Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.
Podstawa prawna:
Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy Prawo Telekomunikacyjne (DU z 21.12.2012, poz. 1445), który dostosował polskie przepisy do dyrektyw unijnych 2009/136/WE i 2009/140/WE.

1A - Eliksir życia przez cały rok • Aktualności • Szkoła Podstawowa nr 11 im. Juliusza Słowackiego • Szkoły podstawowe • Placówki • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

wielkość tekstuA-AA+

1A - Eliksir życia przez cały rok

Woda to podstawowy składnik naszego organizmu, w dwóch trzecich jesteśmy
z niej zbudowani. Każda komórka naszego ciała jest regulowana, monitorowana oraz polega na przepływie wody, wszystkie substancje odżywcze, witaminy, minerały, proteiny, sole oraz cukry są przenoszone przez wodę.
Woda utrzymuje równowagę, temperaturę, nawilżenie tkanek, usuwa produkty przemiany materii oraz toksyny, nawilża naszą skórę, pełni rolę amortyzatora dla stawów, kości oraz mięśni. Gdy przyjmujemy wystarczające ilości wody, zatrzymanie płynów zmniejsza się, funkcje gruczołów oraz hormonów poprawiają się, a wątroba jest w stanie wydalić toksyczne substancje z organizmu.
Zapytałam uczniów klasy 1 a, czy powinniśmy pić wodę, ile jej powinniśmy wypijać każdego dnia i czy powinniśmy pić jest więcej. Odpowiedzi były jednoznaczne. Wszystkie dzieci wiedzą, że picie wody jest bardzo ważne dla naszego organizmu, nie wiedziały natomiast ile wody powinniśmy wypijać każdego dnia.
Kolejne zajęcia z cyklu naszego programy "Zdrowo jem, więcej wiem" już z a nami. Tym razem, jak sama tytuł artykułu mówi, rozmawialiśmy o wodzie i jej wpływie na nasze zdrowie, samopoczucie. Ponadto dyskutowaliśmy dlaczego woda jest tak ważna
w naszym otoczeniu, czy rośliny i zwierzęta mogą żyć bez wody, jaki ma wpływ na przyrodę ożywioną. Wykonaliśmy w grupach plakat promujący picie wody na co dzień. Zajęcia zakończyliśmy ciekawym doświadczeniem: przygotowaliśmy 3 słoiczki, do jednego wlożyliśmy kwiatek bez wody, do drugiego z wodą, a do trzeciego wlaliśmy wodę i dodaliśmy proszku do prania, po czym włożyliśmy piękny zdrowy kwiat. Po dwóch dniach doświadczenie było zakończone. Róża z wodą zanieczyszczoną miała odbrwione płatki, zmieniła kolor, po prostu umarła. Uczniowie wiedzą, że wody nie wolno zanieczyszczać, a o środowisko naturalne należy dbać.

mgr Joanna Gorel.