Jesienne wiadomości IPNiW • Aktualności • Szkoła Podstawowa nr 3 im.Tadeusza Kościuszki • Szkoły podstawowe • Placówki • Portal Edukacyjny miasta Siemianowice Śląskie

WYDZIAŁ EDUKACJI, Al. Sportowców 1, tel.: 32-766-05-30

wielkość tekstuA-AA+

Jesienne wiadomości IPNiW

W III edycji projektu „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów i uczennic klas I – III szkół podstawowych w Siemianowicach Śląskich” biorą udział kolejni uczniowie Trójeczki. W sumie zajęciami objęto już cztery roczniki uczniów. W tym roku szkolnym beneficjentami projektu są uczniowie klas II i III. Wszyscy uczestnicy zajęć zadomowili się już na dobre w „projektowych” zespołach i chętnie uczestniczą w różnych formach aktywności.

Jesienne zajęcia z języka angielskiego obejmowały następujące tematy: przedstawianie siebie i osób z rodziny, opisywanie wyglądu, sporty i umiejętności, miesiące, przedmioty szkolne oraz jedzenie. W ramach tych działów tematycznych uczniowie i uczennice poznali nowe słownictwo, czytali komiks, odgrywali dialogi wykorzystując wyuczone zwroty i stosując nowopoznane słówka.

Dzieci doskonalące czytanie i pisanie usprawniały końcówki palców wykorzystując do tego celu różne techniki plastyczne. Uczniowie chętnie uczestniczyli w proponowanych zabawach i ćwiczeniach doskonalących płynność i precyzję ruchów rąk oraz sprawdzali swoją spostrzegawczość odnajdując podobieństwa i różnice na ilustracjach. Ponadto uczestnicy zajęć doskonalili swoją orientację przestrzenną.

Podczas zajęć matematyczno-przyrodniczych uczniowie usprawniali technikę rachunkową z wykorzystaniem różnych pomocy dydaktycznych: miarek centymetrowych, kostek domina, diagramów itp. Rozwiązywali zadania z treścią dotyczące obliczeń zegarowych i kalendarzowych. Dzieci obserwowały również zmiany zachodzące w przyrodzie na przełomie lata i jesieni oraz usystematyzowały swoją wiedzę na temat poszczególnych pór roku. Ciekawe zajęcia sprzyjały również zdobywaniu nowej wiedzy na tematy związane z ekologią.

Na gimnastyce korekcyjnej uczniowie dowiedzieli się dlaczego zostali skierowani na tego typu zajęcia oraz jak wygląda prawidłowa postawa ciała i ustawienie stóp w marszu. Kształtowali i utrwalali nawyk przyjmowania prawidłowej postawy i ustawienia stóp w marszu. Dowiedzieli się jakie czynności życia codziennego nadmiernie obciążają kręgosłup. Nauczyli się pozycji odciążających kręgosłup oraz ćwiczeń zwiększających ruchomość w stawach barkowych i biodrowych. Rozciągali również mięśnie klatki piersiowej.

Zajęcia logopedyczne rozpoczęły się od cyklu ćwiczeń wprowadzających, usprawniających narządy mowy. Ćwiczenia motoryczne i oddechowe z wykorzystaniem różnych pomocy dydaktycznych sprawiały dzieciom dużą przyjemność. Następnym etapem pracy dla uczestników zajęć były ćwiczenia w zakresie poprawnej wymowy głosek.

Młodzi artyści, czyli uczestnicy zajęć rozwijających zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych artystycznie (teatralnie, muzycznie, plastycznie) poznali tajniki sztuki aktorskiej i reżyserskiej, inscenizowali ruchem utwory literackie, przygotowywali własne scenki. Prawdziwą atrakcją, a jednocześnie dużym wyzwaniem dla naszych artystów było wykonanie rysunku długości 2,5 metra.