Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina"
Krasnale i Stokrotki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 25.05.2020 - 29.05.2020
PIĄTEK – 29.05.2020 R.
TEMATYKA TYGODNIA: DLA MAMY I TATY
1. OD NAJMŁODSZEGO DO NAJSTARSZEGO – ZABAWA DYDAKTYCZNA.
RODZIC ROZKŁADA NA DYWANIE W ROZSYPCE KARTONIKI, NASTĘPNIE WKŁADA DO JEDNEJ OBRĘCZY POSTACIE ŻEŃSKIE, A DO DRUGIEJ – MĘSKIE. DZIECKO WSKAZUJE NAJMŁODSZĄ, A ZARAZEM NAJMNIEJSZĄ DZIEWCZYNKĘ NA OBRAZKU, A NASTĘPNIE ODKŁADA TEN KARTONIK. WSPÓLNIE Z RODZICEM ZASTANAWIA SIĘ, JAK DZIEWCZYNKA ZMIENIA WYGLĄD W CIĄGU ŻYCIA I DOKŁADAJĄ KOLEJNE KARTONIKI. PRÓBUJE TEŻ USTALIĆ, JAKIE ZAJĘCIA SĄ ZWIĄZANE Z POSZCZEGÓLNYMI OKRESAMI W JEJ ŻYCIU (NP. PRZEDSZKOLE, SZKOŁA, PRACA). W TEN SAM SPOSÓB PORZĄDKUJE OBRAZKI Z POSTACIAMI MĘSKIMI. DZIECKO WSKAZUJE NAJMŁODSZE/NAJSTARSZE POSTACIE NA KARTONIKACH I ZASTANAWIAJĄ SIĘ, Z KTÓRĄ POSTACIĄ SIĘ IDENTYFIKUJĄ.
2. WESOŁA RODZINKA – WYKONANIE PORTRETU RODZINY.
MATERIAŁY: KARTKI Z BLOKU TECHNICZNEGO A4 LUB A3; FARBA W KOLORZE CIELISTYM (MIESZANKA KOLORU RÓŻOWEGO, BIAŁEGO I ŻÓŁTEGO); GRUBY PĘDZEL; KREDKI PASTELOWE; PAPIEROWE SERDUSZKA WYCIĘTE DZIURKACZAMI; KLEJ W SZTYFCIE.
WYKONANIE: RODZIC MALUJE WNĘTRZE DŁONI DZIECKA ORAZ FRAGMENT JEGO PRZEDRAMIENIA FARBĄ W KOLORZE CIELISTYM I POMAGA ODBIĆ NA KARTCE Z BLOKU TECHNICZNEGO. NALEŻY WYKONAĆ TYLE ODBIĆ, ILE CZŁONKÓW LICZY NAJBLIŻSZA RODZINA DZIECKA. WIELKOŚĆ ARKUSZA NALEŻY DOBRAĆ DO LICZBY ODBIĆ. PO CAŁKOWITYM WYSCHNIĘCIU PRACY DZIECKO KREDKAMI PASTELOWYMI DORYSOWUJE POSTACIOM SZCZEGÓŁY: ELEMENTY TWARZY, WŁOSY, CECHY CHARAKTERYSTYCZNE, UBRANIE. NA KONIEC OZDABIA SWÓJ PORTRET PAPIEROWYMI SERCAMI WYCIĘTYMI ZA POMOCĄ OZDOBNYCH DZIURKACZY.
3. KALAMBURY Z RODZICAMI – ILUSTROWANIE RUCHEM TREŚCI OBRAZKA.
DZIECKO LOSUJE OBRAZEK ILUSTRUJĄCY ZABAWĘ W TOWARZYSTWIE RODZICA. PRZEZ CHWILĘ PRZYGOTOWUJE SIĘ DO ODEGRANIA SCENKI, PO CZYM NASTĘPUJE PREZENTACJA. DZIECKO PRÓBUJE ZA POMOCĄ RUCHÓW POKAZAĆ TREŚĆ OBRAZKA, A POZOSTALI CZŁONKOWIE RODZINY ODGADUJĄ, JAKĄ CZYNNOŚĆ POKAZUJĄ I O JAKIEJ PORZE ROKU MOŻNA TAK SPĘDZAĆ CZAS.
4. JAK SPĘDZAMY CZAS Z RODZICAMI? – ROZMOWA W OPARCIU O OBRAZKI.
RODZIC INICJUJE KRÓTKĄ ROZMOWĘ W OPARCIU O TREŚĆ OBRAZKÓW, KTÓRE BYŁY WYKORZYSTYWANE W POPRZEDNIEJ ZABAWIE. PROSI, ABY DZIECKO PODNIOSŁO ILUSTRACJE PRZEDSTAWIAJĄCE SPOSÓB NA ZABAWY Z RODZICAMI, KTÓRY MOŻNA WYKORZYSTAĆ O RÓŻNYCH PORACH ROKU, NP. JAZDA NA ROWERZE, JAZDA NA ROLKACH, RYSOWANIE KREDĄ. NASTĘPNIE PODNOSI OBRAZKI PREZENTUJĄCE AKTYWNOŚCI, KTÓRE JEGO ZDANIEM MOŻNA WYKONYWAĆ TYLKO O JEDNEJ PORZE ROKU. RODZIC MOŻE WYPOWIADAĆ ZDANIA, ODWOŁUJĄC SIĘ DO OBRAZKÓW. DZIECKO POTWIERDZA POPRAWNOŚĆ, KLASZCZĄC (GDY ZDANIE JEST PRAWDZIWE) LUB TUPIĄC (JEŚLI NIE JEST PRAWDZIWE):
-
NA ROWERZE MOŻNA JEŹDZIĆ TYLKO LATEM;
-
BAŁWANA MOŻNA LEPIĆ WIOSNĄ;
-
JESIENIĄ ZBIERAMY GRZYBY W LESIE;
-
NA NARTACH MOŻEMY JEŹDZIĆ ZIMĄ;
-
NA HULAJNODZE JEŹDZIMY PO ŚNIEGU;
-
WIOSNĄ ZBIERAMY KWIATY;
-
W PIŁKĘ NOŻNĄ MOŻEMY GRAĆ TYLKO LATEM;
-
KASZTANY ZBIERAMY W ZIMIE;
-
Z RODZICAMI MOŻEMY BAWIĆ SIĘ TYLKO LATEM.
5. MAMA TROSZCZY SIĘ OD RANA – UKŁADANIE ZDAŃ.
RODZIC ROZKŁADA NA DYWANIE ILUSTRACJE. DZIECKO WYBIERA JEDNĄ I UKŁADA ZDANIE, OPISUJĄC PRZEDSTAWIONĄ NA NIEJ CZYNNOŚĆ. RODZIC ZWRACA UWAGĘ NA SZCZEGÓŁY, TAK ABY ZDANIE BYŁO JAK NAJBARDZIEJ ROZBUDOWANE I POPRAWNE POD WZGLĘDEM JĘZYKOWYM. NASTĘPNIE DZIECKO DZIELI SIĘ SWOIMI SPOSTRZEŻENIAMI NA TEMAT TEGO, KTÓRE CZYNNOŚCI POTRAFI WYKONYWAĆ JUŻ SAMODZIELNIE, A PRZY KTÓRYCH POMOC MAMY JEST NADAL NIEZBĘDNA, NP. POTRAFIĘ SAM ZJEŚĆ ZUPĘ. MAMA POMAGA MI PODCZAS KĄPIELI.
6. ZADANIE DLA STOKROTEK-WYKONANIE ĆWICZENIA - KARTY PRACY CZ.2, KARTA NR 58.
DZIECKO RYSUJE PO ŚLADZIE
7. SERCE DLA MAMY – ĆWICZENIE SPOSTRZEGAWCZOŚCI I KONCENTRACJI.
DZIECKO OTRZYMUJE KARTY PRACY. JEGO ZADANIEM JEST POKOLOROWANIE OBRAZKA WEDŁUG KODU. DZIECKO MOŻE WYKONAĆ ZADANIE SUCHYMI PASTELAMI, WTEDY KAŻDE POLE ZAZNACZAJĄ ODPOWIEDNIM KOLOREM, A NASTĘPNIE ROZCIERA PALCEM W OBRĘBIE WYZNACZONYCH LINII.
ŹRÓDŁA:
1. PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA” CZ. 2 WYD. PWN
2. MATERIAŁY WŁASNE
3. https://blizejprzedszkola.pl
CZWARTEK (28.05.2020)
TEMATYKA TYGODNIA: DLA MAMY I TATY
1. ROZMOWA NA TEMAT WESOŁEGO MIASTECZKA.
RODZIC ZADAJE DZIECKU PYTANIA. DZIECKO ODPOWIADA OPIERAJĄC SIĘ O ILUSTRACJE I WŁASNE WSPOMNIENIA, JEŚLI BYŁO W WESOŁYM MIASTECZKU:
- CZY BYŁEŚ (AŚ) W WESOŁYM MIASTECZKU?
- JAK WYGLĄDA WESOŁE MIASTECZKO?
- CO MOŻNA ROBIĆ W WESOŁYM MIASTECZKU?
2. ZABAWA MATEMATYCZNA: JAKI KSZTAŁT MA KARUZELA?
RODZIC PREZENTUJE ZDJĘCIA RÓŻNYCH KARUZELI. DZIECKO USTALA, ŻE SĄ ONE OKRĄGŁE. NASTĘPNIE RODZIC WRĘCZA DZIECKU TRZY RÓŻNOKOLOROWE KÓŁKA WYCIĘTE Z PAPIERU KOLOROWEGO, KAŻDE INNEJ WIELKOŚCI. ZADANIEM DZIECKA JEST NAKLEIĆ KÓŁKO JEDNO NA DRUGIM – OD NAJWIĘKSZEGO DO NAJMNIEJSZEGO. RODZIC RÓWNIEŻ NAKLEJA KÓŁKA JEDNO NA DRUGIM, TYLKO DUŻO WIĘKSZE, TAK ABY POWSTAŁA TARCZA CELOWNIKA.
3. ZABAWA RZUTNA: CELOWANIE DO TARCZY.
DZIECKO STARA SIĘ WCELOWAĆ W SAM ŚRODEK TARCZY WYKONANEJ PRZEZ RODZICA. CELUJE DO NIEJ KULKAMI Z GAZETY, KTÓRE MA SAMODZIELNIE PRZYGOTOWAĆ.
4. ZABAWA RUCHOWA DO PIOSENKI: „KARUZELA”
DZIECKO Z INNYMI CZŁONKAMI RODZINY PORUSZA SIĘ W PRAWĄ STRONĘ PO OBWODZIE KOŁA – NAJPIERW POWOLI, A POTEM CORAZ SZYBCIEJ. NA SŁOWA „A PO CHWILI JUŻ ZWALNIAMY” ZWALNIAJĄ RUCH I W KOŃCU SIĘ ZATRZYMUJĄ. NA SŁOWA
„RAZ I DWA”- ZAMIENIAJĄ SIĘ ZE SOBĄ MIEJSCAMI I ZACZYNAJĄ PORUSZAĆ SIĘ W LEWĄ STRONĘ PO OBWODZIE KOŁA. ZABAWĘ POWTARZAMY KILKAKROTNIE.
5. BAJKA: „PRZYGODY SŁONICZKI ELLI – WESOŁE MIASTECZKO”
https://www.youtube.com/watch?v=BTgmGleHdj0
6. WESOŁE MIASTECZKO – PLAKAT.
RODZIC WYCINA ELEMENTY ZWIĄZANE Z WESOŁYM MIASTECZKIEM. DZIECKO WEDŁUG WŁASNEGO POMYSŁU ROZMIESZCZA JE I PRZYKLEJA NA DUŻYM ARKUSZU PAPIERU. WYKORZYSTUJEMY DO TEGO ZADANIA ILUSTRACJE Z ZADANIA PIERWSZEGO. DZIECKO MOŻE RÓWNIEŻ SAMODZIELNIE DORYSOWAĆ ELEMENTY ZWIĄZANE Z WESOŁYM MIASTECZKIEM.
ŹRÓDŁO:
- PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA”, CZ.2, WYD. PWN
- YOUTUBE
- MATERIAŁY WŁASNE
- https://wakacjezdzieciakiem.pl/polska/89-woj-slaskie/129-chorzow-wesole-miasteczko.html
- https://slaskie.travel/Poi/Pokaz/2299/107/legendia-slaskie-wesole-miasteczko-w-chorzowie
- https://www.biznesistyl.pl/lifestyle/po-godzinach/6825_.html
ŚRODA – 27.05.2020 R.
TEMATYKA TYGODNIA: DLA MAMY I TATY
1. ROZMOWA W OPARCIU O ILUSTRACJE NA TEMAT SPĘDZANIA CZASU WSPÓLNIE Z RODZICAMI.
DZIECKO PRZYGLĄDA SIĘ ILUSTRACJOM, A NASTĘPNIE RODZIC ZADAJE DZIECKU PYTANIA:
JAK SPĘDZASZ CZAS Z MAMĄ I TATĄ?
W CO NAJBARDZIEJ LUBISZ SIĘ Z NIMI BAWIĆ?
KIEDY NAJCZĘŚCIEJ SIĘ Z NIMI BAWISZ?
2. ,,CZAS NA PIKNIK’’ – ZABAWA DOSKONALĄCA KONCENTRACJĘ I SPOSTRZEGAWCZOŚĆ.
RODZIC PREZENTUJE DZIECKU ILUSTRACJĘ. DZIECKO OPOWIADA, GDZIE WYBRAŁA SIĘ RODZINA I JAK SPĘDZA CZAS. NASTĘPNIE RODZIC UKŁADA PRZED DZIECKIEM CZTERY KARTONIKI (MOŻE BYĆ ICH MNIEJ/WIĘCEJ, WSZYSTKO ZALEŻY OD MOŻLIWOŚCI DZIECKA). DZIECKO UWAŻNIE IM SIĘ PRZYGLĄDA. POTEM OBRAZKI ZOSTAJĄ ODWRÓCONE, A DZIECKO PRÓBUJE WYMIENIĆ WSZYSTKIE RZECZY, KTÓRE SIĘ NA NICH POJAWIŁY. GDY MU SIĘ UDA, ODSZUKUJE TE PRZEDMIOTY NA ILUSTRACJI. ZABAWA TRWA DO WYCZERPANIA KARTONIKÓW.
3. ,,WSPÓLNE OBOWIĄZKI’’ – ZABAWA RUCHOWO-NAŚLADOWCZA.
RODZIC UMIESZCZA W RÓŻNYCH MIEJSCACH POKOJU OBRAZKI ILUSTRUJĄCE WYKONYWANIE WSPÓLNYCH CZYNNOŚCI, A DO KOSZYCZKA WKŁADA KARTONIKI, NA KTÓRYCH ZNAJDUJĄ SIĘ ELEMENTY TYCH OBRAZKÓW. DZIECKO SPACERUJE PRZY DOWOLNE MUZYCE. NA CISZĘ DZIECKO LOSUJE JEDEN KARTONIK. ODSZUKUJE W POKOJU OBRAZEK, NA KTÓRYM ZNAJDUJE SIĘ TEN SAM ELEMENT I NAŚLADUJE PRZEDSTAWIONĄ CZYNNOŚĆ. PO CHWILI ZABAWA ZACZYNA SIĘ OD POCZĄTKU (WYLOSOWANY OBRAZEK NIE WRACA JUŻ DO KOSZYCZKA).
4. ,,MAMA NIE ZNA NUDY’’ – ZABAWA WSPOMAGAJĄCA DZIECKO W SWOBODNYM WYPOWIADANIU SIĘ.
RODZIC ROZKŁADA NA DYWANIE LU STOLE KOLEJNO PO JEDNEJ ILUSTRACJI. DZIECKO OPISUJE PRZEDSTAWIONĄ NA OBRAZKU SYTUACJĘ, STARAJĄC SIĘ ZAWRZEĆ JAK NAJWIĘCEJ SZCZEGÓŁÓW. RODZIC ZACHĘCA DO ROZBUDOWANIA WYPOWIEDZI, ZADAJĄC SZCZEGÓŁOWE PYTANIA. STARA SIĘ UZYSKAĆ OD DZIECKA ODPOWIEDŹ, CO MOGŁO WYDARZYĆ SIĘ WCZEŚNIEJ I CO WYDARZYŁO SIĘ BEZPOŚREDNIO PO SYTUACJI PRZEDSTAWIONEJ NA OBRAZKU.
5. ,,PODWIECZOREK DLA MAMY’’ – ĆWICZENIE GRAFOMOTORYCZNE.
DZIECKO OTRZYMUJE KARTĘ PRACY. POPRAWIA PO ŚLADZIE PRZERYWANE LINIE. NA BABECZCE RYSUJE ULUBIONY OWOC MAMY, NASTĘPNIE KOLORUJE OBRAZEK.
ŹRÓDŁA:
1. PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA” CZ. 2 WYD. PWN
2. MATERIAŁY WŁASNE
3. https://www.youtube.com
4. https://blizejprzedszkola.pl
6. https://www.mac.pl
WTOREK (26.05.2020)
TEMATYKA TYGODNIA: DLA MAMY I TATY
1. ROZMOWA Z DZIECKIEM NA TEMAT SPĘDZANIA WOLNEGO CZASU Z TATĄ Z WYKORZYSTANIEM PRZYKŁADOWYCH ILUSTRACJI. RODZIC ZADAJE PYTANIA:
- KIEDY NAJCZĘŚCIEJ BAWISZ SIĘ Z TATĄ?
- CO LUBISZ ROBIĆ WSPÓLNIE Z TATĄ?
- JAKIE SĄ WASZE ULUBIONE ZABAWY?
2. ZABAWA PANTOMIMICZNA: „WYBIERAMY SIĘ Z TATĄ NA RYBY”. DZIECKO ILUSTRUJE RUCHEM SŁOWA RODZICA.
PEWNEGO DNIA TATA ZAPROPONOWAŁ DZIECIOM WYPRAWĘ NA RYBY. WCZEŚNIE RANO WSIEDLI DO SAMOCHODU I POJECHALI. (DZIECKO STAJE ZA RODZICEM – TATĄ KIEROWCĄ I NAŚLADUJE ODGŁOS SILNIKA: BRUM, BRUM, BRUM). PO CHWILI BYLI JUŻ NAD JEZIOREM. (DZIECKO UDAJE, ŻE ODPINA PASY I WYSIADA Z SAMOCHODU). WSZYSCY POSZLI NA POMOST I ZARZUCILI WĘDKI. (DZIECKO NA SYGNAŁ RODZICA WYKONUJE ZAMACH, UDAJĄC, ŻE ZARZUCA WĘDKĘ). W CISZY I SKUPIENIU CZEKALI, AŻ JAKAŚ RYBA ZŁAPIE SIĘ NA HACZYK. (DZIECKO CHWILĘ STOI W CISZY, BEZ RUCHU). PO NIEDŁUGIM CZASIE WĘDKI ZACZĘŁY SIĘ RUSZAĆ. ( DZIECKO UDAJE, ŻE TRZYMANE W DŁONI WĘDKI SIĘ RUSZAJĄ). SZYBKIM RUCHEM PODERWALI JE DO GÓRY, ŚCIĄGNĘLI RYBY Z HACZYKÓWI WŁOŻYLI JE DO WIADEREK. (DZIECKO NAŚLADUJE WSZYSTKIE CZYNNOŚCI).
3. ZABAWA MATEMATYCZNA „ILE RYB ZŁOWIŁEŚ?”
RODZIC ROZDAJE DZIECKU PEWNĄ LICZBĘ RYBEK WYKONANYCH Z KOLOROWEGO BLOKU TECHNICZNEGO I WYDAJE POLECENIA:
- POLICZ, ILE MASZ RYBEK
- SPRAWDŹ, JAKIEGO SĄ KOLORU
- ILE MASZ „ZIELONYCH” (CZERWONYCH, ŻÓŁTYCH ITP.) RYBEK ?
WSZYSTKIE POLECENIA RODZIC DOSTOSOWUJE DO MOŻLIWOŚCI I UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA.
4. ZABAWA DYDAKTYCZNA „ŁOWIMY RYBY”.
RODZIC ROZKŁADA NA DYWANIE – JEZIORZE WSZYSTKIE RYBKI WYCIĘTE Z KOLOROWEGO BLOKU. OBOK DYWANU ROZKŁADA KARTKI - WIADERKA W TYCH SAMYCH KOLORACH, W JAKICH SĄ RYBKI. ZADANIEM DZIECKA JEST WYŁOWIĆ RYBKI ZGODNIE Z POLECENIAMI RODZICA. NP. ZŁÓW WSZYSTKIE RYBKI ŻÓŁTE I WŁÓŻ JE DO ŻÓŁTEGO WIADERKA (ŻÓŁTA KARTKA). ZŁÓW WSZYSTKIE RYBKI ZIELONE I WŁÓŻ JE DO ZIELONEGO WIADERKA (ZIELONA KARTKA). JAKIEGO KOLORU RYBKI PŁYWAJĄ JESZCZE W JEZIORZE ? JAKIEGO KOLORU WIADERKO JEST PUSTE (KARTKA)?
5. ĆWICZENIA GRAFOMORYCZNE „RYBKI” - POŁĄCZ KROPKI
6. PRACA PLASTYCZNA- RYBA
https://dzieciakiwdomu.pl/2016/09/rybki-kukielki-z-piankowych-lapek-praca- kreatywna-dla-dzieci.html
ŹRÓDŁO:
-
PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA”, CZ.2, WYD. PWN
-
https://dzieciakiwdomu.pl/2016/09/rybki-kukielki-z-piankowych-lapek-praca-kreatywna-dla-dzieci.html
-
WWW.PINTEREST.COM
PONIEDZIAŁEK – 25.05.2020 R.
TEMATYKA TYGODNIA: DLA MAMY I TATY
1. ROZMOWA NA TEMAT ZBLIŻAJĄCEGO SIĘ DNIA MATKI.
RODZIC (NAJLEPIEJ TATUŚ) INFORMUJE DZIECKO, ŻE JUTRO SWOJE ŚWIĘTO BĘDZIE OBCHODZIŁA MAMA.
NASTĘPNIE ZADAJE DZIECKU PYTANIA:
JACY JESTEŚMY DLA KOGOŚ, KTO OBCHODZI SWOJE ŚWIĘTO?
DLACZEGO MAMY POWINNY MIEĆ SWOJE ŚWIĘTO?
2. ZABAWA SŁOWNA „JAKA JEST MOJA MAMA?”
DZIECKO KOŃCZY ZDANIA ROZPOCZĘTE PRZEZ RODZICA, NP.:
MOJA MAMA JEST…
MOJA MAMA LUBI…
LUBIĘ Z MOJĄ MAMĄ…
3. SŁUCHANIE WIERSZA DANUTY GELLNEROWEJ PT. ,,MAMO!’’
MAMO!
DAM CI DZIŚ PIĘKNY KWIATEK
I WSTĄŻKĘ NA DODATEK.
DAM CI ZŁOTY PIERŚCIONEK,
NA GÓRCE MAŁY DOMEK,
OGRÓDEK MALOWANY,
ŁAWKĘ POD WIELKIM KASZTANEM.
DAM CI SŁOŃCE NAD DOMEM,
SŁOŃCE – ZŁOTĄ KORONĘ.
I DAM CI KSIĘŻYC, WIESZ?
I JESZCZE... CO TYLKO CHCESZ.
BO JESTEM BARDZO BOGATY,
DOSTAŁEM KREDKI OD TATY.
4. ROZMOWA KIEROWANA NA TEMAT WIERSZA.
RODZIC ZADAJE DZIECKU PYTANIE:
JAK MYŚLISZ, KTO W WIERSZU ZWRACA SIĘ DO MAMY?
CO DZIECKO CHCIAŁO DAĆ MAMIE?
DLACZEGO MÓWIŁO, ŻE JEST BARDZO BOGATE?
CO DOSTAŁO OD TATY?
JAK W TAKIM RAZIE MIAŁY WYGLĄDAĆ WSZYSTKIE PREZENTY?
CO WY CHCIAŁBYŚ(AŚ) DAĆ SWOJEJ MAMIE?
5. ZADANIE DLA STOKROTEK - WYKONANIE LAURKI DLA MAMY – TECZKA KĄCIK ARTYSTY, KARTA NR 17.
DZIECKO WYJMUJE SZABLONY KWIATÓW I SERDUSZEK. WYKLEJA JE DOWOLNYMI MATERIAŁAMI: PAPIEREM KOLOROWYM, CEKINAMI, PLASTELINĄ LUB MALUJE FARBAMI. GOTOWE ELEMENTY NAKLEJA NA KARTCE Z BLOKU, TWORZĄC WŁASNE KOMPOZYCJE.
6. BAJKA PT. KRÓLICZEK ALILO - DZIEŃ MATKI
https://www.youtube.com/watch?v=5EDetnGiEqU
7. BUKIET DLA MAMY- ZABAWA GRAFOMOTORYCZNA
DZIECKO RYSUJE PO ŚLADZIE DROGĘ ADY I OLKA DO MAMY
8. CERTYFIKAT WSPANIAŁEJ MAMY
ŹRÓDŁA:
1. PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA” CZ. 2 WYD. PWN
2. MATERIAŁY WŁASNE
3. https://www.youtube.com
4. https://blizejprzedszkola.pl
6. https://www.mac.pl