Motylki i Misie - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 27.04.2020 r. - 30.04.2020 r. • Aktualności • Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" • Przedszkola • Placówki • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

Strona główna » Placówki » Przedszkola » Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina" » Aktualności » Motylki i Misie - propozycje różnorodnej aktywności dzieci -…
wielkość tekstuA-AA+

Motylki i Misie - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 27.04.2020 r. - 30.04.2020 r.

CZWARTEK (30.04.2020)

Dziś zmieniamy nieco tematykę ze względu na zbliżające się święta narodowe.  Kolejne zajęcia dopiero w poniedziałek.

Początek maja to bardzo ważny dla Polski czas. Wówczas obchodzone są aż trzy święta narodowe:

Święto Pracy, Dzień Flagi oraz rocznica uchwalenia Konstytucji 3 maja. Poniższe materiały pozwolą Wam – rodzicom przybliżyć dzieciom zakres wiedzy w tym temacie, przyswoić najważniejsze symbole a przy okazji dobrze razem się bawić. Jest to temat dość trudny dla przedszkolaków, więc nie martwicie się, wspólnie spędzony czas przy oglądaniu filmików edukacyjnych, wypełnianiu kart czy zrobieniu własnego kotyliona to już wiele!

Pozdrawiamy Was serdecznie, spędźcie te dni razem w zdrowiu i niech słoneczko Wam świeci!

Monika i Basia

1.       Zachęcamy rodziców do przybliżenia dzieciom symboli narodowych oraz słów hymnu – w większości dzieci dobrze go znają. Mamy też możliwość prezentacji na ładnych planszach ciekawych miejsc w Polsce, największych miast oraz krajobrazów. Możemy porozmawiać o wielu ciekawych rzeczach, które są z Polską związane.

https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

 

Filmik edukacyjny : https://www.youtube.com/watch?v=xQk8p7XY23A

Po jego obejrzeniu poproście dzieci, żeby nazwały symbole narodowe z wcześniejszych obrazków.

 2.       Warto wspólnie przeczytać tekst Alicji Iwanowskiej o Polsce, rodzice czytają tekst, a dzieci obrazki. To naprawdę dobra zabawa!

 3.       Spróbujcie nauczyć nasze przedszkolaki tego wiersza. Władysław Bełza „Katechizm polskiego dziecka”

— Kto ty jesteś?

— Polak mały.

— Jaki znak twój?

— Orzeł biały.

— Gdzie ty mieszkasz?

— Między swemi.

— W jakim kraju?

— W polskiej ziemi.

— Czym ta ziemia?

— Mą Ojczyzną.

— Czym zdobyta?

— Krwią i blizną.

— Czy ją kochasz?

— Kocham szczerze.

— A w co wierzysz?

— W Polskę wierzę.

— Coś ty dla niej?

— Wdzięczne dziecię.

— Coś jej winien?

— Oddać życie.

4.   "Majowe święta" - słuchanie opowiadania Barbary Szelągowskiej .

 Ilustracje do opowiadania: https://flipbooki.mac.pl/przedszkole/oia-aplus-ks/mobile/index.html#p=70

Skończyła się majówka. Ada i Olek po kilkudniowym pobycie u dziadków wrócili do przedszkola.

Dziewczynka od razu pochwaliła się dzieciom, że razem z Olkiem pomagali dziadkowi powiesić

flagę. Do ostatniego dnia pobytu biało-czerwona flaga wisiała dumnie nad wejściem do domu.

– Ja też widziałem wiszące flagi – zawołał Kamil.

– I ja też – powiedział Daniel.

– A tak naprawdę to po co się je wiesza? – dopytywał Maciek. – I co to były za jakieś dziwne

święta? Nie było choinki ani jajek wielkanocnych…

Inne dzieci też były bardzo ciekawe i dlatego pani postanowiła przypomnieć, co się działo

przez ostatnie dni. Cała grupa usiadła na dywanie.

– To były święta państwowe. Obchodzone są co roku. Pierwszego maja zawsze przypada

Święto Pracy – zaczęła mówić pani. – Tyle że Święto Pracy obchodzone jest również w innych

krajach. Zostało ustanowione wiele lat temu i w tym dniu czcimy trud wszystkich pracujących

ludzi – waszych rodziców, dziadków, sąsiadów… Drugiego maja mieliśmy Święto Flagi. Jesteśmy

Polakami, mieszkamy w Polsce i dlatego powinniśmy szanować naszą flagę. Zaś trzeci maja to

rocznica uchwalenia konstytucji. Konstytucja to taka umowa podpisana przez króla i szlachtę

po to, żeby wszystkim lepiej się żyło.

– A jak ten król wyglądał? – dopytywał Antek. – Czy można go gdzieś spotkać?

– Nie, Antku, to wszystko było wiele lat temu. Ale jeżeli chcecie zobaczyć króla, możemy pójść

do muzeum. To co, idziemy? – zapytała pani.

– Tak! – odpowiedziały dzieci chórem i już po chwili cała grupa poszła do pobliskiego muzeum

zobaczyć wystawę upamiętniającą nie tylko podpisanie konstytucji, lecz także pozostałe

majowe święta.

Na ścianie wisiała wielka flaga Polski.

– O, a to godło! – powiedział Antek. – Orzeł w koronie. A co jest napisane tu obok, na tym

plakacie?

– To hymn Polski – odpowiedziała pani. – A na tych zdjęciach możecie zobaczyć, jak kiedyś

obchodzono Święto Pracy.

– A co to za dziwnie ubrani ludzie na tym obrazku?

– To jest kopia obrazu naszego najsłynniejszego polskiego malarza Jana Matejki pt. „Konstytucja

3 maja 1791 roku”. I właśnie na nim możecie zobaczyć, jak wyglądali król, dostojnicy

królewscy, szlachta i zwykli ludzie. Kiedyś tak właśnie wszyscy się ubierali.

Dzieci jeszcze przez długi czas wpatrywały się z zaciekawieniem w dzieło Matejki.

– Cieszę się, że jestem Polakiem – szepnął Michał do ucha Ady.

– Ja też – powiedziała dziewczynka i z dumą spojrzała na polską flagę.

 

Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

Rodzic zadaje pytania:

− Jak nazywa się kraj w którym mieszkamy?

− Jakie barwy ma flaga Polski?

− Dlaczego na początku maja wywiesza się polskie flagi?

− Jakie miejsce odwiedziła grupa Ady?

− Co ciekawego zobaczyły dzieci w muzeum?

5.       Proponujemy spory zbiór piosenek o Polsce, które utrwalają wiadomości:

- https://www.youtube.com/watch?v=plug6OIrxRM

- https://www.youtube.com/watch?v=rtPrKm0Rfx8

- https://www.youtube.com/watch?v=AMi7DWaQsVk

- https://www.youtube.com/watch?v=O8lbwWF7yXo

6  Wykonajcie wspólnie karty pracy; macie do wyboru wiele interesujących rzeczy; kodowanie, puzzle, domino, kolorowanki…

7.Kto lubi prace plastyczne może wykorzystać obrazki do wyklejania plasteliną, sam zrobić flagę lub kotylion.

8. Na zakończenie dla każdego przedszkolaka Dyplom Małego Patrioty!

 

ŚRODA (29.04.2020)

CO NAM W DUSZY GRA…

Dzisiaj poznamy instrumenty perkusyjne, a właściwie przypomnimy ich nazwy, bo każdy przedszkolak bardzo dobrze je zna. Nie raz mieliście okazję na większości z nich zagrać w przedszkolu.

Instrumenty perkusyjne - instrumenty muzyczne, w których źródłem dźwięku jest drganie całości lub części instrumentu, które jest wywoływane uderzeniem odpowiedniej części instrumentu pałką, szczotką lub dłonią lub też potrząsaniem całym instrumentem.

 

Poniżej linki z dźwiękami wydawanymi przez każdy z instrumentów oraz obrazki w załączeniu.

  • Tamburyn

https://www.youtube.com/watch?v=dAKY_sTd-b4

  • Trójkąt

https://www.youtube.com/watch?v=YI1fAfdDhhM

  • Talerze

https://www.youtube.com/watch?v=8TxXxpGaXkk

  • Klawesy

https://www.youtube.com/watch?v=iptYbuvm44o

  • Dzwonki

https://www.youtube.com/watch?v=CQNOZdam2LU

  • Kastaniety

https://www.youtube.com/watch?v=TzQLKeMQb44

  • Marakasy

https://www.youtube.com/watch?v=JO7i8kB4wyU

  • Bębenek

https://www.youtube.com/watch?v=B8JXlzE3Lm8

https://www.youtube.com/watch?v=cn1ZNxU-VTs

  • Perkusja

https://www.youtube.com/watch?v=ATmki0E2OiA                   

Dodatkowo można pobawić się z dzieckiem w odgadywanie dźwięków i włączyć do zabawy chętne rodzeństwo:)

 

Kreatywna orkiestra – stwórz własna orkiestrę niech każdy gra na innym instrumencie, wykorzystajmy to, co mamy w naszym doku:)

  • Pokrywki do garnków (jako talerze)
  • Drewniane łyżki (jako klawesy)
  • Garnki różnej wielkości, patelnie
  • Łyżki stołowe
  • Buteleczki plastikowe wypełnione np. ryżem (jako marakasy)
  • Kapsle po napoju (jako kastaniety)
  • Wiaderka, miski, zakrętki od słoików

Liczę na waszą kreatywność w doborze instrumentów lub w ich samodzielnym wykonaniu.

W załączeniu pomysły na samodzielne wykonanie instrumentów.

W razie problemów z repertuarem muzycznym kilka propozycji:

https://www.youtube.com/watch?v=gfN8KYQ3sA0

https://www.youtube.com/watch?v=-CBgTI_uwfk

https://www.youtube.com/watch?v=FqJdzYY_Fas

 

Co robimy? – zabawa ruchowa z różnicowaniem dźwięku.

Rodzic umawia się z dzieckiem na dwie zasady, np. “gdy usłyszysz ten dźwięk (np. uderzanie w garnek), skaczesz jak piłeczka; gdy usłyszysz tamten dźwięk (np. uderzanie w drewniane łyżki) – tupiesz nogami”;  zasad może być więcej.

Na początku trzeba dokładnie dziecku wytłumaczy do jakiego dźwięku, jaka czynność.

 

PRZYPOMNIENIE POJĘĆ ZWIĄZANYCH Z MUZYKĄ:

 

Klucz wiolinowy – to klucz, który nie otworzy żadnych drzwi, ale dzięki niemu wejdziesz do domu nut, zwanym pięciolinią. Zawsze znajduje się na początku pięciolinii, dzięki niemu możemy odczytywać kolejne nuty.

Jak narysować klucza wiolinowy https://www.youtube.com/watch?v=ot0q9Q_cMG8

Piosenka o kluczu wiolinowym https://www.youtube.com/watch?v=f667lD9mca4

 

Pięciolinia – to dom dla nut, składa się z pięciu linii. Każda pięciolinia zaczyna się kluczem wiolinowym. Pięciolinia jest dopiero szczęśliwa kiedy mieszkają na niej nutki.

Piosenka o pięciolinii https://www.youtube.com/watch?v=JseeQiDg8Co

 

Imiona nutek – czyli nazwy solmizacyjne nut: Do, Re, Mi, Fa, Sol, La Si, Do

(imiona nutek i ich kolory na załączonym obrazku – kolory są zgodne z kolorami blaszek na dzwonkach diatonicznych dostępnych w naszym przedszkolu)

Bajeczka o Gama – solmizacja - https://www.youtube.com/watch?v=hu-vl-LD0Ag

Piosenka o gamie - https://www.youtube.com/watch?v=IknItCPeaBk

 

Dzwonki lub pięciolinia z nutkami – propozycja pracy plastycznej.

Dostępne są szablony pięciolinii, nutek oraz dzwonków. Technika dowolna. Decyzja należy do was, co macie ochotę zrobić. Inspiracje do pracy w załączeniu.

 

Muzyczne MEMO – propozycja gry memo – zabawa ćwiczy pamięć i koncentrację.

Do dyspozycji są kolorowe obrazki instrumentów oraz ich cienie. Można bawić się na różne sposoby np.

  • odkrywamy wszystkie karty i szukamy cienia do pary;
  • zakrywamy wszystkie obrazki, dzielimy je na dwie grupy (kolor i cień), odkrywając kolejno obrazki musimy skompletować obrazek kolorowy z jego cieniem

 

Proponowane karty pracy dla chętnych:

  1. Policz
  2. Policz sylaby
  3. Połącz punkty
  4. Połącz w pary
  5. Rysuj po śladzie
  6. Znajdź różnice
  7. Labirynt
  8. Pokoloruj

 

Źródło:

  1. https://przedszkolankowo.pl/
  2. https://www.youtube.com/
  3. https://www.pinterest.com.au/
  4. http://boberkowy-world.blogspot.com/
  5. https://panimonia.pl/

 

WTOREK (28.04.2020)

JAKA JEST MUZYKA?

W kolejnym dniu tygodnia mamy zamiar poznać rodzinę instrumentów dętych, dowiedzieć się jak czujny jest nasz słuch oraz czy muzyka może mieć nastrój?

Zagadka – wprowadzenie do tematu.

Błyszczy pięknie cała,
gustuje w hejnałach.
Na koncertach gra:
tra ta ta ta ta.                    TRĄBKA

 

Jeśli dziecku uda się odgadnąć zagadkę można mu powiedzieć, że TRĄBKA jest jednym z rodziny INSTRUMENTÓW DĘTYCH. Później można opowiedzieć, jakie jeszcze mamy instrumenty dęte.

 

Instrumenty dęte - instrumenty muzyczne, w którym źródłem dźwięku jest drgający wewnątrz instrumentu słup powietrza.

Bardzo ciekawie działanie instrumentów dęty wyjaśnia załączony film.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=uF4MOfTyRgw

Poniżej kilka przykładów instrumentów dęty (to tylko wybrane przykłady, ponieważ jest ich więcej). W każdym linku można posłuchać z dzieckiem, jak gra każdy z przedstawionych instrumentów, ponad to można obejrzeć załączone zdjęcia.

  • Trąbka

https://www.youtube.com/watch?v=JTqH7UaaUEU

  • Puzon

https://www.youtube.com/watch?v=1-w9vtSrTZM

  • Róg (Waltornia)

https://www.youtube.com/watch?v=59K3zuSiu_M

  • Tuba

https://www.youtube.com/watch?v=CZFuB1oJrwo

  • Flet prosty

https://www.youtube.com/watch?v=_j4p1u2kA9U

  • Klarnet

https://www.youtube.com/watch?v=9r5jiuQP-_M

  • Akordeon

https://www.youtube.com/watch?v=I80QMvMkr28

  • Dudy

https://www.youtube.com/watch?v=uZ2BJEIpPDc

 

Zgadnij, co to za instrument? – wykorzystując przygotowane linki można pobawić się z dzieckiem w zabawę w słuchowe rozróżnianie instrumentów

 

Trąbka - https://www.youtube.com/watch?v=WVQbxXvyG7A

Flet prosty - https://www.youtube.com/watch?v=U9z5Y_fHFc0

Akordeon - https://www.youtube.com/watch?v=U9-EPBiY7Wg

 

Zabawy ruchowe – nasłuchaliśmy się już muzyki czas troszeczkę się rozruszać

Link do zabaw: https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

 

Zabawy słuchowe

  • Raz i dwa, raz i dwa, każdy klaszcze tak jak ja! – rodzic wyklaskuje rytm, a dziecko stara się to precyzyjnie odtworzyć. Alternatywnie można tupać, śpiewać, kląskać i skakać do rytmu
  • Krok za krokiem – w tej zabawie jedna osoba ma zawiązane oczy i podąża za dźwiękiem wydawanym przez rodzica za pomocą np. łyżek stołowych lub uderzając w garnek lub pokrywkę, zabawę można urozmaicić wyznaczając trasę papierową taśmą – w tym przypadku zachęcam, żeby dziecko chodziło boso – wzmocnimy wrażenia dotykowe;
  • Ukryte dźwięki – w tej zabawie wykorzystujemy telefon lub przenośny odtwarzacz muzyki, np. głośnik na bluetooth. Telefon lub głośnik chowamy w pokoju i puszczamy dowolną piosenkę z dziecięcego repertuaru. Zadaniem dziecka jest słuchać uważnie i odnaleźć ukryte urządzenie;

 

 

W jakim nastroju jest muzyka? – przypomnimy sobie pojęcia DUR i MOLL

W bardzo prostym tłumaczeniu nastrojów w muzyce można powiedzieć, że mamy muzykę wesołą (dur) i smutną (moll).

Nim przestawimy powyższe pojęcia warto najpierw posiłkować się przykładem muzycznym.Należy przede wszystkim opierać się na określeniach „wesoła” lub „smutna” muzyka.

Do zabawy w różnicowanie, czy muzyka jest smutna, czy wesołamożna wykorzystać buzie wesołą i smutną (tak jak w załączeniu lub samemu narysować), dziecko słuchając utworu podniesie jedną z buź. Poniżej kilka przykładów.

  • DUR – utwór WESOŁY

https://www.youtube.com/watch?v=6D7JimbqyoA

https://www.youtube.com/watch?v=DM1cEqJtopo

https://www.youtube.com/watch?v=aDB5Bi18iW8

https://www.youtube.com/watch?v=CMNiwtDwGRU

 

  • MOLL – utwór SMUTNY

https://www.youtube.com/watch?v=D13C3SsshEs

https://www.youtube.com/watch?v=3ZmfgBoZytw

https://www.youtube.com/watch?v=k1-TrAvp_xs

https://www.youtube.com/watch?v=Nnuq9PXbywA

Muzyczna kostka – wykorzystując załączoną kostkę do gry można pobawić się w rozpoznawanie instrumentów. Za każdą dobra odpowiedź można przyznawać sobie punkty np. w postaci zbierania guzików, autek, patyczków itp. (kostka w załączeniu).

 

Instrumenty – propozycja pracy plastycznej. Proponujemy zrobić jeden z instrumentów dętych. Technika dowolna. Propozycje pomysłów wykonania takiego instrumentu w załączeniu.

 

Ciekawostki:

  • Jak powstaje flet prosty?

https://www.youtube.com/watch?v=YzynfgyIJbo&t=30s

  • Pani nutka – rytmy – film w przystępny sposób opowiada o rodzajach nut oraz jak odpowiednio wyklaskać rytm do każdej nuty, a na koniec niespodzianka wspólne robienie instrument.
  • Do zrobienia instrumentu potrzebne będzie – kubek, kawałek papieru do pieczenia lub śniadaniowego, gumka recepturka, patyczek ikoralik (do nałożenia na patyczek) https://www.youtube.com/watch?v=LKyZtocE9u0

 

 

Proponowane karty pracy:

  1. Labirynt
  2. Po śladzie
  3. Policz
  4. Znajdź różnice
  5. Połącz
  6. Puzzle
  7. Pokoloruj

 

Źródło:

  1. https://przedszkolankowo.pl/
  2. https://panimonia.pl/
  3. https://www.youtube.com/
  4. https://www.pinterest.com.au/

 

 

PONIEDZIAŁEK (27.04.2020)

MUZYKA WOKÓŁ NAS

Na początek przypomnimy sobie rodziny instrumentów. Każda z nich inaczej się nazywa:

(podział instrumentów w załączeniu)

  • Instrumenty strunowe
  • Instrumenty perkusyjne
  • Instrumenty dęte

 

Dzisiaj skupimy się na omówieniu grupy instrumentów strunowych:

Instrument strunowy – instrument muzyczny, którego źródłem dźwięku są napięte, drgające struny. Jednym z najstarszych instrumentów strunowych jest harfa.

Posłuchajcie każdego z instrumentów strunowych, poczujcie różnice. Obejrzyjcie każdą ilustrację.

  • Fortepian

https://www.youtube.com/watch?v=EFJ7kDva7JE&list=RDQMHCu0XWSmgyQ&start_radio=1

https://www.youtube.com/watch?v=eOse2TX6Ueg&list=RDeOse2TX6Ueg&start_radio=1&t=10

  • Pianino

https://www.youtube.com/watch?v=3F1IVjmst1s

  • Skrzypce

https://www.youtube.com/watch?v=OUMAFezdk_w&list=RDeOse2TX6Ueg&index=12

  • Kontrabas

https://www.youtube.com/watch?v=CMZlcD32bGU&list=RDeOse2TX6Ueg&index=21

  • Wiolonczela

https://www.youtube.com/watch?v=RjyrNNjIrL4&list=RDeOse2TX6Ueg&index=17zypce.

** Oglądając skrzypce, kontrabas i wiolonczelę można z dzieckiem porównać wielkości tych instrumentów. Jaką muzyk przyjmuje postawę grając na każdym z tych instrumentów. Porównanie wielkości można pokazać dziecku na załączonym zdjęciu.

  • Gitara

https://www.youtube.com/watch?v=4V8s8WEPuL4&list=RDeOse2TX6Ueg&index=4

  • Harfa

https://www.youtube.com/watch?v=VPuyrAjOia8&list=RDeOse2TX6Ueg&index=14

Każdy z instrumentów posiada struny, ale jest inaczej zbudowany i ma inne brzmienie.

 

Ciekawostki: (zdjęcia w załączeniu)

  • Budowa skrzypiec
  • Budowa gitary

 

Zagadki o instrumentach:

 

Ma trzy nogi - nie do biegania.
Ma klawisze - me do pisania.
Ma pedał - nie do gazu.
Gdy zagra, poznasz go od razu.                (FORTEPIAN)

 

Zrobione są z drewna.
Cztery struny mają.
Gdy pociągniesz smyczkiem,
to pięknie zagrają.                         (SKRZYPCE)

 

Pobawcie się w zabawę „Jestem muzykantem konszabelantem”, pomoże Wam w tym zaproponowany link do występu dzieci przedszkolnych, tam usłyszycie melodię.

Tekst piosenki:

Jestem muzykantem, konszabelantem

My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać i my umiemy grać:

Na flecie, na flecie

Firlalalajka, firlalalajka

firlalalajka, firlalalajka bęc!

 

Jestem muzykantem, konszabelantem

My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać i my umiemy grać:

na bębnie, na bębnie

bum tarara, bum tarara,

firlalalajka, bęc!

 

Jestem muzykantem, konszabelantem

My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać i my umiemy grać:

Na trąbce, na trąbce

trutu tutu, trutu tutu

bum tarara, bum tarara,

firlalalajka, bęc!

 

Jestem muzykantem, konszabelantem

My jesteśmy muzykanci, konszabelanci.

Ja umiem grać i my umiemy grać:

na skrzypcach, na skrzypcach

cimci ricci, cimcci ricci

trutu tutu, trutu tutu

bum tarara, bum tarara,

firlalalajka, bęc!

 

Link: https://www.youtube.com/watch?v=llfg3T-0zUE

 

Nasza buzia to instrument – zabawa logopedyczna. Wspólnie  z dzieckiem wydawajcie różne dźwięki buzią np. kląskanie, cmokanie, nabieranie powietrza do policzków i następnie wypuszczanie, krótkie dmuchnięcie.

 

Nasza muzyka – ćwiczenia oddechowe. Do zabawy będzie potrzebna tylko pusta butelka np. po wodzie. Dziecko dostaje butelkę i dmucha do niej sprawdzając, jaki dźwięk wytwarza się w wyniku takiego działania. Stara się wypuszczać powietrze jak najdłużej.

 

Co to za instrument? – zagadki słuchowe

 

Wykorzystajcie poniższy link do odgadnięcia instrumentów po dźwięku. Zasłońcie dziecku obrazek instrumentu (lub pokażcie później), niech podczas zabawy wykorzystuje tylko słuch. Do zabawy mogą włączyć się inni członkowie rodziny:)

https://www.youtube.com/watch?v=MadTiSUv4Jo

 

Instrument strunowy – praca plastyczna. Możecie wykonać dowolny instrument z rodziny instrumentów strunowych np. fortepian, gitara, skrzypce itp. Technika i materiały dowolne. Pozostawiamy wam wybór. Inspiracje do pracy plastycznej w załączeniu.

 

Propozycja kilku bajek o instrumentach muzycznych:

https://www.youtube.com/watch?v=f43qSH2Nq9w

https://www.youtube.com/watch?v=Z3vCFpsz37E

 

Proponowane karty pracy:

  1. Dokończ rytm
  2. Puzzle
  3. Labirynt
  4. Połącz w pary
  5. Dokończ gitarę
  6. Pokoloruj zgodnie z kodem

 

Źródło:

  1. https://przedszkolankowo.pl/
  2. https://www.youtube.com
  3. https://www.pinterest.com.au/
  4. Nowa Trampolina pięciolatka, PWN