Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina"
Krasnale i Stokrotki - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 27.04.2020r. - 30.04.2020r.
CZWARTEK – 30.04.2020 R.
TEMATYKA DNIA: JESTEŚMY POLAKAMI
1. SŁUCHANIE WIERSZ AGNIESZKI WYSOCKIEJ, PT. ,,POLSKO, KOCHAM CIĘ’’.
RODZIC CZYTA DZIECKU WIERSZ, NASTĘPNIE OMAWIA Z DZIECKIEM JEGO TREŚĆ.
KAŻDY POLAK MIESZKA W POLSCE,
NAWET DZIECKO O TYM WIE.
SĄ TU GÓRY, JEST TU MORZE,
W POLSCE ZAWSZE MIESZKAĆ CHCĘ.
GDY KTOŚ SPYTA MNIE:
-HEJ MAŁY! GDZIE TY MIESZKASZ?
DOBRZE WIEM!
MIESZKAM W POLSCE
W MEJ OJCZYŹNIE!
POLSKO MOJA, KOCHAM CIĘ!
2. ,,NASZE BARWY OJCZYSTE”
RODZIC TŁUMACZY DZIECKU ZNACZENIE BARW NA FLADZE POLSKI (BIEL – CZYSTOŚĆ, CZYSTE SERCE, CZERWIEŃ – MIŁOŚĆ). DZIECKO W OPARCIU O ILUSTRACJE, OPISUJE WYGLĄD GODŁA I FLAGI PAŃSTWOWEJ.
3. CIEKAWOSTKI NA MAPIE- ZABAWA DYDAKTYCZNA.
RODZIC ZASŁANIA TKANINĄ MAPĘ POLSKI, A NASTĘPNIE ZAPRASZA DZIECKO DO ZABAWY.
WSPÓLNIE ODLICZAJĄ DO TRZECH, PRZY CZYM NA HASŁO ,,TRZY”, RODZIC ODSŁANIA MAPĘ.
POKAZUJE DZIECKU, W JAKI SPOSÓB NA MAPIE ZAZNACZONE SĄ RZEKI JEZIORA, MORZE. PROSI, ABY DZIECKO ODSZUKAŁO TE ELEMENTY NA MAPIE. DZIECKO WYPOWIADA SIĘ SWOBODNIE. OGLĄDAJĄC MAPĘ, ZADAJE PYTANIA.
4. ROZWIĄZANIE ZAGADEK.
RODZIC UMIESZCZA W WIDOCZNYM MIEJSCU ILUSTRACJE Z FLAGĄ I GODŁEM POLSKI, NASTĘPNIE ZADAJE DZIECKU NASTĘPUJĄCE ZAGADKI:
PYTANIE NIETRUDNE - KAŻDY TO PRZYZNA , JAK SIĘ NAZYWA NASZA OJCZYZNA? (POLSKA)
BIEL NA NIEJ JEST I CZERWIEŃ, POWIEWA PIĘKNIE, GDY WIATR SIĘ ZERWIE
(FLAGA)
W GÓRACH MIESZKA WIELKI PTAK. TO JEST NASZEJ POLSKI ZNAK
ZOBACZYSZ GO KIEDYŚ MOŻE, TO JEST PRZECIEŻ BIAŁY...
(ORZEŁ)
5. ZABAWA „POŁĄCZ W PARY” - ROZWIJANIE PERCEPCJI WZROKOWEJ
ZADANIEM DZIECKA JEST POŁĄCZENIE W PARY TAKICH SAMYCH ILUSTRACJI.
6. POKOLORUJ FLAGĘ WEDŁUG WZORU- ĆWICZENIE GRAFOMOTORYCZNE
7. ZABAWA „BIAŁE I CZERWONE” - ROZWIJANIE PERCEPCJI WZROKOWEJ
ZADANIEM DZIECKA JEST WSKAZANIE WSZYSTKICH BIAŁYCH I CZERWONYCH RZECZY NA OBRAZKACH
8. WYKLEJ OBRAZKI PLASTELINĄ W ODPOWIEDNIM KOLORZE - ĆWICZENIE GRAFOMOTORYCZNE
ŹRÓDŁA:
1. PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA” CZ. 2 WYD. PWN
2. MATERIAŁY WŁASNE
3. https://www.youtube.com
4. https://blizejprzedszkola.pl
5. https://www.facebook.com/pages/category/Entertainment-Website/Inspiracje-na-ka%C5%BCd%C4%85-okazj%C4%99-535063216943927/
ŚRODA (29.04.)
TEMATYKA TYGODNIA: KOLOROWE WITAMINY
1.ZABAWA SENSORYCZNO – BADAWCZA „ROZPOZNAJ SMAK”.
RODZIC PRZYGOTOWUJE POKROJONE NA KAWAŁKI RÓŻNE OWOCE I WARZYWA. WSPÓLNIE Z DZIECKIEM PRZYPOMINA ICH NAZWY. NASTĘPNIE ZADANIEM DZIECKA JEST ROZPOZNAĆ Z ZAWIĄZANYMI OCZAMI, JAKI OWOC (JAKIE WARZYWO) DOSTAŁO DO POSMAKOWANIA LUB JAKIEGO OWOCU (WARZYWA) ZAPACH POCZUŁO.
2.WSPÓLNE PRZYGOTOWANIE ZDROWYCH KANAPEK.
RODZIC WYJAŚNIA DZIECKU, ŻE ZA CHWILĘ PRZYGOTUJĄ WSPÓLNIE KOLOROWE KANAPKI, WYKORZYSTUJĄC ZDROWE PRODUKTY, JAKIE MAJĄ W DOMU. PRZYPOMINA TAKŻE DZIECKU O KONIECZNOŚCI UMYCIA RĄK I WŁOŻENIA FARTUSZKA. DZIECKO UKŁADA ZDROWE PRODUKTY NA KROMKACH PIECZYWA. SAMO DBA O ESTETYCZNY WYGLĄD KANAPEK. PRZESTRZEGA ZASAD HIGIENY. W ZAŁĄCZNIKU POMYSŁY NA PRZYGOTOWANIE ZDROWEJ I „WESOŁEJ” KANAPKI :). ZACHĘCAM DO PRZYGOTOWANIA „WESOŁEJ” I ZDROWEJ KANAPKI WEDŁUG WŁASNEGO POMYSŁU :) :) :).
3.NAKRYCIE STOŁU I DEGUSTACJA KANAPEK.
RODZIC WSPÓLNIE Z DZIECKIEM NAKRYWA DO STOŁU PRZY KTÓRYM KOSZTUJĄ WSPÓLNIE PRZYGOTOWANE KANAPKI. WSPÓLNE DZIELENIE SIĘ WRAŻENIAMI SMAKOWYMI.
4.ZABAWA „TALERZ PEŁEN WITAMIN”
DZIECKO CHODZI W RYTM DOWOLNEJ MUZYKI TRZYMAJĄC W RĘKACH PLASTIKOWY TALERZYK. NA PRZERWĘ W MUZYCE RODZIC MÓWI: POSŁUCHAJ ILE WITAMIN (NAKRĘTEK, KLOCKÓW ITP.)TRZEBA POŁOŻYĆ NA TALERZYK. NASTĘPNIE KLASZCZE W RĘCE. DZIECKO LICZY ILE RAZY RODZIC ZAKLASKAŁ A POTEM UKŁADA NA SWOIM TALERZYKU TYLE WITAMIN (NAKRĘTEK, KLOCKÓW ITP.), ILE KLAŚNIĘĆ USŁYSZAŁO. RODZIC DOSTOSOWUJE ILOŚĆ KLAŚNIĘĆ DO UMIEJĘTNOŚCI DZIECKA. ZABAWĘ POWTARZAMY.
5.ZABAWA PLASTYCZNA „JABŁKO Z PLASTIKOWEJ BUTELKI”
http://arcy-bazgroly.blogspot.com/2014/10/pomys-na-jabka-ii.html
6. PRZYPOMNIENIE PIOSENKI PT. „WITAMINKI” - ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE.
ŹRÓDŁO:
-
PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA”, WYD. PWN
-
MIASTODZIECI.PL
-
PRZEPISY.PL
WTOREK – 28.04.2020 R.
TEMATYKA TYGODNIA: KOLOROWE WITAMINY
1. BURZA MÓZGÓW NA TEMAT TEGO, CO TO SĄ WITAMINY.
RODZIC ZADAJE DZIECKU PYTANIA:
-
CO TO SĄ WITAMINY?
-
DLACZEGO POWINNIŚMY JE JEŚĆ?
-
W CZYM JEST DUŻO WITAMIN?
2. ROZWIĄZYWANIE ZAGADEK OWOCOWO-WARZYWNYCH- KSZTAŁTOWANIE LOGICZNEGO MYŚLENIA.
RODZIC PREZENTUJE DZIECKU RÓŻNE OWOCE I WARZYWA. NIE PODAJE NA RAZIE ICH NAZW, TYLKO ZADAJE ZAGADKI. ZADANIEM DZIECKA JEST WSKAZAĆ I NAZWAĆ ODPOWIEDNI OWOC LUB ODPOWIEDNIE WARZYWO.
-
ROŚNIE NA JABŁONI. PRZYPOMINA MAŁĄ CZERWONĄ PIŁECZKĘ. (JABŁKO)
-
JEST DŁUGA I POMARAŃCZOWA. CHRUPIĄ JĄ DZIECI I ZAJĄCZKI. (MARCHEWKA)
-
JEST CAŁY ZIELONY. MOŻE BYĆ DŁUGI ALBO KRÓTKI. (OGÓREK)
-
KIEDY JĄ KROIMY, SZCZYPIE W OCZY. Z JEJ PĘKATEGO BRZUSZKA WYRASTA ZIELONY SZCZYPIOREK. (CEBULA)
-
MA ŻÓŁTĄ SKÓRKĘ, A JEGO KSZTAŁT PRZYPOMINA ROGALIK. (BANAN)
-
JEJ DUŻE ZIELONE LIŚCIE DODAJEMY DO KANAPEK. (SAŁATA)
3. ZABAWA RUCHOWA „SAŁATKA OWOCOWA”.
https://www.youtube.com/watch?v=Vkiw9i_mQSo
4. ZADANIE DLA STOKROTEK- WYKONANIE ĆWICZENIA KARTY PRACY CZ. 2, KARTA NR 54.
DZIECKO OTACZA PĘTLĄ PRODUKTY, KTÓRE SĄ ZDROWE, PONIEWAŻ MAJĄ DUŻO WITAMIN.
5. PRACA PLASTYCZNO-TECHNICZNA „MÓJ ULUBIONY OWOC”.
DZIECKO WYBIERA KARTKĘ Z KONTUROWYM RYSUNKIEM SWOJEGO ULUBIONEGO OWOCU I WYPEŁNIA GO WYDZIERANKĄ Z PAPIERU KOLOROWEGO, BIBUŁY LUB Z KREPINY. ĆWICZENIE SPRAWNOŚCI MANUALNYCH, MIESZCZENIA SIĘ W KONTURZE.
6. LIST OD BABCI CZERWONEGO KAPTURKA.
RODZIC PRZYGOTOWUJE PUSTY KOSZYK, A NASTĘPNIE CZYTA DZIECKU LIST OD BABCI CZERWONEGO KAPTURKA. ZADANIEM DZIECKA JEST WYBRANIE ILUSTRACJI ZE ZDROWYMI PRODUKTAMI I WŁOŻENIE ICH DO KOSZYKA. ILUSTRACJE Z NIEZDROWYMI PRODUKTAMI DZIECKO ODKŁADA NA BOK.
DZIECKO UZASADNIA SWÓJ WYBÓR.
ŹRÓDŁA:
1. PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA” CZ. 2 WYD. PWN
2. MATERIAŁY WŁASNE
3. https://www.youtube.com
4. https://blizejprzedszkola.pl
PONIEDZIAŁEK (27.04.)
TEMATYKA TYGODNIA: KOLOROWE WITAMINY
-
ROZMOWA NA TEMAT SPOSOBÓW DBANIA O ZDROWIE.
RODZIC ZADAJE DZIECKU PYTANIA:
- JAK SIĘ CZUJESZ, GDY JESTEŚ CHORY (A), A JAK GDY JESTEŚ ZDROWY (A)?
- CO ROBIMY, GDY JESTEŚMY CHORZY ?
- KTO NAM WTEDY POMAGA?
- JAK MOŻEMY DBAĆ O SWOJE ZDROWIE?
- CZEGO POWINNIŚMY DUŻO JEŚĆ, ŻEBY BYĆ ZDROWYMI?
- CZEGO NIE NALEŻY JEŚĆ ZBYT CZĘSTO ?
-
CO SŁUŻY NASZEMU ZDROWIU?
RODZIC POKAZUJE DZIECKU RÓŻNE OBRAZKI (KOMPUTER, TELEWIZOR, KRZESŁO, KONEWKA, CUKIERKI, SKAKANKA, PIŁKA, ROWER, HULAJNOGA, JABŁKO, OGÓREK, BANAN).
ZADANIEM DZIECKA JEST WSKAZAĆ TE OBRAZKI, NA KTÓRYCH SĄ ELEMENTY SŁUŻĄCE NASZEMU ZDROWIU.
-
ZABAWA PLASTYCZNA: „WESOŁE OWOCE I WARZYWA”.
RODZIC POKAZUJE KONTUROWE RYSUNKI OWOCÓW I WARZYW. DZIECKO WYBIERA SOBIE DOWOLNY RYSUNEK. KOLORUJE OWOC LUB WARZYWO I DORYSOWUJE MU: OCZY, NOS, BUZIĘ, RĘCE I NOGI.
-
WSKAŻ:
- WSZYSTKIE OWOCE NA OBRAZKU
- WSZYSTKIE WARZYWA NA OBRAZKU
-
POŁĄCZ:
- OWOCE W PARY
- WARZYWA W PARY
- OWOC Z JEGO CIENIEM
-
NAUKA PIOSENKI „WITAMINKI” - ŚPIEWAJĄCE BRZDĄCE
https://www.youtube.com/watch?v=BFZ7oKmn7WQ 1). GDZIE MIESZKAJĄ WITAMINKI, OJ GDZIE GDZIE, OJ GDZIE GDZIE
SĄ W OWOCACH I WARZYWACH TO SIĘ WIE, TO SIĘ WIE
REF. CZY TO MARCHEW CZY MALINA
CZY TO BURAK CZY CYTRYNA
TO W OWOCACH I WARZYWACH
ZAWSZE MIESZKA WITAMINA
2).CO NAM DAJĄ WITAMINKI, OJ CO CO, OJ CO CO ONE DAJĄ SAMO ZDROWIE, TO JEST TO, TO JEST TO
ŹRÓDŁO:
-
PRZEWODNIK METODYCZNY „NOWA TRAMPOLINA TRZYLATKA”, WYD PWN
-
YOUTUBE
-
INSPIRACJE NA KAŻDĄ OKAZJĘ
-
E-KOLOROWANKI.EU