Strona główna » Placówki » Zespoły szkół » Zespoł Szkół Sportowych - Szkoła Podstawowa Nr 8 im. Józefa Skrzeka… » Aktualności » PROJEKT MATEMATYCZNY W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Zespoł Szkół Sportowych - Szkoła Podstawowa Nr 8 im. Józefa Skrzeka i Pawła Wójcika, V Liceum Ogólnokształcące Sportowe z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego
14 marca 2015, 16:39
PROJEKT MATEMATYCZNY W SZKOLE PODSTAWOWEJ
Kolejny raz uczniowie klas szóstych stanęli przed trudnym zadaniem. Była to prezentacja pracy nad projektem „Matematyka z gwiazdką"
Szóstoklasiści przez 4 tygodnie pracowali nad wylosowanymi zadaniami związanymi z świętami Bożego Narodzenia. Uczniowie w swoich pracach wykorzystywali narzędzia matematyczne do badania, analizy i opisu zjawisk społecznych i ekonomicznych, porządkowali i przedstawiali zebrane informacje za pomocą tabel, diagramów i wykresów, dokonywali obliczeń procentowych oraz obliczeń na ułamkach, budowali modele graniastosłupów i ostrosłupów oraz figury osiowo-symetryczne. Jednym z zadań było zaplanowanie z rodzicami budżetu w grudniu.
Należało uwzględnić wydatki konieczne oraz kupno wymarzonych prezentów oraz zaprezentować wyniki swojej pracy na diagramach. Kolejna grupa musiała zbudować choinkę oraz ozdoby na choinkę. Należało wykorzystać symetrię osiową, tworzyć wielokąty foremne,wycinanki itp. Zadanie trzeciej grupy polegało na tym aby wykorzystując różne materiały, wykonać co najmniej 5 różnego – ze względu na kształt – rodzaju eleganckich opakowań na prezenty oraz przedstawić koszty wykonania pudełek i ilość zużytych materiałów. Ostatnia grupa zajmowała się osładzaniem życia wszystkim zebranym. Ich zadanie polegało na wybraniu przepisu na pierniczki i przygotowaniu składników na ciasto dla całej klasy oraz poczęstunku. Szkolni cukiernicy musieli również poinformować każdego obdarowanego ile kalorii dostarcza swojemu organizmowi wraz ze zjadanymi piernikami.
Projekt prowadzony był przez mgr Bożenę Kowalik oraz mgr Katarzynę Matura.
Szóstoklasiści przez 4 tygodnie pracowali nad wylosowanymi zadaniami związanymi z świętami Bożego Narodzenia. Uczniowie w swoich pracach wykorzystywali narzędzia matematyczne do badania, analizy i opisu zjawisk społecznych i ekonomicznych, porządkowali i przedstawiali zebrane informacje za pomocą tabel, diagramów i wykresów, dokonywali obliczeń procentowych oraz obliczeń na ułamkach, budowali modele graniastosłupów i ostrosłupów oraz figury osiowo-symetryczne. Jednym z zadań było zaplanowanie z rodzicami budżetu w grudniu.
Należało uwzględnić wydatki konieczne oraz kupno wymarzonych prezentów oraz zaprezentować wyniki swojej pracy na diagramach. Kolejna grupa musiała zbudować choinkę oraz ozdoby na choinkę. Należało wykorzystać symetrię osiową, tworzyć wielokąty foremne,wycinanki itp. Zadanie trzeciej grupy polegało na tym aby wykorzystując różne materiały, wykonać co najmniej 5 różnego – ze względu na kształt – rodzaju eleganckich opakowań na prezenty oraz przedstawić koszty wykonania pudełek i ilość zużytych materiałów. Ostatnia grupa zajmowała się osładzaniem życia wszystkim zebranym. Ich zadanie polegało na wybraniu przepisu na pierniczki i przygotowaniu składników na ciasto dla całej klasy oraz poczęstunku. Szkolni cukiernicy musieli również poinformować każdego obdarowanego ile kalorii dostarcza swojemu organizmowi wraz ze zjadanymi piernikami.