bam. W tych miejscach dziecko uderza rytmicznie 3 razy, w wybrane przez siebie instrumenty .
6. KONCERT DLA ZABAWEK - zabawa doskonaląca grę na instrumentach.
Dziecko ustawia się na wprost siedzących zabawek.
Na przygotowanych wspólnie z Rodzicem instrumentach, stara się zagrać jak najpiękniej akompaniament do pełnej wersji piosenki.
Jeżeli dziecko już potrafi zaśpiewać refren, również go śpiewa.

Źródła:
1. Przewodnik metodyczny „Nowa Trampolina trzylatka” cz. 2 wyd. PWN
2. http://mamine-przydasie.blogspot.com
3. https://www.youtube.com

WTOREK

1. WIERSZ AGNIESZKI FRĄCZEK "PRZEDSZKOLNA ORKIESTRA”

BY ZAGRAĆ Z PRAWDZIWĄ ORKIESTRĄ,
NIE TRZEBA BYĆ ŻADNYM „MAESTRO”,
WYSTARCZY FANTAZJI ĆWIERĆ DEKA,
SŁUCHACZE JUŻ BIEGNĄ Z DALEKA!

BO ANTEK W PARAPET UDERZA
I ROCKA GRAĆ NA NIM ZAMIERZA,
JAŚ STUKA ZAWZIĘCIE W ŻEBERKA,
AŻ GRZEJNIK WIWIJA OBERKA,
STAŚ BIURKO PRZEROBIŁ NA BĘBEN
I BĘBNI W NIE , NUCĄC KOLĘDĘ,
A KRZYSIEK NA BĘBNACH GRA TRYLE

PRZEDSZKOLNA ORKIESTRA
I TYLE !!!

ROZMOWA NA TEMAT WIERSZA. RODZIC WYJAŚNIA DZIECKU TRUDNIEJSZE SŁOWA: MAESTRO, ĆWIERĆ DEKA, ROCK, WIWIJAĆ OBERKA, TRYLE. NASTĘPNIE ZADAJE DZIECKU PYTANIA: CO TO JEST ORKIESTRA?; KTO WYSTĘPOWAŁ W ORKIESTRZE OPISANEJ W WIERSZU?; NA CZYM GRAŁY DZIECI?;

2. MUZYCZNE ZAGADKI.
RODZIC CZYTA ZAGADKI, DZIECKO PRÓBUJE ODGADNĄĆ, O JAKIM INSTRUMENCIE JEST ZAGADKA, PODAJE NAZWĘ INSTRUMENTU I WSKAZUJE GO NA ILUSTRACJI .

TRĄBKA - DUŻA ALBO MAŁA,
JAK U SŁONIA ZWIE SIĘ, GDY ZACZYNASZ W NIĄ DMUCHAĆ, MELODIA SIĘ NIESIE.

PIANINO - RÓŻNE WYDAJE DŹWIĘKI, GRA NA NIM PANI, PALCAMI W KLAWISZE UDERZA, A MY WTEDY ŚPIEWAMY.

BĘBENEK- OKRĄGŁY, BRZUCHATY,
WŚRÓD ZABAWEK LEŻY,ZALEŻY MU NA TYM, BY W NIEGO UDERZYĆ.

SKRZYPCE - ZROBIONE SĄ Z DREWNA, CZTERY STRUNY MAJĄ, GDY POCIĄGNIESZ SMYCZKIEM,
TO PIĘKNIE ZAGRAJĄ.

FLET - MAŁY I CIENKI, CIENIUTKIM GŁOSEM ZAGRA PIOSENKI
POD TWOIM NOSEM.

3. ZABAWA PLASTYCZNA „INSTRUMENTY MUZYCZNE” - OZDOBIENIE DOWOLNĄ TECHNIKĄ PLASTYCZNĄ JEDNEGO INSTRUMENTU MUZYCZNEGO – MARAKASY LUB BĘBENEK. (CHĘTNI MOGĄ WYKONAĆ DWIE PRACE ).

4. ZABAWY MUZYCZNE:
- CLAP -CLAP SOUND S.SOLIS Y ORQUESTRA (ZABAWA Z GAZETAMI )
https://www.youtube.com/watch?v=-v3t0Ks0dQk

- LETKISS- ORCHESTRA ROBERTO DELGADO (ZABAWA MUZYCZNA Z OBUWIEM)
https://www.youtube.com/watch?v=SDPUxHRFJts

- Jutro (19.03.2020) o godz. 11.00 odbędzię się na kanale YOUTUBE premiera zabaw ruchowych z Panem Miłoszem. Zachęcamy do wspólnego spędzenia czasu z Panem Miłoszem tym bardziej, że towarzyszy on nam podczas codziennej zabawy w przedszkolu.
https://www.youtube.com/watch?v=_cht9rDfYXg

5. ZABAWA „MUZYCZNE DOMINO”
RODZIC WYJAŚNIA DZIECKU ZASADY GRY- NA ŚRODKU STOŁU KŁADZIEMY JEDEN KARTONIK DOMINA. KAŻDY GRACZ LOSUJE TAKĄ SAMĄ ILOŚĆ KARTONIKÓW Z OBRAZKAMI.
GRA POLEGA NA DOPASOWYWANIU PASUJĄCYCH DO SIEBIE OBRAZKÓW.

Źródło:
1. Youtube.com
2. Przewodnik metodyczny "Nowa Trampolina trzylatka" cz.2 wyd. PWN
3. www.pinterest.com

PONIEDZIAŁEK

Propozycje zabaw dla dzieci 3, 4 letnich
Tematyka tygodnia: Lubimy śpiewać i grać.

1. Opowieść dźwiękonaśladowcza, rozwijająca umiejętność improwizacji, pt. „Trampolinek spotyka ptaki".

Dziecko słucha opowiadania i w odpowiednich momentach naśladuje czynności lub odgłosy proponowane przez Rodzica.
Zbliżała się wiosna, więc Trampolinek postanowił wybrać się na spacer. (dziecko tupią w miejscu nogami).
Chciał zobaczyć, jak drzewa i ptaki (dziecko najpierw naśladuje rękami gałęzie poruszające się na wietrze, a potem skrzydła lecących ptaków) przygotowują się do nadchodzącej pory roku. Gdy wyszedł z przedszkola (dziecko spaceruje), poczuł zapach wiosennego powietrza (dziecko robi głęboki wdech i wydech).
Drzewa szeleściły gałęziami (dziecko naśladuje odgłos szelestu drzew: szu, szu, szu). Nagle na pobliskim drzewie odezwała się sowa (hu, hu, hu).
Trampolinek trochę się przestraszył, ale poszedł dalej. Na dużej gałęzi siedziała kukułka (ku, ku, ku).
Po chwili nasz bohater spotkał małego wróbelka, który powitał go swoim ćwierkaniem (ćwir, ćwir, ćwir).
Trampolinek pomachał do niego i zawołał „Witaj wróbelku!” (dziecko macha rękami i woła: Witaj wróbelku!).
Trampolinek poszedł dalej. Usłyszał jeszcze głos słowika (plo, ple, pi, pi), wrony (kra, kra, kra) i kilku gołębi (gruchu, gruchu, gruchu).

2. Zagadki dźwiękowe, rozwijające percepcję słuchową pt. „Co to za dźwięk?"

Rodzic przygotowuje rekwizyty, np. szklankę, metalową puszkę, plastikowy kubek, drewniany klocek, ołówek. Następnie staje za parawanem i uderza pałeczką w poszczególne przedmioty. Zadaniem dziecka jest odgadnięcie, który przedmiot wydaje dany dźwięk. Wcześniej Rodzic może zademonstrować dziecku, jakie dźwięki wydają poszczególne przedmioty. O uderzanie pałeczką można poprosić również dziecko.

3. Rozbudzanie wrażliwości muzycznej, poprzez malowanie do muzyki Antonio Vivaldiego pt. „Cztery pory roku – Wiosna"
https://www.youtube.com/watch?v=jdLlJHuQeNI

Dzieci malują farbami plakatowymi ilustracje inspirowane muzyką poważną.

4. Stokrotki - Wykonanie ćwiczenia z Kart Pracy 2, karta nr 42

5. Ćwiczenia grafomotoryczne - Połącz kropki, pokoloruj rysunek.

Propozycja zabawy ruchowej dla dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=351fw50UOn8

Pomysły na spędzenie wolnego czasu z dzieckiem.
https://mojedziecikreatywnie.pl/

Źródło:
1. PWN Wydawnictwo Szkolne sp. z o. o. sp.k. (Akademia PWN)
2. Youtube.com

 

ZIELONA ŻABKA

ZIELONA ŻABKA
zabawa plastyczna- słoneczko
szablon motylka
labirynt - pszczółka
labirynt - żabka
wiosenna gimnastyka
wiosenna gimnastyka
wiosenna gimnastyka
wiosenna gimnastyka
wiosenna gimnastyka
wiosenna gimnastyka
wiosenna gimnastyka
wiosenna gimnastyka
plansza do gry - przykład
przedmioty do sprzatania
sprzątamy mieszkanie
co się zmieniło
co się zmieniło
paluszkiem po śladzie
połącz w pary
wiosenna gimnastyka cz.2
wiosenna gimnastyka cz.2
wiosenna gimnastyka cz.2
wiosenna gimnastyka cz.2
wiosenna gimnastyka cz.2
wiosenna gimnastyka cz.2
wiosenna gimnastyka cz.2
wiosenna gimnastyka cz.2
wiosenna gimnastyka cz.2