Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina"
Krasnale i Stokrotki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 18.05.2020 - 22.05.2020
PIĄTEK (22.05.2020)
TEMATYKA TYGODNIA: IDZIEMY DO ZOO
1. ZABAWA MATEMATYCZNA: „LICZYMY ZWIERZĘTA”
RODZIC ROZKŁADA NA PODŁODZE 5 KARTEK W RÓŻNYCH KOLORACH. NA KAŻDĄ KARTKĘ KŁADZIE OKREŚLONĄ LICZBĘ IDENTYCZNYCH ILUSTRACJI ZWIERZĄT NP. :
- KARTKA ŻÓŁTA – 1 DELFIN
- KARTKA ZIELONA – 2 LWY
- KARTKA CZERWONA – 3 ZEBRY
- KARTKA NIEBIESKA – 4 PAPUGI
- KARTKA POMARAŃCZOWA – 5 MAŁP
DZIECKO CHODZI MIĘDZY KARTKAMI I SPRAWDZA, ILE ZWIERZĄT JEST NA KAŻDEJ KARTCE. NASTĘPNIE RODZIC ZADAJE PYTANIA:
ILE JEST LWÓW? PRZEŁÓŻ DO LWÓW 1 ZEBRĘ.
ILE TERAZ JEST ZWIERZĄT NA ZIELONEJ KARTCE?
NA KTÓREJ KARTCE JEST NAJWIĘCEJ ILUSTRACJI ZWIERZĄT? ITD.
WSZYSTKIE PYTANIA ORAZ LICZBĘ ZWIERZĄT NA KARTKACH RODZIC DOSTOSOWUJE DO UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA.
2. PRACA PLASTYCZNA TECHNIKĄ „MOKRE NA MOKRYM”
„KOLOROWE PAWIE”.
DZIECKO OTRZYMUJE KARTKĘ Z KONTUROWYM RYSUNKIEM PAWIA ( TRZY DO WYBORU :) ), KTÓRY MA DUŻY ROZŁOŻYSTY OGON. (NAJLEPIEJ WYDRUKOWAĆ KONTUR PAWIA NA KARTCE Z BLOKU TECHNICZNEGO). DZIECKO ZWILŻA GO WATĄ NASĄCZONĄ WODĄ, A NASTĘPNIE MALUJE FARBAMI. GDY PRACA WYSCHNIE, DZIECKO MOŻE NA OGONIE PAWIA DOLEPIĆ KOLOROWE PIÓRKA.
3. ZABAWA RUCHOWA SKOCZNA „SKACZĄCE MAŁPKI”
DZIECKO SIEDZI NA PODŁODZE. NA KOMENDĘ RODZICA „MAŁPKA MAŁA” DZIECKO SKACZE PO MIESZKANIU, STARAJĄC SIĘ ROBIĆ TO NISKO NAD PODŁOGĄ. NA KOMENDĘ „MAŁPKA DUŻA” ZACZYNA PODSKAKIWAĆ STARAJĄC SIĘ ROBIĆ TO JAK NAJWYŻEJ.
4. „CIENIE ZWIERZĄT”
RODZIC ROZKŁADA PRZED DZIECKIEM ILUSTRACJE ZWIERZĄT. DZIECKO OTRZYMUJE KARTKI Z CIENIAMI TYCH ZWIERZĄT. JEGO ZADANIEM JEST DOPASOWAĆ ZWIERZĘ DO WŁAŚCIWEGO CIENIA.
5. NAUKA WIERSZA Z POKAZYWANIEM „ZWIERZĘTA W AFRYCE”
WIELKI SŁOŃ TRĄBI WCIĄŻ
(WYCIĄGAMY RĘKĘ DO PRZODU, OPIERAMY NA NIEJ GŁOWĘ)
ZA NIM SUNIE DŁUGI WĄŻ
(FALUJEMY ZŁĄCZONYMI DŁOŃMI W PRZÓD)
LEW WYSTAWIA SWE PAZURY
(TRZYMAMY PRZED SOBĄ RĘCE ZGIĘTE W ŁOKCIACH, ZGINAMY PALCE DŁOŃMI)
A ŻYRAFA PATRZY Z GÓRY
(PODNOSIMY WYPROSTOWANĄ RĘKĘ ZGIĘTĄ W NADGARSTKU)
HIPOPOTAM CHRAPIE TAK
(STOIMY NA SZEROKO ROZSTAWIONYCH NOGACH I Z RĘKAMI WYCIĄGNIĘTYMI NA BOKI)
ŻE SIĘ TRZĘSIE CAŁY ŚWIAT
(PORUSZAMY SIĘ PO MIESZKANIU CIĘŻKO STĄPAJĄC)
TAK W AFRYCE W WOLNEJ CHWILI
(WYCIĄGAMY PRZED SIEBIE JEDNĄ, A NASTĘPNIE DRUGĄ RĘKĘ)
WSZYSCY DOBRZE SOBIE ŻYLI
(WYCIĄGAMY KCIUK JEDNEJ, A NASTĘPNIE DRUGIEJ DŁONI)
ŹRÓDŁO:
-
PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA”, CZ.2, WYD. PWN
-
MAŁGORZATA KUC „POKAZYWANE WIERSZYKI I ZABAWY PALUSZKOWE CZYLI JAK ROZWIJAĆ MOWĘ I SPRAWNOŚĆ MANUALNĄ DZIECKA”
-
NAUCZYCIELSKIE ZACISZE
-
CZWARTEK – 21.05.2020 R.
TEMATYKA DNIA: Idziemy do zoo
1. ZABAWA DYDAKTYCZNA „PUZZLE”- DOSKONALENIE UMIEJĘTNOŚCI MANUALNYCH I PERCEPCJI WZROKOWEJ.
RODZIC ROZKŁADA PRZED DZIECKIEM POCIĘTE ZDJĘCIE HIPOPOTAMA. DZIECKO UKŁADA ZDJĘCIE I NAZYWA ZNAJDUJĄCE SIĘ NA NIM ZWIERZĘ.
2. SŁUCHANIE WIERSZA AGNIESZKI FRĄCZEK „CHICHOPOTAM”
WYSZEDŁ Z BŁOTA HIPOPOTAM:
– CHA-CHI-CHO-CHA! – ZACHICHOTAŁ.
SŁOŃ, ZBUDZONY OWYM DŹWIĘKIEM, ZAKOŁYSAŁ TRĄBĄ Z WDZIĘKIEM:
– TRU-TU-TU-TU! MÓJ SĄSIEDZIE! CO CIĘ ŚMIESZY, MOŻNA WIEDZIEĆ?
HIPOPOTAM RZEC COŚ CHCIAŁ, LECZ NIE ZDOŁAŁ, BO SIĘ ŚMIAŁ.
ŻÓŁW GUZDRAŁA, WIETRZĄC PSOTĘ, ZARAZ PRZYGNAŁ TU GALOPEM, STADO STRUSI ZBARANIAŁO, A LEW RYKNĄŁ:
– CO SIĘ STAŁO?!
HIPCIO ZERKNĄŁ NA NICH I... ZNÓW SIĘ CHICHRAŁ:
– CHI, CHI, CHI…
– CZY PAN ZE MNIE SIĘ NAŚMIEWA? – SPYTAŁ PAWIAN, SCHODZĄC Z DRZEWA.
CHCIAŁ NA ŚMIESZKA SIĘ OBRAZIĆ, LECZ... CHICHOTEM SIĘ ZARAZIŁ.
WNET SIĘ ŚMIAŁA CAŁA PLAŻA – WĄŻ AŻ SKRĘCAŁ SIĘ I TARZAŁ, ŻÓŁW RECHOTAŁ, ZEBRY RŻAŁY, ŚMIECHEM PARSKAŁ LEW WSPANIAŁY.
CALUSIEŃKI ŚWIAT CHICHOTAŁ!
KTO TO SPRAWIŁ? CHICHOPOTAM!
TEN WESOŁEK RODEM Z BŁOTA.
ROZMOWA KIEROWANA NA TEMAT WIERSZA. RODZIC ZADAJE DZIECKU PYTANIA:
-
CO TAKIEGO ROBIŁ HIPOPOTAM, ŻE POZOSTAŁE ZWIERZĘTA BARDZO SIĘ DZIWIŁY?
-
JAKIE JESZCZE ZWIERZĘTA WYSTĘPUJĄ W WIERSZU?
-
POTRAFISZ NAŚLADOWAĆ ŚMIEJĄCEGO SIĘ HIPOPOTAMA?
-
JAK MÓGŁBY ŚMIAĆ SIĘ ŻÓŁW, A JAK MAŁPKA?
3. ZADANIE DLA STOKROTEK-WYKONANIE SŁONIA – KĄCIK ARTYSTY, KARTA NR 18 - ROZWIJANIE UMIEJĘTNOŚCI PLASTYCZNO-TECHNICZNYCH.
DZIECKO WYJMUJE WSZYSTKIE ELEMENTY Z KARTY I WYKONUJE SŁONIA ZGODNIE ZE WZOREM. DOLEPIA MU KŁY I MOCUJE USZY. MOŻE POMALOWAĆ SŁONIA SZARĄ FARBĄ.
4. „DŻUNGLA”- PRACA PLASTYCZNO-TECHNICZNA.
DZIECKO WYCINA Z KOLOROWYCH CZASOPISM ZWIERZĘTA, KTÓRE ŻYJĄ W DŻUNGLI. NASTĘPNIE NAKLEJA JE NA KARTONIE OKLEJONYM ZIELONĄ BIBUŁĄ. PRACĘ MOŻNA UZUPEŁNIĆ ZDJĘCIAMI LUB RYSUNKAMI PALM, EGZOTYCZNYCH DRZEW I KRZEWÓW.
5. „ZOO”- ZABAWA MANIPULACYJNA.
DZIECKO BUDUJE Z KLOCKÓW ZOO. NASTĘPNIE NA WYBIEGACH UMIESZCZA PLASTIKOWE FIGURKI ZWIERZĄT.
6. LULEK JEDZIE DO ZOO
https://www.youtube.com/watch?v=xlXEn3l6vYM
ŹRÓDŁA:
1. PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA” CZ. 2 WYD. PWN
2. MATERIAŁY WŁASNE
3. https://www.youtube.com
4. https://blizejprzedszkola.pl
7. https://www.atrakcjedzieciece.pl
8. https://www.dzieckiembadz.pl
ŚRODA (20.05.2020)
TEMATYKA TYGODNIA: IDZIEMY DO ZOO
1. ROZMOWA NA TEMAT ŚRODOWISK, W KTÓRYCH ŻYJĄ ZWIERZĘTA.
RODZIC PREZENTUJE ZDJĘCIA ZWIERZĄT ŻYJĄCYCH W LESIE, NA WSI.
ZADAJE DZIECKU PYTANIA:
- GDZIE MOŻEMY SPOTKAĆ KROWY I KONIE?
- GDZIE ŻYJE LIS I NIEDŹWIEDŹ?
2. ZABAWA DYDAKTYCZNA: „ZWIERZĘTA LASU”.
RODZIC PREZENTUJE ILUSTRACJE LASU I PROSI DZIECKO, ABY UŁOŻYŁO KOŁO NIEJ ZDJĘCIA TYLKO TYCH ZWIERZĄT, KTÓRE W NIM WYSTĘPUJĄ. NASTĘPNIE PYTA DZIECKO, KTÓRE Z TYCH ZWIERZĄT ZAPADA W SEN ZIMOWY?
3. ZABAWA DYDAKTYCZNA: „UPORZĄDKUJ ZWIERZĘTA”
RODZIC POKAZUJE DZIECKU OBRAZKI:
- DŻUNGLA
- SAWANNA
NA PODŁODZE ROZKŁADA ZDJĘCIA RÓŻNYCH ZWIERZĄT. ZADANIEM DZIECKA JEST NAZWAĆ KAŻDE ZWIERZĘ I PRZYPORZĄDKOWAĆ JE ODPOWIEDNIM ŚRODOWISKOM. WŚRÓD OBRAZKÓW BRAKUJE WIEJSKIEGO PODWÓRKA. NARYSUJ JE I PRZYPORZĄDKUJ DO NIEGO WŁAŚCIWE ZWIERZĘTA.
4. ZABAWA „JAKIE TO ZWIERZĘ”.
RODZIC STOPNIOWO ODSŁANIA ZDJĘCIA, NA KTÓRYCH SĄ ZWIERZĘTA. ZADANIEM DZIECKA JEST JAK NAJSZYBCIEJ ODGADNĄĆ, JAKIE ZWIERZĘ UKRYŁO SIĘ NA ZDJĘCIU. (WYKORZYSTUJEMY DO TEGO ZADANIA ILUSTRACJE Z POPRZEDNICH ĆWICZEŃ. MOŻNA TEŻ WYKORZYSTAĆ ILUSTRACJE ZWIERZĄT Z ZAJĘĆ Z 18.05. - PONIEDZIAŁEK)
5. ZABAWA MATEMATYCZNA „GDZIE JEST MIŚ?”
RODZIC LUB DZIECKO UMIESZCZA MASKOTKĘ (LUB DOWOLNĄ ZABAWKĘ) W RÓŻNYCH MIEJSCACH W DOMU. ZADANIEM DZIECKA JEST POWIEDZIEĆ, GDZIE JEST MIŚ (ZABAWKA) NP. NA STOLE, POD STOŁEM, OBOK SZAFY, NA PÓŁCE, W PUDEŁKU ITP.
STOSOWANIE OKREŚLEŃ OZNACZAJĄCYCH POŁOŻENIE PRZEDMIOTÓW W PRZESTRZENI.
6. ZABAWA RUCHOWA „SŁONIE”
DZIECKO WYKONUJE DOWOLNĄ IMPROWIZACJĘ RUCHOWĄ DO UTWORU C.SAINT- SAENSA „SŁOŃ”
https://www.youtube.com/watch?v=ug8hCAyBaqg
ŹRÓDŁO:
- PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA”, CZ.2, WYD. PWN
- YOUTUBE
WTOREK – 19.05.2020 R.
TEMATYKA TYGODNIA: IDZIEMY DO ZOO
1. SŁUCHANIE OPOWIADANIA URSZULI PIOTROWSKIEJ ,,TRAMPOLINEK IDZIE DO ZOO’’.
DZISIAJ PANI CZYTAŁA OPOWIADANIE O ZWIERZĘTACH, KTÓRE MIESZKAJĄ DALEKO, DALEKO STĄD. OJEJ, JAKIE TO BYŁO CIEKAWE!
– TRAMPOLINKU! – ZAWOŁAŁ MAŁY PLUSZOWY TYGRYSEK.
– BARDZO, BARDZO CHCIAŁBYM SPOTKAĆ PRAWDZIWEGO TYGRYSA. – WYBIERZMY SIĘ WIĘC DO OGRODU ZOOLOGICZNEGO! – ZAPROPONOWAŁ TRAMPOLINEK.
– TAM NA PEWNO MIESZKA TYGRYS. HEJ, HOP! I POSZLI, TUP, TUP, TUP… KIEDY DOTARLI DO ZOO, POSTANOWILI IŚĆ WZDŁUŻ STRZAŁEK, KTÓRE BYŁY NAMALOWANE NA ŚCIEŻCE.
– DZIEŃ DOBRY, MILI GOŚCIE!
– USŁYSZELI POWITANIE. ZA OGRODZENIEM STAŁO ZWIERZĘ. ALE JAKIE ZWIERZĘ! BYŁO DUŻE, MIAŁO CZTERY POTĘŻNE NOGI, DŁUGĄ TRĄBĘ I OGROMNE USZY, KTÓRYMI WACHLOWAŁO SIĘ, BO PEWNIE BYŁO MU GORĄCO.
– NAZYWAM SIĘ SŁOŃ TRĄBUŚ!
– CZY ZNA PAN DROGĘ DO DOMU TYGRYSA?– ZAPYTAŁ NIEŚMIAŁO TYGRYSEK.
– NIESTETY, NIE ZNAM – ZMARTWIŁ SIĘ SŁOŃ.
– MOŻE MAŁPY WAM POMOGĄ. I POKAZAŁ TRĄBĄ, DOKĄD MAJĄ IŚĆ. A NA POŻEGNANIE PIĘKNIE ZATRĄBIŁ: TRU, TU, TU, TU! TRAMPOLINEK I TYGRYSEK POMASZEROWALI DO PAWILONU MAŁP. PATRZYLI Z PODZIWEM, JAK SKAKAŁY Z JEDNEJ GAŁĘZI NA DRUGĄ. JAK ZWINNIE WSPINAŁY SIĘ PO LINACH. A JAKIE ROBIŁY ZABAWNE MINY.
– MAŁPKI, MAŁPKI, CZY WIECIE, GDZIE MIESZKA TYGRYS? – ODEZWAŁ SIĘ TRAMPOLINEK.
– NIE WIEMY – ODPOWIEDZIAŁY MAŁPKI RÓWNOCZEŚNIE.
– ALE WIEMY, ŻE MA WIELKIE KŁY I OSTRE PAZURY, I STRASZNIE RYCZY, ŁAAA… PLUSZOWY TYGRYSEK WESTCHNĄŁ, BO NIE MIAŁ NAWET JEDNEGO MALUTKIEGO PAZURKA.
– ZAPYTAJCIE ŻYRAFĘ – PORADZIŁA NAJMŁODSZA MAŁPKA.
– MA TAKĄ DŁUGĄ, DŁUGĄ SZYJĘ I Z WYSOKA WSZYSTKO WIDZI. WIĘC TUP, TUP, TUP, POSZLI DO ŻYRAFY. ŻYRAFA ZAJĘTA BYŁA OSKUBYWANIEM LIŚCI Z DRZEWA.
– SMACZNEGO! – ZAWOŁALI I ZACZĘLI DO NIEJ MACHAĆ, ŻEBY NA NICH SPOJRZAŁA.
– DZIĘKUJĘ – ODPOWIEDZIAŁA ŻYRAFA.
– WIDZĘ WAS, NIE MUSICIE TAK MACHAĆ I KRZYCZEĆ, BO WYSTRASZYCIE MOJE ŻYRAFIĄTKO.
– CZY WIE PANI, GDZIE MIESZKA TYGRYS? – ZAPYTALI SZEPTEM.
– WIEM! – ŻYRAFA BYŁA BARDZO ZADOWOLONA, ŻE MOŻE POMÓC.
– TRZEBA PRZEJŚĆ PRZEZ STRUMYK, POTEM WEJŚĆ NA GÓRKĘ, A ZA GÓRKĄ ZNAJDZIECIE TYGRYSA. WRESZCIE DOTARLI NA MIEJSCE. TYGRYS LEŻAŁ NA SKALE I WYGRZEWAŁ SIĘ W SŁOŃCU.
MRUCZAŁ DO SIEBIE, MACHAJĄC DŁUGIM OGONEM:
W ELEGANCKIM FUTRZE W PASKI SKRADAM CISZEJ SIĘ OD MYSZY.
MOJE OKO WSZYSTKO WIDZI,
MOJE UCHO WSZYSTKO SŁYSZY.
BO JA JESTEM KRÓLEM DŻUNGLI I NAJWIĘKSZYM Z RODU KOTÓW,
WIĘC NIE DRAŻNIJ SIĘ Z TYGRYSEM,
JEŚLI NIE CHCESZ MIEĆ KŁOPOTÓW.
I ZAKOŃCZYŁ MRUCZANKĘ GŁOŚNYM ŁAAA…
– JEST BARDZO DO MNIE PODOBNY, CHOCIAŻ TAKI OGROMNY – Z DUMĄ POWIEDZIAŁ PLUSZOWY TYGRYSEK I GRZECZNIE SIĘ PRZYWITAŁ. TYGRYS JEDNYM SKOKIEM ZNALAZŁ SIĘ PRZY OGRODZENIU. BARDZO UCIESZYŁ GO WIDOK MAŁEGO KUZYNA.
– CZY UCIEKŁEŚ Z KLATKI, PLUSZOWY TYGRYSKU? – ZAŻARTOWAŁ PRAWDZIWY TYGRYS.
– NIE UCIEKŁEM, PRZYSZEDŁEM Z PRZEDSZKOLA, ŻEBY SIĘ Z TOBĄ ZOBACZYĆ. OCH, JAK SIĘ MIŁO ROZMAWIAŁO. TYGRYS OPOWIEDZIAŁ, ŻE NIE LUBI, JAK PRZYCHODZĄCY HAŁASUJĄ I RZUCAJĄ JEDZENIE. A TRAMPOLINEK I MAŁY TYGRYSEK KIWALI GŁOWAMI ZE ZROZUMIENIEM – NIKT BY TEGO NIE LUBIŁ. CZAS SZYBKO UPŁYNĄŁ I TRZEBA BYŁO OPUŚCIĆ OGRÓD ZOOLOGICZNY, BO ZWIERZĘTA PRZECIEŻ MUSZĄ ODPOCZĄĆ.
– WKRÓTCE PRZYJDZIEMY ZNOWU – OBIECAŁ TRAMPOLINEK – I PRZYPROWADZIMY DZIECI Z NASZEGO PRZEDSZKOLA.
ROZMOWA NA TEMAT OPOWIADANIA. RODZIC ZADAJE DZIECKU PYTANIA:
-
JAKIE ZWIERZĘ CHCIELI ZOBACZYĆ W ZOO TRAMPOLINEK I TYGRYSEK?
-
JAKIE ZWIERZĘTA ODWIEDZILI, SZUKAJĄC TYGRYSA?
-
KTO WSKAZAŁ IM DROGĘ DO TYGRYSA?
-
O CO PRAWDZIWY TYGRYS ZAPYTAŁ PLUSZOWEGO TYGRYSKA?
-
CZEGO NIE WOLNO ROBIĆ W ZOO?
2. ZABAWA ARTYKULACYJNO-NAŚLADOWCZA „NAŚLADUJEMY DZIKIE ZWIERZĘTA”.
DZIECKO NAŚLADUJE GŁOSY RÓŻNYCH ZWIERZĄT ORAZ ICH SPOSÓB PORUSZANIA SIĘ, NP.:
WĘŻA – SSSSS, POKAZUJĄ RĘKAMI FALE (WIJĄCE SIĘ WĘŻE),
LWA – GRRRGRRR, WYCIĄGAJĄ RĘCE WYSOKO NAD GŁOWĘ,
HIPOPOTAMA – HIP, HIP, HIP, NAPEŁNIAJĄ BUZIE POWIETRZEM (DUŻY HIPOPOTAM) I WYPUSZCZAJĄ POWIETRZE (MAŁY HIPOPOTAM),
MAŁPĘ – U-U-A-A, U-U-A-A, PODSKAKUJĄ JAK MAŁPKI.
3. ,,KAMELEON’’ – PRACA PLASTYCZNA.
RODZIC PRZYGOTOWUJE STANOWISKO PRACY NA SOLE.
DZIECKO OTRZYMUJE WORECZEK STRUNOWY (WIELKOŚCI KARTKI A5) I CZARNY NIEZMAZYWALNY MARKER. W ŚRODKU ZNAJDUJE SIĘ KARTKA Z OBRAZKIEM KAMELEONA. ZA POMOCĄ MARKERA DZIECKO OBRYSOWUJE JEGO KONTURY. PO WYKONANIU CZYNNOŚCI WYCIĄGA KARTKĘ Z WORECZKA, A RODZIC WCISKA DO ŚRODKA TRZY RÓŻNE KOLORY FARB I SZCZELNIE ZAMYKA WORECZEK. DZIECKO ROZPROWADZA PALCAMI FARBĘ W MIEJSCU KAMELEONA. NA ZAKOŃCZENIE ODCINA WSPÓLNIE Z RODZICEM ZAMKNIĘCIE WORECZKA, PO CZYM SMARUJE KRAWĘDZIE WORECZKA MOCNYM KLEJEM TYPU CR- CZARODZIEJSKI (JEST PRZEZROCZYSTY PO WYSCHNIĘCIU). NASTĘPNIE DZIECKO PRZYKLEJA WOREK Z KAMELEONEM NA ZIELONĄ KARTKĘ.
4. POMYSŁY NA PRZEKĄSKI, SŁODYCZE W KSZTAŁCIE ZWIERZĄT EGZOTYCZNYCH
5. POMYSŁY NA ZWIERZĘTA EGZOTYCZNE Z KAMIENI, PAPIERU I RUCHOMYCH OCZEK
6. ZADANIE DLA STOKROTEK – KARTY PRACY CZ.2, KARTA NR 59.
DZIECKO ŁĄCZY W PARY RYSUNKI ZWIERZĄT, KTÓRE SĄ PRZEDSTAWIONE TYŁEM I PRZODEM.
ŹRÓDŁA:
1. PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA” CZ. 2 WYD. PWN
2. MATERIAŁY WŁASNE
3. https://www.youtube.com
4. https://blizejprzedszkola.pl
5.https://www.facebook.com/pages/category/entertainment-website/inspiracje-na-ka%c5%bcd%c4%85-okazj%c4%99-535063216943927/
6. http://www.siemianowice.pl
7. https://www.atrakcjedzieciece.pl
8. https://www.dla-dzieci.com.pl/lamiglowki/znajdz_roznice-znajdz_roznice_w_obrazkach.html
9. https://www.hellowonderful.co/post/10-irresistible-animal-foods-too-cute-to-eat/
10. https://www.hellowonderful.co/post/diy-pet-rock-printables/
PONIEDZIAŁEK (18.05.2020)
TEMATYKA TYGODNIA : IZIEMY DO ZOO
1.ROZMOWA Z WYKORZYSTANIEM ZDJĘĆ PRZEDSTAWIAJĄCYCH ZOO I ŻYJĄCE W NIM ZWIERZĘTA. RODZIC ZADAJE PYTANIA:
- CO TO JEST ZOO?
- CO MOŻEMY TAM ZOBACZYĆ?
- JAKIE ZWIERZĘTA ŻYJĄ W ZOO?
- CZY SĄ TO ZWIERZĘTA, KTÓRE MOŻEMY SPOTKAĆ W LESIE ALBO NA WSI?
2.PRACA PLASTYCZNA : „MILUTKI KOALA”
RODZIC PREZENTUJE ZDJĘCIA NA KTÓRYM JEST KOALA I ROZMAWIA Z DZIECKIEM NA TEMAT JEGO WYGLĄDU. NASTĘPNIE DZIECKO OTRZYMUJE KARTKĘ Z KONTUREM ZWIERZĘCIA, KTÓRE WYKLEJA NP. KAWAŁKAMI WŁÓCZKI, BIBUŁĄ LUB PAPIEREM KOLOROWYM W KOLORZE BIAŁYM I SZARYM LUB BRĄZOWYM.
3.ZABAWA: „ZWIERZĘCE PUZZLE”
RODZIC WYCINA PUZZLE. DZIECKO DOPASOWUJE POSZCZEGÓLNE ELEMENTY PUZZLI I UKŁADA JE NA OBRAZKU.
4.ZAGADKI DOTYCZĄCE ZWIERZĄT MIESZKAJĄCYCH W ZOO.
RODZIC CZYTA ZAGADKĘ, DZIECKO ODGADUJE A NASTĘPNIE NAŚLADUJE DANE ZWIERZĘ NP. RUCHEM LUB WYDAJĄC CHARAKTERYSTYCZNY DLA DANEGO ZWIERZĘCIA ODGŁOS.
5.NAUKA PIOSENKI: „IDZIEMY DO ZOO”
https://www.youtube.com/watch?v=LUBD1EOM5Is
IDZIEMY DO ZOO ZOO ZOO
IDZIEMY DO ZOO ZOO ZOO
IDZIEMY DO ZOOOOOOO ZOO ZOO ZOO
W PIERWSZEJ KLATCE MAŁPY SKACZĄ HOP HOP HOP
W PIERWSZEJ KLATCE MAŁPY SKACZĄ HOP HOP HOP
ZA OGONY SIEBIE ŁAPIĄ I NA LINACH SIĘ BUJAJĄ
W PIERWSZEJ KLATCE MAŁPY SKACZĄ HOP HOP HOP
A PAPUGI WCIĄŻ GADAJĄ DAJ DAJ DAJ
A PAPUGI WCIĄŻ GADAJĄ DAJ DAJ DAJ
CIĄGLE SKRZECZĄ, PISZCZĄ, WRZESZCZĄ DAJ MI LODA, CIASTKO, ŻELKA
A PAPUGI WCIĄŻ GADAJĄ DAJ DAJ DAJ DAJ DAJ
IDZIEMY DO ZOO ZOO ZOO
IDZIEMY DO ZOO ZOO ZOO
IDZIEMY DO ZOOOOOOO ZOO ZOO ZOO
SŁONIE TRĄBĄ WODĘ PIJĄ HLUP, HLUP, HLUP
SŁONIE TRĄBĄ WODĘ PIJĄ HLUP, HLUP, H;UP
BO TAK JUŻ JEST TO ZROBIONE
TRĄBĄ PIJĄ WODĘ SŁONIE
SŁONIE TRĄBĄ WODĘ PIJĄ HLUP, HLUP, HLUP
NO A HIENY WCIĄŻ SIĘ ŚMIEJĄ HI HI HI
NO A HIENY WCIĄŻ SIĘ ŚMIEJĄ HI HI HI
NIEWIADOMO WCIĄŻ DLACZEGO
HUMOR DOPISUJE HIENOM
NO A HIENY WCIĄŻ SIĘ ŚMIEJĄ HI HI HI HI HI
IDZIEMY DO ZOO ZOO ZOO
IDZIEMY DO ZOO ZOO ZOO
IDZIEMY DO ZOOOOOOO ZOO ZOO ZOO
ŹRÓDŁO:
- PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA”, CZ.2, WYD. PWN
- YOUTUBE
- INSPIRACJE NA KAŻDĄ OKAZJĘ