Strona główna » Placówki » Szkoły podstawowe » Szkoła Podstawowa nr 16 im. Bolesława Prusa » Aktualności » ZAJĘCIA TECHNICZNE METODĄ PROJEKTU
Szkoła Podstawowa nr 16 im. Bolesława Prusa
16 marca 2015, 20:59
ZAJĘCIA TECHNICZNE METODĄ PROJEKTU
zajęcia techniczne dwóch klas tj. klasy IV szkoły podstawowej i klasy II gimnazjum prowadzone są metoda projektu. Uczniowie klasy IV wykonują projekt – Wąż natomiast klasa II gimnazjum projekt Owad III. W obu klasach zajęcia prowadzi pani Beata Górecka– Sobko.
Na początku roku szkolnego uczniowie otrzymali materiały potrzebne do wykonania wyżej wymienionych przedmiotów wraz z narzędziami niezbędnymi to pracy. Głównym celem zajęć są zajęcia praktyczne. Uczniowie poznają poszczególne czynności technologiczne, uczą się czytania rysunków technicznych, nanoszą wymiary na materiał oraz pracują z narzędziami.
Efektem końcowym projektu klasy IV jest długopis ozdobiony kolorową dzianiną zakończoną pomponem oraz uchwyt na długopisy w kształcie węża. Natomiast w klasie II gimnazjum efektem końcowym projektu jest maskotka świecąca oczami wykonana w formie owada z dzianiny usztywnionej konstrukcją stalową połączoną z tworzywami.
Warto zwrócić uwagę, że uczniowie wykonują również narzędzia potrzebne do poszczególnych etapów np. kostkę dziewiarską by móc wykonać ubranko dla owada i węża. Efekt końcowy ich prac poznamy w czerwcu, a tym czasem kilka fotek z dotychczasowej pracy.
Na początku roku szkolnego uczniowie otrzymali materiały potrzebne do wykonania wyżej wymienionych przedmiotów wraz z narzędziami niezbędnymi to pracy. Głównym celem zajęć są zajęcia praktyczne. Uczniowie poznają poszczególne czynności technologiczne, uczą się czytania rysunków technicznych, nanoszą wymiary na materiał oraz pracują z narzędziami.
Efektem końcowym projektu klasy IV jest długopis ozdobiony kolorową dzianiną zakończoną pomponem oraz uchwyt na długopisy w kształcie węża. Natomiast w klasie II gimnazjum efektem końcowym projektu jest maskotka świecąca oczami wykonana w formie owada z dzianiny usztywnionej konstrukcją stalową połączoną z tworzywami.
Warto zwrócić uwagę, że uczniowie wykonują również narzędzia potrzebne do poszczególnych etapów np. kostkę dziewiarską by móc wykonać ubranko dla owada i węża. Efekt końcowy ich prac poznamy w czerwcu, a tym czasem kilka fotek z dotychczasowej pracy.