Przedszkole Nr 20 "Zielona Kraina"
Zielona Kraina - zajęcia - propozycje różnorodnej aktywności dzieci - 08.06-12.06.2020r.
Witajcie przedszkolaki Zielonej Krainy! Od tego tygodnia zajęcia dla wszystkich dzieci zamieszczać będziemy w jednym folderze. Na pewno każdy z Was znajdzie cos ciekawego dla siebie! Życzymy wszystkim miłej zabawy!
TEMATYKA TYGODNIA: ŚWIAT OWADÓW.
PONIEDZIAŁEK (08.06)
1. Zabawa ruchowa z elementem równowagi „Zachowaj równowagę”.
Dziecko umieszcza na głowie dowolny przedmiot np. małą książeczkę. Rodzic wyznacza odległość jaką dziecko ma pokonać z książeczką na głowie, tak, aby nie spadła na podłogę. Rodzic proponuje dodatkowe zadanie – przysiad, obrót wokół własnej osi z zachowaniem równowagi.
2. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Owady na łące”.
Dziecko – owad porusza się lekko na palcach w różnych kierunkach cicho bzycząc. Na sygnał rodzica np. Klaśnięcie w ręce przykuca – odpoczywa na trawie.
Dwa klaśnięcia w ręce są sygnałem dla dziecka do ponownego ruchu.
3. Skąd się biorą motyle? – korzystając z załączonych ilustracji omówienie cyklu rozwoju motyla: jajko, gąsienica, poczwarka, motyl. (plansza w załączeniu)
4. Wysłuchanie wiersza Doroty Gellner „Motyl” (tekst wiersza w załączeniu). Omówienie utworu, zadanie dziecku pytania np. Kto opowiadał bajkę?; Co się stało z gąsienicą?; Skąd wzięły się motyle?
5. Film edukacyjny przedstawiający wyłonienie się motyla z kokonu.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=kIbM_tAAXwg
6.+ 5 – latki – Wykonanie ćwiczenia w kartach pracy – utrwalenie wiedzy na temat cyklu rozwoju motyla, doskonalenie liczenia i sprawności grafomotorycznej.
7. + 6-latki - wykonanie ćwiczenia w kartach pracy - kodowanie: odtwarzanie motyla wg wzoru, doskonalenie dodawania i odejmowania w zakresie 10 (sami możecie ustalić kolory waszego motyla) oraz labirynt: spróbujcie odnaleźć drogę gąsienicy do liścia.
8. „Kolorowy motyl” – praca plastyczna. Dziecko otrzymuje kartkę z bloku, składa ją na pół i rozkłada. Na jednej połowie maluje farbami motyla (rodzic może pomóc narysować np. ołówkiem), po czym znów składa kartkę, dociska i rozkłada. Można porównać efekt swojej pracy i wykonać wiecie niż jednego motyla.
9. Zabawa „Zielona żabka”
Rodzic czyta wierszyk. Dziecko słucha uważnie i klaszcze w dłonie wtedy, kiedy usłyszy słowa określające kolor zielony.
10. A na koniec zachęcamy do wykonania własnej interpretacji ruchowej do piosenki Moniki Soleniec "Zabawa w motylki"
Link do piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=NFvfoCdPQWU
WTOREK (09.06)
1.Zabawa ruchowa z elementem czworakowania „Biedronka”.
Dziecko – biedronka spaceruje w różnych kierunkach na czworakach, co pewien czas przewraca się na plecy i macha rękami i nogami w powietrzu.
2. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Hop, stop, bęc”.
Dziecko maszeruje po mieszkaniu. Na hasło: hop wykonuje skok obunóż w górę i idzie dalej ; na hasło: stop zatrzymuje się bez ruchu; na hasło bęc – przykuca.
3. „Łąka” - praca z obrazkiem - zapoznanie z tematem zajęć. Udzielanie odpowiedzi na pytania na podstawie obrazka:
- Co można znaleźć na łące?
- Co można tam robić? (zbierać kwiatki, uprawiać sporty, odpocząć i słuchać odgłosów natury, zrobić biwak itp.),
- Czego nie należy robić? (rozpalać ogniska, niszczyć przyrody, śmiecić, nie wolno łapać owadów itp.).
- Czy znacie nazwy kwiatów, które można tam spotkać? (maki, chabry, stokrotki)
Swobodne wypowiadanie własnych myśli, wrażeń i spostrzeżeń na temat zdrowego i aktywnego spędzania czasu na świeżym powietrzu.
4. Opowieść ruchowa „Spacer na łąkę”.
5. Zagadki słowne.
6. Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=2bUSUcly-dc.
Posłuchajcie piosenki, jeśli się Wam spodoba wykonajcie kilka ćwiczeń do utworu: 5 podskoków, 3 pajacyki, 2 obroty, 1 ukłon
7. Dla dzieci +5:
Prezentacja multimedialna – ciekawostki o biedronkach oraz karty pracy
https://www.youtube.com/watch?v=xJAm5WfqCuM
8. Dla dzieci +6:
Wprowadzenie litery H,h, Karty pracy: litera H,h, kodowanie - motyle, karty pracy "Nowa Trampolina sześciolatka cz.5" str. 48-51.
9. Masażyk relaksujący przy muzyce wyciszającej.
10.Zabawa „Prawda to czy plotka”
Dziecko ocenia, czy wypowiedziane przez rodzica zdania są zgodne z prawdą czy nie. Unoszą w górę kartonik z uśmiechniętą buzią, jeśli to prawda, a ze smutną jeśli nieprawda:
–Maki to kolorowe ptaki
–Ślimaki to ogromne zwierzaki
–Ryby pływają w stawie
–Żaby skaczą po trawie
–Dzięcioł stuka w korę drzewa i ziemniaki z niej wybiera
–Kiedy słońce świeci, jest ciepło na łące
–Biedronka ma czarne kropki
–Trawa ma kolor niebieski
ŚRODA (10.06)
1. Zabawa ruchowa z elementem biegu: „Pszczółki zbierają nektar”
Dziecko – „pszczółka” lata na łące (po pokoju). Na sygnał rodzica np. uderzenie ręką w stół przykuca i zbiera nektar – drobne kawałki papieru rozrzucone przez rodzica na podłodze. Dwa uderzenia w stół są sygnałem do ponownego ruchu.
2. Zabawa orientacyjno – porządkowa „Pszczółki i kwiaty”.
Dziecko – pszczółka lata pomiędzy przygotowanymi przez rodzica np. ze sznurka kółkami – kwiatkami.
Na hasło: „pszczółka na kwiatek” dziecko siada na najbliższym kółku i rytmicznie klaszcze w ręce, powtarzając tekst:
„OD PORANKA DO ZACHODU, KAŻDA PSZCZOŁA SZUKA MIODU”
3.Życie pszczół - wspólne oglądanie ilustracji obrazujących różne zagadnienia z życia pszczół. Omówieni każdego z nich. Odwołanie się do doświadczeń dzieci związanych z posiadaną wiedza na temat życia pszczół.
4.Jak powstaje miód? – rozmowa kierowana w oparciu o informacji zawarte w na obrazkach. Omówienie każdego etapu powstania miodu: od zapylenia do słoiczka z miodem.
5.Dlaczego pszczoły są pożyteczne – obejrzenie filmu edukacyjnego o pszczołach, poszerzenie wiedzy z zakresu życia pszczół.
Link do filmu: https://www.youtube.com/watch?v=q9Uixqa6AO8
6.Pracowita pszczółka – zabawa ruchowa. Dziecko jest pszczółką, na sygnał rodzica np. klaśnięcie kuca i zapyla kwiatek. Zamiast klaśnięcia można puścić spokojną muzykę i w odpowiednim momencie zatrzymać utwór.
7.+ 5 – latki – wykonanie ćwiczeń w kartach pracy, doskonalenie liczenia, sprawności grafomotorycznej, koordynacji wzrokowo – ruchowej.
8. +6 - latki - karty pracy: wyklejanie pszczółki plasteliną, sudoku, łączenie pszczółek z tą samą sylabą na kwiatku (można również połączyć pszczółki z kwiatami w taki sposób aby powstały wyrazy), określanie położenia przedmiotu.
9.Spotkanie w sadzie – wysłuchanie opowiadania B. Formy o pszczółce. Udzielenie odpowiedzi na zadane pytania np.: Co przydarzyło się pszczółce?, Kto uratował pszczółkę?, Dlaczego inne pszczoły atakują misia?, Jaki prezent dostał miś od pszczółki?
10.Pszczółka – praca plastyczna. Korzystając z przygotowanych inspiracji wykonaj pszczółkę, dowolną techniką i z dowolnego materiału, wykorzystując np. folię bąbelkową, torebkę śniadaniową, opakowanie po jajku niespodziance, makaron lub balon.
11. Zabawa paluszkowa „Ul”
Link do zabawy: https://www.youtube.com/watch?v=CJQFV_i3BFI
12. A na koniec obejrzyjcie bajeczkę o pszczółkach "Ul-Muzykalne pszczółki' Link: https://www.youtube.com/watch?v=Zy_AgZX6CbQ